czwartek, 11 sierpnia, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny.
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny.
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Renault

Grupa Renault zaangażowana w Dni Dziedzictwa Europejskiego

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2021-09-14
w Renault, Wiadomości
Czas czytania 5 minut
49 0
0
42
UDOSTĘPNIEŃ
141
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Tuning silnika 1.5 blueHDi 130 KM. Jaki wzrost moc można uzyskać: box i chiptuning?

Jak wygląda struktura dostawców przy produkcji samochodu elektrycznego?

Dacia: 10 pytań najczęściej zadawanych przez klientów w salonie

W najbliższy weekend dobrze byłoby się znaleźć w Paryżu lub okolicach. Oprócz żelaznych punktów na turystycznej mapie stolicy Francji pojawi się bowiem niesamowita okazja odwiedzenia historycznej siedziby Renault. Już w sobotę i niedzielę Grupa Renault wystawia swoją kolekcję dzieł sztuki i otwiera drzwi swojej historycznej siedziby w Boulogne-Billancourt.

Już w najbliższy weekend będzie można odwiedzić budynek Pierre’a Dreyfusa, pierwszą siedzibę administracyjną Renault i symbol historii producenta. Co więcej – będzie można tam obejrzeć zrekonstruowany warsztat Louisa Renault, w którym pracował on nad pierwszym modelem Renault, „Typ A”. Podczas zwiedzania będzie można obejrzeć dzieła z kolekcji sztuki Grupy Renault oraz klasyczne samochody tej marki.

Grupa Renault, za pośrednictwem Fundacji Renault, jest partnerem „Dni Dziedzictwa Europejskiego” organizowanych przez francuskie Ministerstwo Kultury w dniach 18-19 września 2021 r. Z tej okazji po raz pierwszy dla szerokiej publiczności otwarta zostanie historyczna siedziba Renault w Boulogne-Billancourt.

Powstała w 1967 roku za sprawą Pierre’a Dreyfusa, byłego szefa Grupy, Kolekcja Sztuki Renault, znajdująca się pod parasolem Fundacji Renault, skupia ponad 550 prac. Ta kolekcja jest wynikiem wyjątkowego podejścia do sponsoringu korporacyjnego: zbliża do siebie sztukę i przemysł poprzez otwieranie drzwi warsztatów i fabryk dla artystów. Tak Jean Dubuffet, Victor Vasarely, Robert Doisneau i inne znane postacie sztuki nowoczesnej, takie jak Jean Tinguely, Arman, Robert Rauschenberg, Sam Francis, Miró, Erro i Alechinski, a ostatnio Jean-Luc Moulène, Heidi Wood i Angela Palmer, nawiązali silne więzi z przemysłem samochodowym i jego branżami.

Aby zapewnić dostęp do tego dziedzictwa jak najszerszemu gronu odbiorców, Grupa digitalizuje część swojej kolekcji sztuki w 2D i 3D. Na portalu Renaultgroup.com będzie można zobaczyć około trzydziestu prac, w tym rzeźby Dubuffeta i Miró.

Ta kolekcja, będąca prawdziwym pomostem między światem sztuki i przemysłu, jest świadectwem wieloletniego i trwałego przywiązania Grupy Renault do jej francuskich korzeni oraz jej pragnienia, aby we Francji nadal biło serce innowacji przemysłowych, technologicznych i kulturalnych.

Program weekendowych wycieczek obejmuje zwiedzanie budynku Pierre’a Dreyfusa w obecności przewodnika (bez rezerwacji): wystawa prac z kolekcji sztuki Erro, Armana, Roberta Doisneau, Jeana Tinguely’ego, Angeli Palmera, Jean-Luca Moulène’a, Heidi Wood, zwiedzanie zrekonstruowanego warsztatu i ogrodu Louisa Renault, prezentacja klasycznych pojazdów z kolekcji Renault – takich jak Typ A z 1898 roku, Taxi de la Marne, Dauphine, 4L i Renault 5. Na zakończenie wizyty goście będą mogli również testować pojazdy elektryczne. Bezpłatny wstęp będzie możliwych w godzinach 10:00-18:00 w dniach 18-19 września 2021. Wejście: od ulicy Pierre Lefaucheux, 92100 Boulogne-Billancourt. Wymagane jest noszenie maseczek ochronnych i posiadanie paszportu covidowego przez osoby w wieku powyżej 18 lat.

Przy wsparciu miasta Boulogne-Billancourt, Fundacja Renault oferuje również wybór współczesnych dzieł z kolekcji sztuki Renault w Espace Landowski, w tym dzieła takich artystów, jak Alechinsky, Dubuffet, Erro, Fautrier, Francis, Miró, Tinguely i Vasarely. Tutaj wstęp hest również bezpłatny i możliwy w dniach 18-19 września 2021 w godzinach 8:00-21:00.

Prace z kolekcji sztuki Renault zostaną również wystawione na Fond International d’Art Actuel (FIAA) w Le Mans w ramach wystawy Vasarely, Art and Industry.

Przykłady prezentowanych prac:

Dubuffet. Biografia: francuski malarz, rzeźbiarz i artysta wizualny Jean Dubuffet był pierwszym teoretykiem Raw Art. Od 1973 roku Dubuffet korzystał ze wsparcia technicznego i technologicznego firmy. Najbardziej godnym uwagi epizodem z tej bliskiej współpracy było prawdopodobnie użycie maszyny Delta 3D, która pozwoliła mu przejść z modelu w skali na skalę człowieka. Prezentowane dzieło: Le roman burlesque 17 Automobile, 1974.

Erró. Biografia: islandzki malarz i współzałożyciel Ruchu Obrazkowego we Francji, Erró słynie z realistycznej sztuki figuratywnej wywodzącej się z europejskiego pop-artu. Kiedy Renault zaprosiło go do połączenia świata przemysłu i sztuki w 1984 roku, z pewnością przyjął ofertę dosłownie. Korzystając z ogromnej kolekcji obrazów firmy, Erró stworzył serię mrocznych prac malarskich eksplorujących pojęcia semantycznego rozłączenia, ikonograficznej ciągłości i nawarstwiania się obiektów. Prezentowane dzieło: Caravaggio R5, 1986.

Angela Palmer. Biografia: Dziennikarka, która została artystką, Angela Palmer bada wiele mediów. Dekonstruuje nasz współczesny świat, aby rzucać wyzwania, informować i zmuszać nas do cofnięcia się o krok. W 2014 roku współpracowała z zespołami F1 Grupy. W centrum technicznym Viry-Chatillon Palmer skupiła się w szczególności na analizie RS27, silnika Formuły 1. Ta przygoda dała początek kilku rzeźbom wykonanym z różnych materiałów. Prezentowane dzieło: Red Hot, 2014.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Renault

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 4LDauphinehistoriaR5RenaultTaxi de la MarneType A
Udostepnij17Tweet11Udostepnij3
Poprzedni

Związek Dealerów Samochodów mianował nowego prezesa

Następny

DS Automobiles zapowiada nowy, sportowy model

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny
DS Automobiles

DS Automobiles zapowiada nowy, sportowy model

Renault Vel Satis powoli drożeje. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 37/2021

Citroen C3

Nowy Citroën C3 na pierwszym zdjęciu tuż przed debiutem

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • bartekp - Pierwsze nowe Citroëny C5 Aircross trafiają do polskich klientów: „To miłość od pierwszego wejrzenia”
  • Jakub - Silnik 2.0 blueHDi 150 KM – dopracowany, oszczędny diesel. Opinie, awaryjność, eksploatacja
  • Edgar - Pierwsze nowe Citroëny C5 Aircross trafiają do polskich klientów: „To miłość od pierwszego wejrzenia”
  • Irbis78 - Renault Kiger pojechał w Himalaje. 2000 kilometrów w wysokich górach by przetestować wytrzymałość samochodu
  • khoral - Renault Laguna Grandtour z silnikiem 3.5 V6: „unikat na skalę europejską”
  • Witek - UOKiK: 32 egzemplarze Peugeot 508 do serwisu
  • Bart - DS 7 Crossback z benzynowym silnikiem 180 KM w podróży do Włoch. Ile spalił ten luksusowy SUV?
  • Chip - UOKiK: 32 egzemplarze Peugeot 508 do serwisu
  • Krzysztof - Nowa Dacia Duster Commercial już w sprzedaży. Zmiana wizerunku i ceny
  • Maciej - Pierwsze nowe Citroëny C5 Aircross trafiają do polskich klientów: „To miłość od pierwszego wejrzenia”


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Tuning silnika 1.5 blueHDi 130 KM. Jaki wzrost moc można uzyskać: box i chiptuning?
  • Jak wygląda struktura dostawców przy produkcji samochodu elektrycznego?
  • Dacia: 10 pytań najczęściej zadawanych przez klientów w salonie
  • UOKiK: Citroën C5 Aircross oraz DS 7 Crossback do serwisu
  • Silnik 2.0 blueHDi 150 KM – dopracowany, oszczędny diesel. Opinie, awaryjność, eksploatacja
  • Renault Laguna Grandtour z silnikiem 3.5 V6: „unikat na skalę europejską”
  • Pierwsze nowe Citroëny C5 Aircross trafiają do polskich klientów: „To miłość od pierwszego wejrzenia”
  • Citroën Ami „Cross”: polska firma przerobiła model na plażowy łazik
  • Kłopoty fabryki Stellantis w Melfi. Czy grozi jej likwidacja?
  • Renault Twingo 3,5l V8 – potwór na kołach


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.