Nowa Lancia Concept zaprezentowana! Zgodnie z zapowiedzią o godz. 13:00 marka pokazała swój najnowszy model. Jest to samochód koncepcyjny, który pokazuje jak będzie wyglądać przyszłość Lanci.
Lancia Concept została przygotowana przez włoskich stylistów i charakteryzuje się nowoczesnym wyglądem oraz futurystycznym wnętrze. Na datę premiery wybrano, nietypowo jak na świat motoryzacji, sobotę. Jest to związane z trwającym właśnie Milano Design Week – najważniejszym włoskim wydarzeniem w świecie designu.
Dziś Lancia prezentuje Lancia Pu+Ra HPE, wizję marki na najbliższe 10 lat, która wprowadza markę w erę mobilności elektrycznej i podsumowuje nasz sposób pojmowania i doświadczania samochodu. Począwszy od nowego Ypsilona, nasze samochody przyszłości będą inspirowane Lancia Pu+Ra HPE – stwierdził Luca Napolitano, dyrektor generalny marki Lancia.
Samochód w 100% elektryczny, z wizją marki w zakresie zasięgu wynoszącego ponad 700 km, niewiele ponad 10 minut czasu ładowania i zużycia energii poniżej 10 kWh na 100 km.
Lancia Pu+Ra HPE to pierwszy samochód inspirowany światem mebli, dzięki współpracy z firmą Cassina, liderem w branży meblowej upscale, dla typowo włoskiego doświadczenia „home feeling”.
Lancia Pu+Ra HPE to pierwszy samochód wyposażony w wirtualny interfejs S.A.L.A., który znajdziemy w nowym Ypsilonie. A dzięki S.A.L.A, Lancia będzie pierwszą marką Stellantis, która przyjmie technologie Chameleon i TAPE (Tailored Predictive Experience), które centralizują funkcje audio, kontroli klimatu i oświetlenia, umożliwiając dostosowanie środowiska wewnątrz samochodu za naciśnięciem przycisku lub głosowo.
Projekt nadwozia o „opływowych” kształtach
Lancia Pu+Ra HPE jest naturalną ewolucją Lancii Pu+Ra Zero, wykazując wiele cech trójwymiarowej rzeźby odsłoniętej w listopadzie ubiegłego roku. Nowy samochód koncepcyjny Lancii w pełni ucieleśnia zasady nowego języka projektowania marki, czystego i radykalnego języka projektowania, w którym objętości samochodów powstają z przecięcia elementarnych i ikonicznych form, takich jak koło i trójkąt, połączonych z kilkoma eklektycznymi detalami. Nowy samochód koncepcyjny Lancii staje się zatem wyrazem włoskiego, ponadczasowego wzornictwa, o zrównoważonym i innowacyjnym podejściu, które wykracza poza typowy język motoryzacyjny.
Samochód koncepcyjny nosi nazwę Lancia Pu+Ra HPE: „Pu+Ra” odnosi się do nowego, czystego i radykalnego języka projektowania marki, natomiast HPE to skrót od High Performance Electric, dla samochodu, który jest jednocześnie Eco-sustainable, Exciting and Evolved. Skrót HPE został użyty po raz pierwszy w latach 70. w przypadku Lancii Beta i oznaczał „High Performance Estate”, symbol sportowego charakteru i praktyczności.
Najwyższej jakości materiały i włoski design
Progressive Green to nazwa koloru Lancia Pu+Ra HPE, „progresywnego” w tym, jak patrzy w przyszłość marki i jej klientów, natomiast „zielonego” ze względu na jego wartość w zakresie zrównoważonego rozwoju. Niebieskozielony kolor – o ciepłym złoconym odcieniu, produkowany przy użyciu płynnego metalu z pigmentami najnowszej generacji – składa hołd historycznej i ponadczasowej Lancii Flaminia Azzurro Vincennes.
Stały dialog między przeszłością a przyszłością wyraża się w płynnych liniach bocznych, które schodzą w kierunku tyłu samochodu, przywołując na myśl Aurelię i Flaminię o opływowym kształcie, opartym na jej aerodynamice, zrównoważeniu i płynności objętości. Plakietki na bokach zawierają nowe logo Lancii, będące wyrazem nowej tożsamości wizualnej marki. Powraca ono do wszystkich historycznych cech odznaki (np. kierownicy, sztandaru, tarczy, włóczni i napisów), interpretując je na nowo z nowoczesną nutą, aby wyrazić innowacyjność, jej premium, włoski charakter i eklektyzm.
Dialog między przeszłością a przyszłością odnajdujemy również z tyłu, gdzie widzimy ikoniczne okrągłe światła, inspirowane najbardziej dosadnym i radykalnym duchem marki, podczas gdy wyraźne odniesienie do legendarnej Lancii Stratos znajduje się dalej, z ikonicznym nowym napisem Lancia umieszczonym pomiędzy światłami.
Przód reinterpretuje historyczny grill Lancii, teraz przeniesiony w przyszłość przez trzy promienie światła, które sprawiają, że jest on ikoniczny, zapadający w pamięć i widoczny z daleka. Wyróżniający się ponad kalicją nowy napis Lancia, wykonany przy użyciu oryginalnej czcionki, która czerpie inspirację ze świata mody.
Innowacyjny okrągły dach zapewnia szeroki, panoramiczny widok, z wyraźnym nawiązaniem do elementów architektonicznych, tak charakterystycznych dla nowego języka projektowania Lancii.
Tylna szyba również nawiązuje do Lancii z lat 70-tych, Beta HPE, z obwiedniowymi poziomymi liniami, które powracają do znanej struktury żaluzji przeciwsłonecznych, z nowoczesnym twistem. Duże okna podkreślają naturalne światło, aby przywołać koncepcję „poczucia domu”.
Lancia planuje otworzyć sieć salonów premium w całej Europie
Lancia zapowiedziała, że swoje samochody będzie sprzedawać w dedykowanych salonach na terenie Europy. Mają one działać w ramach House of Stellantis, we Włoszech będą też prawdopodobnie wydzielone miejsca sprzedaży. Marka stawia również na internet.
Sieć będzie gotowa do 1 kwartału 2024. Lancia będzie obecna na razie w 6 krajach poza Włochami – Niemcy, Francja, Holandia, Portugalia, Belgia. Nie będzie miała wielu dealerów, raczej najlepsze europejskie lokalizacje.
Lancia będzie sprzedawana w salonach razem z DS Automobiles i Alfa Romeo. To House of Stellantis Premium.
Wnętrze „poczuj się jak w domu”
Wnętrza Lancii Pu+Ra HPE wyrażają pełną spójność z nowym, czystym i radykalnym językiem projektowania marki, dzięki zastosowaniu ikonicznych i prostych kształtów, które wymykają się typowemu językowi motoryzacyjnemu. Wewnątrz samochodu koncepcyjnego, eklektyczna przestrzeń inspirowana wystrojem wnętrz, atmosferą współczesnych domów, przez płynną architekturę z wielką dbałością o szczegóły w ogólnej kompozycji czystych form.
Inspiracja wzornictwem włoskich mebli widoczna jest w okrągłym dywanie oraz w przednich fotelach, które inspirowane są fotelami Maralunga zaprojektowanymi przez Vico Magistretti dla Cassiny. Dwa wolnostojące pojedyncze fotele mają wyjątkowe proporcje i niepowtarzalną śmiałą chromatyczną sylwetkę.
Czyste geometryczne formy znajdują dalszy wyraz w nowych okrągłych stołach, w konsoli środkowej, a nawet w desce rozdzielczej, która wywraca podejście motoryzacyjne i opiera się na ikonicznym pojedynczym kawałku okrągłego szkła, poprzecinanego wyraźnymi nacięciami.
Duże okna pomagają zalać przedział pasażerski naturalnym światłem. W rezultacie powstaje gościnne środowisko, przestrzeń życiowa, która oddaje typowe odczucia ciepłego włoskiego domu.
Wreszcie, żaluzje przywołują ikonę Lancii Beta HPE i świat architektury, rzucając naturalne światło i cień do przedziału pasażerskiego, podczas gdy w części centralnej stają się świetlnym elementem technologii, która współdziała z S.A.L.A. i jego funkcjami.
Strategia elektryfikacji
Zgodnie ze strategią elektryfikacji Stellantis, Lancia w 2024 roku wprowadzi na rynek Nową Ypsilon, zarówno w wersji hybrydowej, jak i elektrycznej, od 2026 roku będą wprowadzane wyłącznie samochody w 100% elektryczne, a od 2028 roku, równolegle z pojawieniem się nowej Delty, marka będzie sprzedawać wyłącznie modele elektryczne.
Lancia Pu+Ra HPE, praktyczny, zwinny model o opływowym, wydajnym i aerodynamicznym nadwoziu, tworzy manifest 100% elektryczny. Definiuje on wizję marki na najbliższe 10 lat, w zakresie zasięgu, czasu ładowania i wydajności, dla wiodących na rynku osiągów.
Lancia zawsze produkowała modele, które na nowo pisały historię trzech głównych klas motoryzacyjnych: samochodów miejskich, flagowych i kompaktowych sedanów. Tak będzie również w przyszłości, kiedy nowe samochody Lancii będą oferować to, co najlepsze we wszystkich trzech segmentach i korzystać ze zwycięskich specjałów platform Stellantis. Kompaktowe, zwinne i dające radość z jazdy, nowe modele Lancii będą adresowane do europejskiej bazy klientów, „progresywnych klasycznych influencerów”, którzy poszukują ponadczasowej elegancji, włoskiego ducha i innowacji, wraz z komfortowymi i przyjemnymi doświadczeniami na pokładzie.
Wykonany z modułów technologicznych (np. silnik, akumulator, zawieszenie, hamulce, itp.) zaczerpniętych z Nowego Ypsilona, samochód koncepcyjny Lancia Pu+Ra HPE jest manifestem na kolejne 10 lat marki, przedstawiającym wizję samochodów przyszłości pod względem:
- zasięg ponad 700 km
- czas ładowania nieco ponad 10 minut
- zużycie energii poniżej 10 kWh na 100 km
- szeregu cech aerodynamicznych: niski dach, smukłe cyfrowe lusterka skrzydłowe, aerodynamiczne koła, wyprodukowane specjalnie dla Lancii,
Najnowsze komentarze