Kwiecień 2023 roku był dla Fiata kolejnym miesiącem zakończonym na szczycie rankingu sprzedaży w Brazylii. Marka zdobyła 22% udziału w rynku dzięki 33.406 zarejestrowanym pojazdom, wyprzedzając zdobywcę drugiego miejsca o ponad 9 tys. samochodów! Fiat jest również liderem w segmencie hatchbacków, pickupów i vanów. Ponadto, w kolejnym miesiącu, po raz 17. z rzędu, Fiat Strada był najlepiej sprzedającym się pojazdem w kraju z 8.501 zarejestrowanymi egzemplarzami w samym tylko kwietniu.
„Od ponad dwóch lat jesteśmy w czołówce rynku brazylijskiego, co świadczy o sukcesie, jaki osiągnęliśmy dzięki repozycjonowaniu naszej marki. Ta nowa faza rozpoczęła się w 2020 roku wraz z wprowadzeniem całkowicie przeprojektowanej Strady, modelu, który jest obecnie najlepiej sprzedającym się pojazdem w Brazylii. Nasz pick-up, ale też Pulse, Scudo, Fastback i Nowy Ducato, ważne modele Fiata, które pojawiły się na rynku w ostatnich latach, stanowią około połowy rejestracji marki, co pokazuje siłę nowej gamy” – mówi Herlander Zola, Starszy Wiceprezes Fiata i Abartha w Ameryce Południowej podsumowując wyniki za kwiecień 2023 roku.
Pisząc o pick-upach nie sposób nie wspomnieć o Fiacie, który jest wielkim bohaterem tego segmentu w Ameryce Łacińskiej. Nawet na coraz bardziej konkurencyjnym rynku marka nadal przoduje w tej kategorii, osiągając imponujące wyniki. Kwiecień bieżącego roku zaowocował rynkowym udziałem wchodzącej w skład koncernu Stellantis marki na poziomie 39,3% rynku. Fiat umiejscowił też dwa swoje modele typu pick-up na podium segmentu, ze Stradą na pierwszym miejscu i Toro na drugiej pozycji. SUP (Sport Utility Pick-Up) Fiata jest też liderem w segmencie C-pick-upów z 46,1% udziałem w tej kategorii.
Będąc punktem odniesienia na rynku SUV-ów, Fiat uzyskał 38,1% udziału w segmencie samochodów dostawczych. Kwiecień bieżącego roku był miesiącem, w którym marka wprowadziła na brazylijski rynek Nowe Ducato, model, który zyskał lepsze osiągi, ekonomiczność i produktywność. Warto przy okazji wspomnieć, że Scudo jest liderem segmentu D-Van już piąty miesiąc z rzędu od swojej premiery, a kwiecień zakończył z 40,7% udziałem w rynku w swojej kategorii.
Kwiecień przyniósł też rynkowy prymat Fiatowi w kategorii hatchbacków – marka była numerem jeden z 24,3% udziałem w tym segmencie brazylijskiego rynku. Dwa modele marki w tej kategorii dołączają do Strady i pojawiają się w rankingu 10 najlepiej sprzedających się pojazdów w kraju, z Argo na piątym miejscu z 5.475 sprzedanymi egzemplarzami i Mobi na dziewiątym miejscu z 4.686 sprzedanymi egzemplarzami. Model sprawił nawet, że marka objęła w tym miesiącu prowadzenie wśród hatchbacków segmentu A z 52,7% udziałem w tej klasie.
Warto również wspomnieć, że kwiecień 2023 roku przyniósł kolejny wzrost sprzedaży w przypadku modelu Cronos – zainteresowanie klientów wzrosło o 22% w stosunku do poprzedniego miesiąca. Ponadto Fiat zamknął kwiecień drugim miejscem w sprzedaży detalicznej B-SUV-ów dzięki modelom Pulse i Fastback, z 17,4% udziałem w tej kategorii (4.396 sztuk). Od momentu wprowadzenia na rynek Pulse zarejestrowano już ponad 70.000 egzemplarzy, a Fastback sprzedał się w liczbie ponad 20.000 pojazdów.
Wyniki skumulowane od początku roku
Analizując sprzedaż od początku roku widzimy wyraźnie, że i tu Fiat radzi sobie dobrze i dobre wyniki się powtarzają. Biorąc pod uwagę pierwsze cztery miesiące roku, od stycznia po kwiecień włącznie, marka nadal przoduje na rynku brazylijskim z 22% udziałem w rynku i 130.000 zarejestrowanymi egzemplarzami, wyprzedzając markę znajdującą się na drugim miejscu o ponad 34.000 pojazdów. Co więcej, Fiat stanął na podium zarówno w sprzedaży ogólnej, jak i detalicznej (w kanale dystrybucji do klientów indywidualnych).
Jakby tego było mało, marka jest również numerem jeden w segmencie hatchbacków (24,2%), vanów (37,7%), pick-upów (43,6%) w skumulowanych danych od początku roku i zajmuje drugie miejsce w segmencie B-SUV z udziałem 17%. Ponadto posiada trzy modele w rankingu 10 najlepiej sprzedających się samochodów w Brazylii w 2023 roku. Strada prowadzi na liście z ponad 31.000 sztuk, Argo plasuje się na piątym miejscu z 20.463 rejestracjami, a Mobi znajduje się na dziewiątym miejscu z 19.352 sprzedanymi pojazdami.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Fiat / Stellantis
Najnowsze komentarze