niedziela, 14 sierpnia, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny.
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny.
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Citroen

Ile Citroën płacił za reklamę na wieży Eiffla?

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2020-11-15
w Citroen, Historia
Czas czytania 3 minut
500 16
0
442
UDOSTĘPNIEŃ
1.5k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Andre Citroën był nie tylko zdolnym inżynierem i biznesmenem, ale też świetnie rozumiał znaczenie marketingu. Gdy na wieży Eiffla pojawiła się gigantyczna świetlna reklama jego firmy, konkurenci mogli tylko bezsilnie zgrzytać zębami. Wieża, doskonale widoczna z każdej strony Paryża, była największą platformą reklamową, jaką można było sobie wtedy wyobrazić. Ale ile kosztowała taka reklama?

W przeliczeniu na efekt zapewne niedużo. Citroën zadbał o to, by jej sława wykraczała daleko poza Francję, dzięki kolportowaniu gigantycznych ilości pocztówek, zdjęć i reklam w magazynach. Pojawiły się także w Polsce.

O pomyśle Andre Citroëna z zazdrością pisały polskie gazety. W roku 1927 Lech – Gazeta Gnieźnieńska, donosiła: „potwierdza naszą tezę przykład Citroëna. Porwał się na rzecz ogromną: wziął sobie w pacht wieżę Eiffla, umieścił na niej olbrzymią, wcale ładną reklamę świetlną – i zaciera ręce. To prawda, że go ten drobiażdżek kosztuje korcie – ale prawdą jest też, że duży i mały, bogaty i biedny, widzi co noc zapalające się i gasnące światła, oznajmiające Paryżowi i światu – chwałę małych Cytrynek.” A co do kosztów?

Zobacz więcej: Czarodziej świateł. Człowiek, który dał Paryżowi reklamy Citroëna i uratował miasto przed bombardowaniem 

„Ile przynosi wieża Eiffel ? Przed kilku dniami odbyło się w Paryżu posiedzenie Towarzystwa akcjonariuszy wieży Eiffel. Stwierdzono, że w roku zeszłym wieża przyniosła brutto około 7 milionów franków, co jednak, po obliczeniu rocznych kosztów itd. zredukować trzeba do 3 milionów dochodu czystego.

Główną pozycję w dochodzie stanowią opłaty od reklam świetlnych, umieszczanych na wieży. Samo przedsiębiorstwo samochodowe Citroëna opłaca 300 tysięcy franków rocznie za olbrzymie reklamy, świecące zwykle na najwyższych piętrach wieży. Dalsze źródła dochodu płyną z opłat za najem restauracyj i barów, głównie na II piętrze wieży, oraz sprzedaż pamiątkowych kart pocztowych z widokami wieży, bilety wejście itd.” – donosiła w 1932 roku Gazeta Polska.

Nocny widok na wieżę Eiffla

źródło: Gazeta Polska: codzienne pismo polsko-katolickie dla wszystkich stanów 1932.07.23 R.36 Nr 167

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

3.5 4 głosy
Ocena artykułu
Tagi: Citroenhistoria
Udostepnij177Tweet111Udostepnij31
Poprzedni

Citroën zmienia w Niemczech nazwę Zitron? 12 nagród dla niezwykłej kampanii reklamowej

Następny

Fabrycznie nowa Dacia Duster z LPG. Czy to się opłaca?

Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Następny

Fabrycznie nowa Dacia Duster z LPG. Czy to się opłaca?

Wyjątkowy przedłużony Citroën XM limuzyna do kupienia. Ile kosztuje?

Projekt Sahara. Dlaczego Citroën był wściekły na francuski rząd za ten pomysł?

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Adaś - UOKiK: Akcja serwisowa związana z modelami Peugeot 308, 3008, 508 i 5008
  • Jjj - Ten wykres pokazuje, że kolory samochodów w Polsce są coraz nudniejsze
  • Marcin - Renault Laguna Grandtour z silnikiem 3.5 V6: „unikat na skalę europejską”
  • Marcin - Nowa Dacia Duster 2024 – znamy kolejne szczegóły
  • Anonimowo - Dacia: 10 pytań najczęściej zadawanych przez klientów w salonie
  • Darek - UOKiK: Akcja serwisowa związana z modelami Peugeot 308, 3008, 508 i 5008
  • Olaf - Citroën C-Elysee Urban Taxi 2022 odniósł duży sukces sprzedażowy w tym kraju
  • Anonimowo - Dacia: 10 pytań najczęściej zadawanych przez klientów w salonie
  • Polak - Kłopoty fabryki Stellantis w Melfi. Czy grozi jej likwidacja?
  • ZLA-viN - Nowe Renault Clio VI – kiedy zobaczymy następcę obecnego modelu?


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Luksusowy DS 4 225 Cross kontra Audi A3 Sportback 40 TFSI e. Który wygra?
  • Kultowe samochody Citroën 2CV, DS, Rosalie, Peugeot 203 z kolekcji śp. Andrzeja Drewnikowskiego do kupienia
  • Citroën C-Elysee Urban Taxi 2022 odniósł duży sukces sprzedażowy w tym kraju
  • Używany Peugeot Expert I: wszechstronny samochód dostawczy PSA i Fiata
  • Renault Mediallion w reklamie, która dzisiaj by nie przeszła
  • Ile realnie spala hybrydowy DS 9 E-Tense 225 KM?
  • Nowe Renault Clio VI – kiedy zobaczymy następcę obecnego modelu?
  • Jakie przebiegi osiąga Dacia Duster, Dokker i Logan?
  • Fabrycznie nowy Citroën XM za 112 tysięcy zł: Ile kosztowały samochody w Polsce w 1997 roku?
  • Citroën C4 Picasso cabrio – 7-osobowy kabriolet, wersja na lato


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.