Citroën BX, Xantia oraz XM to komfortowe samochody z zawieszeniem hydropneumatycznym, które można nadal kupić stosunkowo niedrogo i używać albo do przejażdżek weekendowych albo nawet na co dzień. W naszej redakcji rolę takiego codziennego auta pełni Xantia 1.8i 8V, którą możecie często spotkać w centrum Warszawy. Ile kosztują dzisiaj takie samochody? Ceny idą do góry.
Hydropneumatyka to jedyne tego typu rozwiązanie w samochodach – sprawa, że auto jest niesamowicie komfortowe, jakby unosi się nad ziemią i ma stały prześwit, niezależnie od obciążenia.
Citroën BX
Citroën BX wyceniany bywa coraz wyżej. Nietrudno spotkać ogłoszenia, w których cena przekracza 20 tysięcy złotych. Poszukiwane bywają samochody z silnikiem 1.9, które niekiedy są wyposażone w automat. BX to konstrukcja z początku lat 80-tych, która w 1986 roku przeszła facelifting – pierwsza odmiana tego klasyka ma świetną, kosmiczną deskę rozdzielczą.
Mimo, że wyprodukowano ich kiedyś bardzo dużo, bo ponad 2,3 miliona, dzisiaj spotkać je jest bardzo trudno. BX był jednym z większych sukcesów Citroëna a jego charakterystyczny kształt to kwintesencja lat 80-tych. W zakupie na pewno pomoże grupa Citroën BX Klub Polska na Facebooku, którą polecamy – jest tam wielu znakomitych fachowców od BX, którzy krytycznym okiem ocenią oferowany egzemplarz.
Citroën Xantia
Citroën Xantia to obecnie nadal tani hydropneumatyk, mimo że jest następcą BX to wycenia się go na razie niżej. Auto spełnia wszelkie współczesne wymagania do jazdy na co dzień, jest niesamowicie wygodne, ma piękną welurową tapicerkę a jego kształt jest zdecdowanie ponadczasowy. Xantię można kupić za kilka tysięcy złotych i chociaż ma kilka słabych punktów, to jest autem dopracowanym i przyjemnym w eksploatacji.
W redakcji mamy egzemplarz od pierwszego właściciela, który używamy codziennie w Warszawie, często możecie ją spotkać w centrum miasta. Jest to jedno z naszych ulubionych aut.
Citroën XM
Citroën XM, flagowa limuzyna przez wiele lat, produkowany był od 1989 roku. Niski, klinowaty kształt nie da się porównać z niczym innym na rynku. Ma niesamowicie wygodne wnętrze i znowu, jak w przypadku BX, zdaniem wielu osób deska rozdzielcza z pierwszych lat produkcji (1989-1994) jest znacznie ładniejsza niż w modelu nowszym. W XM można mieć silnik 3.0V6, który pięknie brzmi i będzie zużywał sporo paliwa, ale daje sporo radości z jazdy, szczególnie w najnowszych najmocniejszych odmianach.
Ceny XM są nadal dość przyzwoite a sam samochód dopracowany. Słabe punkty w większości wyeliminowano wraz z faceliftingiem modelu od 1994 roku.
Ile kosztuje hydropneumatyk?
Ceny z dnia 7 kwietnia 2023 r. na podstawie Otomoto.pl
LP |
Marka i model |
Rocznik |
Przebieg |
Silnik |
Cena |
1 |
Citroën BX |
1990 |
119.000 |
1.6 benzyna |
7.900 zł |
2 |
Citroën Xantia |
2000 |
154.000 |
1.8 benzyna |
8.000 zł |
3 |
Citroën Xantia |
1998 |
100.000 |
2.0 benzyna |
8.900 zł |
4 |
Citroën BX |
1991 |
172.000 |
1.9 benzyna |
12.500 zł |
5 |
Citroën XM |
1998 |
218.000 |
2.0 benzyna turbo |
15.400 zł |
6 |
Citroën BX |
1985 |
198.400 |
1.9 diesel |
15.500 zł |
7 |
Citroën XM |
1999 |
165.000 |
2.0 benzyna turbo |
17.000 zł |
8 |
Citroën XM |
1994 |
237.156 |
2.0 benzyna |
17.500 zł |
9 |
Citroën CX |
1989 |
190.000 |
2.5 diesel |
17.999 zł |
10 |
Citroën XM |
1998 |
256.000 |
3.0 benzyna |
18.900 zł |
11 |
Citroën BX |
1988 |
241.850 |
1.9 benzyna |
21.900 zł |
12 |
Citroën BX |
1990 |
154.277 |
1.9 benzyna |
22.100 zł |
A może interesują Cię jeszcze starsze samochody? Poznaj francuskie marki nieznane, niszowe, zapomniane…
Najnowsze komentarze