Kiedy i jak producenci planują przechodzenie na napęd 100% elektryczny? Oto zestawienie zapowiedzi i planów koncernów. Mogą się one oczywiście zmienić.
Przejście na napędy elektryczne już się zaczęło, chociaż nie wszyscy idą w tym samym tempie ani nie każdy zamierza wprowadzać 100% elektryki. Oto zestawienie marek a także ich zapowiedzi.
Alfa Romeo: od 2026 roku tylko samochody elektryczne na rynkach USA, Europy i Chin |
Alpine: 100% elektryczny już od 2024 roku |
Aston Martin: w 2030 roku 50% portfolio będzie elektryczne |
Audi: 100% elektryczny od 2026 r., zakończenie produkcji spalin i hybryd w 2033 r. |
Bentley: w 100% elektryczny lub hybrydowy do 2026 roku. Koniec ICE w 2030 r. |
BMW: 50% samochodów elektrycznych do 2030 r. na globalnym rynku, nie ma planów przejścia w 100% na elektryczność |
Citroën: wszystkie modele w wersji elektrycznej lub hybrydowej do 2035 r. |
Dacia: planowana jest tylko 10% sprzedaży samochodów elektrycznych |
DS: 100% elektryczność już od 2024 roku |
Ferrari: pierwszy model elektryczny planowany na 2025 rok. Do 2030 r. 40% elektryczności, 40% hybrydy i 20% silników spalinowych |
FIAT: całkowite przejście na napęd elektryczny w 2030 roku |
Ford: do 2026 r. wszystkie modele sprzedawane w Europie będą miały wersję elektryczną lub hybrydową, a do 2030 r. całkowicie wycofają się z ICE (tylko w Europie) |
Honda: 40% samochodów elektrycznych do 2030 r., całkowite zatrzymanie ICE w 2040 r. |
Hyundai: 30% samochodów elektrycznych do 2030 r., 80% do 2040 r. na rynku globalnym |
Jaguar: 100% elektryczny do 2030 r. |
Jeep: do 2027 roku wszystkie modele będą miały wariant elektryczny. Nie ma planu zatrzymania ICE |
KIA: brak oficjalnego planu przejścia na napęd w pełni elektryczny, tylko zapowiedź wprowadzenia na rynek nowych modeli samochodów elektrycznych w 2027 roku |
Lamborghini: pierwszy e-samochód planowany na 2028 rok. Nie planujemy przejścia na 100% elektryczność |
Lancia: 100% elektryczna od 2026 r. |
Land Rover: w 2026 r. przestanie jeździć na olej napędowy. Do 2030 r. 60% pojazdów elektrycznych i 40% hybrydowych |
Lotus: ostatni model ICE wprowadzony na rynek w 2023 r., w pełni elektryczny planowany na 2026 r. |
Maserati: tylko modele elektryczne od 2030 r. |
Mazda: do 2030 roku do 25% sprzedaży przypada na samochody elektryczne. Nie planuje przejścia na pełną elektryczność |
Mercedes: koniec modeli spalinowych do 2030 roku |
Mini: ostatni model z silnikiem spalinowym zostanie wprowadzony na rynek w 2025 r., w 100% elektryczny planowany jest na 2030 r. |
Mitsubishi: 50% samochodów elektrycznych do 2030 r., brak planów przejścia na napęd w pełni elektryczny |
Nissan: w 2027 r. 70% samochodów elektrycznych ma przypadać na Europę, 55% w Japonii i 40% w Chinach. |
Opel: w 100% elektryczny od 2028 r. |
Peugeot: w 100% elektryczny w Europie do 2030 r., ale na rynku globalnym pozostanie napęd spalinowy i hybrydowy |
Porsche: do 2030 r. samochody elektryczne i hybrydowe stanowią 80% portfolio |
Renault: modele elektryczne do 65% w 2025 r. i 100% do 2030 r. |
Rolls-Royce: pierwszy model e-samochodu zaprezentowany w 2024 roku, całkowite zatrzymanie modeli ICE w 2030 roku |
Skoda: do 2030 r. sprzedaż samochodów elektrycznych na rynku światowym na poziomie 50-70% |
Subaru: 40% samochodów elektrycznych na światowym rynku do 2035 r., brak konkretnych planów dotyczących rynku europejskiego |
Suzuki: pierwszy samochód elektryczny zostanie wprowadzony na rynek w 2025 roku. Nie planujemy przejścia na pełną elektryczność |
Toyota: będzie nadal produkować silniki spalinowe z myślą o przyszłości, wskaże na portfolio marki Lexus zorientowane na napędy elektryczne. Całkowite zatrzymanie ICE (tylko w Europie) do 2035 roku. |
Volvo: koniec silników spalinowych i hybryd do 2030 r. |
VW: 70% samochodów elektrycznych do 2030 r. i całkowite zaprzestanie ICE do 2035 r. |
Najnowsze komentarze