Rok 2022 był dla Lancii rokiem szczególnie przełomowym, który rozpoczął się w kwietniu ogłoszeniem dziesięcioletniego Planu Strategicznego i był kontynuowany w maju oficjalnym wejściem marki do Europy.
W listopadzie marka odsłoniła swoje nowe logo, które oznaczało jej wejście w mobilność elektryczną, nowy zrównoważony język projektowania, który będzie inspirował styl przyszłych pojazdów oraz Lancia PU+RA Zero, trójwymiarowy manifest, w którym zamknięto istotę nowego designu Lancii.
„Jestem bardzo zadowolony z wyników osiągniętych przez markę Lancia w 2022 roku pod względem udziału w rynku, jakości i zadowolenia klientów. Przyspieszone tempo naszego planu odrodzenia doprowadzi nas do tego, że staniemy się pożądaną, szanowaną i niezawodną marką na europejskim rynku premium” – powiedział Luca Napolitano, prezes zarządu marki Lancia. „Ruszamy stąd z wielką ambicją i determinacją w kierunku pozostałych kroków naszego planu odnowienia, nakreślonych w planie strategicznym „Dare Forward”, które przyczyniają się do sukcesu marek premium Stellantis”.
Renesans Lancii obejmuje gamę trzech nowych modeli, jeden co dwa lata, aby pokryć 50 procent rynku. W 2024 roku pojawi się Nowy Ypsilon w 100% elektryczny, następnie, w 2026 roku zostanie wprowadzony nowy okręt flagowy; i wreszcie, w 2028 roku pojawi się nowa „Delta”, która z pewnością zainspiruje entuzjastów motoryzacji w całej Europie. To solidna, ambitna i szybko zmieniająca się mapa drogowa, dzięki której do 2028 roku marka będzie oferować wyłącznie pojazdy w 100% elektryczne. Już w kwietniu, podczas Milan Design Week, zostanie ujawniona Lancia Concept.
Drugim filarem Lancia Renaissance jest zrównoważony rozwój: 50 procent powierzchni, których można dotknąć, będzie wykonanych z materiałów przyjaznych środowisku, co uczyni z Lancii markę Stellantis z najwyższym odsetkiem materiałów pochodzących z recyklingu.
Przyszłość Lancii spoczywa na dobrze zakorzenionych fundamentach chwalebnej przeszłości i w teraźniejszości uczynionej przez sukces Ypsilona, który miał rekordowe wyniki. W 2022 r. model osiągnął prawie 41.000 rejestracji, ustanawiając się czwarty rok z rzędu najlepiej sprzedającym się samochodem w swojej kategorii i drugim najlepiej sprzedającym się samochodem na rynku włoskim z udziałem w rynku na poziomie 15,3 procent, najlepszym w historii i zwiększonym o +1,2 punktu procentowego w porównaniu z rokiem 2021. Marka zarejestrowała udział w rynku na poziomie 3,1 procent, co oznacza wzrost o +0,1 punktu procentowego w stosunku do roku 2021.
Bezkompromisowa jakość jest kluczem do ciągłego wzrostu Lancii, z roku na rok poprawiając wyniki, zarówno pod względem produktu, jak i zadowolenia klientów.
W tym kontekście, marka właśnie wprowadziła swoją nową identyfikacją, rozpoczynając od pilotażowego salonu w Mediolanie. W tej przestrzeni Lancia pragnie zapewnić swoim klientom domową atmosferę, typową dla wytwornych włoskich domów. Nowy wygląd zostanie wdrożony we Włoszech oraz w innych miastach do 30 czerwca 2024 roku, do czasu premiery nowego Ypsilona.
Efektywny i innowacyjny model dystrybucji Lancii obejmuje ograniczoną liczbę dealerów, bez konieczności posiadania ogromnych salonów sprzedaży, a jego celem jest oferowanie wysokiego poziomu jakości, zarówno online, jak i offline, w pięciu krajach europejskich uczestniczących w procesie internacjonalizacji marki.
Zadowolenie klienta leży u podstaw „Lancia Certified”. Ten nowy projekt zmienia doświadczenie zakupu używanego pojazdu Lancia w wyjątkowe i premium „doświadczenie marki”, które jest porównywalne z zakupem nowego samochodu. Projekt pozwala klientowi z pełnym spokojem wybrać używany pojazd, który został wybrany, sprawdzony i certyfikowany bezpośrednio przez markę. Program „Lancia Certified” wykorzystuje wysoce profesjonalną sieć sprzedaży marki, która jest w stanie podnieść wartość pojazdów Lancia dzięki wsparciu metod zarządzania opartych na najlepszych praktykach stosowanych w branży sprzedaży samochodów używanych na całym świecie.
źródło: Stellantis / Lancia
Najnowsze komentarze