Czy życie kierowcy w Europie wart więcej niż jeden w Ameryce Łacińskiej? To pytanie zadają brazylijscy eksperci od bezpieczeństwa w motoryzacji po teście tego samochodu w Latin NCAP. Wyniki okazały się dużo gorsze, niż w teście europejskim.
Sandero uzyskał zaledwie jedną gwiazdkę w teście zderzeniowym. Wziął w nim udział podstawowy model samochodu na rynek latynoamerykański, który nie posiada m.in. poduszek bezpieczeństwa. Europejski model w tych samych warunkach zachował integralność przedziału pasażerskiego. W modelu brazylijskim było znacznie gorzej i eksperci mają podstawy twierdzić, że karoseria brazylijskiego Sandero jest mniej odporna na uderzenia.
Ameryka Łacińska jest szybko rozwijającym się rynkiem samochodowym i ma najwyższą na świecie śmiertelność z powodu wypadków drogowych – 26 ofiar śmiertelnych na 100.000 osób. Szacuje się, że nastąpi dalszy wzrost tego wskaźnika, do ponad 30 na 100.000 w roku 2020.
Renault Brazylia poproszone o komentarz po teście odpowiedziało tak „Renault Sandero, sprzedawany w Ameryce Południowej, jest zgodny z lokalnymi przepisami. Obecnie nie ma wymogu, żeby montować poduszki powietrzne w nowych pojazdach w tym regionie…. Specyfikacja wszystkich modeli Sandero będzie zawierać poduszkę kierowcy i pasażera w standardzie od marca przyszłego roku. „. Co ciekawe, firma nie odpowiedziała na obawy o odmienne nadwozia w Sandero.
Max Mosley, prezes Program Oceny Nowych Samochodów (NCAP), stwierdził: „To szokujące, że najwięksi producenci są skłonni oferować gorsze samochody na sprzedaż w Ameryce Łacińskiej, gdy rutynowo ich samochody osiągają pięć gwiazdek w Europie. ”
Latin NCAP powstał trzy lata temu w celu zapewnienia konsumentom w regionie z niezależnej oceny bezpieczeństwa nowych samochodów. Program ma również zachęcić producentów do poprawy wydajności oraz motywować rządy do zastosowania przepisów ONZ zderzeniowych pojazdów testowych. Europejski NCAP funkcjonuje od 1997 roku i jest uważane za jeden z kluczowych punktów oceny samochodu przez klientów.
Samochody na rynek latynoamerykański są produkowane przez firmę Brasil Automoveis, założoną w 1997 roku. Fabryka znajduje się w miejscowości Curitiba.
A co potrafią wyczyniać brazylijscy kierowcy w Sandero?
Zobaczcie na tym filmie.
Źródło: The Guardian UK
Najnowsze komentarze