Całkowita produkcja grupy Citroën (Citroën, Berliet, Panhard i Maserati) w 1972 r. wyniosła 758.788 pojazdów, w porównaniu z 687.531 rok wcześniej, co stanowi wzrost o 10,36%. – informował koncern.
W roku 1971 Citroën posiadał w swojej grupie marki Citroën, Berliet, Panhard i Maserati. Jak wygląda realna sprzedaż? Poczytajcie.
Citroën
Produkcja Société des Auto-Mobiles Citroën w 1972 r. wyniosła 736.551 pojazdów, w tym 648.956 samochodów osobowych, w porównaniu z 663.625 pojazdami w 1971 r., w tym 578.328 samochodami osobowymi. Sprzedaż samochodów Citroën była zatem o 11% wyższa niż w 1971 roku.
Wzrost ten był zgodny z wyznaczonymi celami, które zostały nawet znacznie przekroczone.
Z całkowitej produkcji Citroëna 52,4% trafiło na rynek francuski, z 385.253 pojazdami, w porównaniu z 369.944 w 1971 roku, co stanowi wzrost o 4,13%. Do tej liczby należy dodać 1585 samochodów ciężarowych.
W 1972 r. eksport Citroëna stanowił 47,6% produkcji i wyniósł 349.713 pojazdów, w tym 311.704 samochodów osobowych. Stanowi to wzrost o 20% w stosunku do roku 1971 (291.284 pojazdów). Obejmują one zarówno eksportowane zmontowane pojazdy, jak i dostawy komponentów do zagranicznych zakładów produkcyjnych.
Podobnie jak w 1972 roku, największe wysiłki koncentrowały się na rynkach europejskich (łączny wzrost o 14,3% w krajach Wspólnego Rynku).
Berliet
Produkcja w 1972 roku przez Société des Automobiles Berliet,wiodącego francuskiego producenta samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 6 ton, wyniosła 21.680 pojazdów, w porównaniu z 23 .56 w 1971 roku. Eksport Berliet w 1972 roku wyniósł 5.229 pojazdów. Wyniki te pokazują wyraźny spadek eksportu, tym bardziej, że rok 1971 był szczególnie dobry (9.189 wyeksportowanych pojazdów), ale te wyniki z 1971 r. stanowiły zakończenie dużych zaległości w kontraktach podpisanych wcześniej. W tym kontekście należy zauważyć, że zamówienia przyjęte do końca listopada 1972 roku były o 22% wyższe niż w tym samym okresie w 1971 roku.
Maserati
W 1972 roku Officine Alfieri Maserati sprzedała 639 samochodów, co stanowiło lepszy wynik niż w 1971 roku. Wyraźne spowolnienie, które zaznaczyło się na rynku samochodów luksusowych w 1971 roku (ogólny spadek o około 14%), zostało zatem zatrzymane. Dzięki nowym modelom Merak i Kamsin, Maserati wzmocniło swoją pozycję na tym rynku.
Na rynku eksportowym Maserati sprzedało 291 sztuk w 1972 roku, w porównaniu z 286 w 1971 roku.
źródło: Citroën
Najnowsze komentarze