Renault Laguna GT II generacji po faceliftingu z benzynowym silnikiem 2.0 turbo to prawdziwa perełka na rynku samochodów używanych. Samochód jest dopracowany, praktycznie bezawaryjny i piekielnie szybki a przy tym można go kupić za nieduże pieniądze.
Laguna II generacji była produkowana do 2007 roku. Samochód ten w wersji po faceliftingu jest uważany za wyjątkowo udany model. Stosunkowo przestronne wnętrze, wysoki komfort jazdy, bogate wyposażenie to jednak tylko część zalet. Laguna z tamtych lat dysponowała bowiem świetną benzynową jednostką napędową, 2.0T. I jeśli chcecie kupić tego typu samochód, to właśnie benzynowy 2.0 turbo w wersji powinien być na szczycie listy Waszych poszukiwań. Jednostka F4R jest niezawodna, zapewnia 204 KM i maksymalny moment obrotowy 300 Nm przy 3750 obr/min.
Auto dostępne jest zarówno w nadwoziu typu hatchback jak i bardziej praktycznym kombi. Rozstaw osi w obu przypadkach wynosi 2748 mm.
204-konna Laguna przyspiesza w nieco ponad 7 sekund do setki. Spalanie mocno zależy od stylu jazdy, w mieście trzeba liczyć 11 l, w trasie można zejść do 7-8 l benzyny na 100 kilometrów. Zbiornik paliwa ma pojemność aż 70 litrów. Nie bez znaczenia będzie więc możliwość zamontowania gazu.
Silnik F4R jest dobrze znany tunerom i można w nim stosunkowo łatwo podnieść moc do ponad 230 a przy nieco większej ingerencji mechanicznej do 250 KM.
Jak wyglądają ceny na rynku wtórnym? Laguna GT z ostatniego rocznika produkcji kosztuje 15-18 tys. zł, w zależności od stanu i przebiegu. Dodatkowym plusem jest to, że wersje GT jako topowe w linii były bardzo bogato wyposażone.
Najnowsze komentarze