Chociaż w Polsce większość sprzedawanych Dacii Duster to wersje z silnikiem o mocy 100 KM i fabryczną instalacją LPG, to jednak nadal diesel również cieszy się dużą popularnością wśród osób, które chcą oszczędnie jeździć.
Dacia Duster posiada w swojej gamie napędów kilka rodzajów silników. Najtańsza wersja ma na wyposażeniu 90-konną benzynę. Drugi pod względem ceny jest silnik 1.0 ECO-G z fabryczną instalacją LPG. Dalej w ofercie mamy benzynową jednostkę 1.3 TCE o mocy 130 KM, 150 KM a także oszczędnego diesla 1.5 dCi o mocy 115 KM. Ta ostatnia wersja dostępna jest zarówno z napędem 4×2 jak i 4×4. Dzisiaj zajmiemy się jednak tańszą odmianą, 4×2. Ile trzeba za nią zapłacić?
Silnik 1.5 dCi oferuje skromne 115 KM, jednak głównymi zaletami są tutaj wysoki moment obrotowy, wynoszący 260 Nm oraz bardzo niskie zużycie paliwa, oscylujące wokół 5 litrów na 100 kilometrów (producent deklaruje 4,8). I to jest właśnie powód, dla którego te auta są kupowane.
Silnik wysokoprężny dostępny jest od wersji Journey. To już stosunkowo dobrze wyposażony SUV, w którym otrzymujemy 17″ felgi, nawigacje, Apple Car Play i Android Auto czy automatyczną klimatyzację. W najtańszej wersji auto oferowane jest w kolorze białym – za pozostałe trzeba dopłacić 2.700 zł za odcienie szarego i czarnego lub 2.900 zł za piękny pomarańczowy. Opcji pozostaje w konfiguratorze niewiele – to bezkluczykowy dostęp (1100 zł), podgrzewanie foteli (700 zł), system 4 kamer (1400 zł) czy koło zapasowe (700 zł). Cena tak wyposażonego samochodu mieści się poniżej stu tysięcy zł – to 97.200 zł.
Wyposażenie Dacii Duster Journey 1.5 dCi 4×2
-
obręcze kół ze stopu metali lekkich 17″ Tergan
-
szyby tylne przyciemniane
-
Media Nav i mapa Europy Wschodniej – wersja rozszerzona, 3 lata subskrypcji map
-
komunikaty w języku polskim
-
kamera cofania
-
funkcja replikacji telefonu komórkowego
-
tapicerka materiałowa z białymi przeszyciami i logiem Duster
-
centralny zamek
-
szyby tylne regulowane elektrycznie
-
szyby przednie regulowane elektrycznie z włącznikiem impulsowym po stronie kierowcy
-
oparcie tylnej kanapy składane w układzie 1/3-2/3
-
zdalne otwieranie drzwi kluczykiem z falami radiowymi
-
kierownica pokryta skórą ekologiczną
-
kolumna kierownicy z regulacją wysokości i głębokości
-
nawiew powietrza na tył
-
konsola centralna ze schowkiem i regulowanym podłokietnikiem
-
fotel kierowcy z regulacją wysokości i podparcia lędźwiowego
-
światła automatyczne, wycieraczki automatyczne
-
lusterka zewnętrzne podgrzewane, regulowane elektrycznie, składane elektrycznie
-
światła do jazdy dziennej LED
-
światła przeciwmgłowe
-
ograniczenie prędkości do 180 km/h
-
komputer pokładowy
-
wskaźnik zmiany biegów
-
system wspomagania parkowania tyłem
-
tryb ECO
-
klimatyzacja automatyczna
-
poduszki przednie boczne i kurtynowe
-
ABS
-
układ wspomagania nagłego hamowania (AFU)
-
czołowe i boczne poduszki powietrzne kierowcy i pasażera
-
możliwość dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera z przodu
-
przednie pasy bezpieczeństwa bez regulacji wysokości
-
tylne 3-punktowe pasy bezpieczeństwa
-
system monitorowania martwego pola (BSW)
-
ESP + system wspomagania ruszania pod górę HSA
-
system mocowania fotelika dla dziecka ISOFIX na bocznych miejscach z tyłu
-
zestaw do naprawy uszkodzenia opony
-
regulator-ogranicznik prędkości
I to może być ostatnia okazja na zakup takiego SUVa – w przyszłym roku w salonach zadebiutuje Dacia Duster nowej generacji – nie wiadomo jednak, czy otrzyma ona silnik wysokoprężny.
Skonfiguruj swoją Dacię Duster teraz
Najnowsze komentarze