Nowy Citroën C5 Aircross, dosyć długo trzyma swoją cenę. Od początku roku 2023 podstawowa wersja modelu kosztuje 139.450 zł, ale to nie oznacza, że nie znajdziemy w ofercie kompaktowego SUV-a nowości. Pod koniec lipca importer dodał łagodną hybrydę o mocy 136 KM.
Wariant MHEV występuje w katalogu oczko wyżej niż podstawowa jednostka 1.2 PureTech 130. Za C5 Aircrossa z nowym układem napędowym zapłacimy u polskich dealerów 155.950 zł, co w porównaniu do Peugeot 3008 wydaje się okazją. SUV spod znaku lwa z analogicznym silnikiem jest o 9450 zł droższy.
Do opracowania hybrydowego systemu Stellantis wykorzystał ulepszony 3-cylindrowy silnik benzynowy 1.2 PureTech z łańcuchem rozrządu. Jednostka generuje 136 KM mocy oraz 230 Nm momentu obrotowego i współpracuje z motorem elektrycznym o mocy 28 KM i momencie obrotowym 55 Nm. Napęd jest przekazywany za pomocą 6-biegowej, dwusprzęgłowej przekładni ë-DCS6. Częścią systemu jest również akumulator litowo-jonowy 48V o pojemności 432 Wh, który znajduje się pod przednim fotelem.
Zobacz także: Nowy Citroën C5 Aircross II nie tylko na prąd? Komfortowy SUV w przygotowaniu
Jakie wyposażenie w standardzie?
W standardzie znajdziemy dwustrefową klimatyzację automatyczną, 12-calowy zestaw wskaźników i ekran dotykowy o przekątnej 8 cali. Nie zabrakło tempomatu i ogranicznika prędkości, czujników parkowania z tyłu oraz elektrycznie sterowanych i podgrzewanych lusterek. Na liście wyposażenia Citroën umieścił również automatyczne włączanie reflektorów, system rozpoznawania znaków drogowych z możliwością programowania w tempomacie, 18-calowe felgi i komfortowe zawieszenie amortyzatorami Progressive Hydraulic Cushion.
Francuska marka wciąż trzyma się stosowania dwóch cenników dla C5 Aircrossa: jednego dla bardziej, drugiego dla mniej zelektryfikowanego samochodu. Aby sprawdzić ile kosztuje wariant ładowany z gniazdka musimy więc otworzyć osobny dokument na stronie internetowej Citroena. Nie chodzi tu jednak wyłącznie o ukrycie luki cenowej, jaka dzieli wersję mild hybrid od plug-in hybrid, ale o znaczne różnice w wyposażeniu. Citroën C5 Aircros Feel z wtyczką jest znacznie bardziej uprzywilejowany. Posiada czujniki parkowania z przodu, kamerę cofania, elektrochromatyczne lusterko wsteczne i 10-calowy ekran dotykowy.
180-konna wersja SUV-a to wydatek aż 195.350 zł. Jeśli zdecydujemy się na topowego SUV-a o mocy 225 KM z naszego konta zniknie już ponad 200 tys. zł! Najmocniejszy Citroën C5 Aircross jako jedyny jest uprawniony do wersji Shine Pack.
Nowy Citroën C5 Aircross – cennik:
Feel |
Feel Pack |
Shine |
Shine Pack |
|
PureTech 130 |
139 450 zł |
148 150 zł |
– |
– |
MHEV 136 ë-DCT6 |
155 950 zł |
164 650 zł |
172 900 zł |
– |
BlueHDi 130 EAT8 |
– |
166 250 zł |
174 500 zł |
– |
PHEV FWD 180 EAT8 |
195 350 zł |
197 150 zł |
202 400 zł |
– |
PHEV FWD 225 EAT8 |
– |
203 650 zł |
208 900 zł |
213 700 zł |
Najnowsze komentarze