-
Wysoki udział samochodów elektrycznych: wzrost sprzedaży aut elektrycznych o 22%
-
Skuteczna strategia internacjonalizacji: wzrost o 62% poza Europą
-
Znaczny wzrost sprzedaży lekkich pojazdów użytkowych: zwiększenie sprzedaży o 26%
-
Znaczący wzrost w segmencie C: sprzedaż modeli Astra i Grandland wzrosła o 57%
W 2023 roku marka Opel odnotowała znaczący wzrost sprzedaży – aż o 15%. To najwyższy wzrost procentowy od ponad 20 lat. Globalna sprzedaż wyniosła około 670.000 sztuk, co daje niemieckiemu producentowi najwyższą liczbę rejestracji od czterech lat.
Opel zamknął 2023 rok udziałem na rodzimym, niemieckim rynku na poziomie około 5,3%. W Wielkiej Brytanii marka Vauxhall odnotowała sześcioprocentowy udział w rynku. Opel odnosi również sukcesy w Turcji, z udziałem w rynku wynoszącym 6%.
„Rok 2023 był dla nas bardzo udany. Marka Opel odnotowała znaczący wzrost sprzedaży. Osiągnęliśmy znaczące wzrosty, zwłaszcza z tytułu sprzedaży samochodów elektrycznych, w segmencie C i lekkich pojazdów użytkowych. Udało nam się także znacznie rozszerzyć naszą działalność międzynarodową. To jednoznacznie dowodzi, że nasza strategia działa” – powiedział dyrektor generalny marki Opel, Florian Huettl.
Wysoki udział samochodów elektrycznych: wzrost sprzedaży aut elektrycznych o 22%
Samochody elektryczne (BEV) zostały bardzo dobrze przyjęte przez klientów. Około 90.000 sprzedanych pojazdów BEV oznacza znaczący wzrost o 22% w porównaniu z rokiem poprzednim. W imponujący sposób pokazuje to sukces ofensywy Opla w zakresie elektryfikacji.
Skuteczna strategia internacjonalizacji: wzrost o 62% poza Europą
Opel odnotował w ubiegłym roku znaczny wzrost poza rynkami UE 29 i zwiększył sprzedaż o około 62%, osiągając łączną liczbę 101.000 sprzedanych pojazdów. Odpowiada to 15% całkowitej sprzedaży marki.
Znaczny wzrost sprzedaży lekkich pojazdów użytkowych: zwiększenie sprzedaży o 26%
Łącznie Opel i Vauxhall były w stanie sprzedać na całym świecie 125.000 sztuk lekkich samochodów dostawczych, co oznacza wzrost o 26% w porównaniu z 2022 rokiem. Marki zapewniły sobie wiodącą pozycję wśród elektrycznych samochodów dostawczych, sprzedając na rynku europejskim (UE 29) około 17.000 sztuk samochodów Combo-e, Vivaro-e i Movano-e.
Znaczący wzrost w segmencie C: wzrost sprzedaż Astry i Grandlanda o 57%
Opel cały czas rozwijał się także w wysoce konkurencyjnym segmencie C. W 2023 r. Astra była w stanie podwoić swoją sprzedaż w Europie (UE 29) w zakresie każdej wersji napędu. W Niemczech Astra zajęła piąte miejsce w swoim segmencie. Patrząc całościowo, Opel odnotował znaczny wzrost w segmencie C na całym świecie. W porównaniu z poprzednim rokiem marka sprzedała o około 57% więcej egzemplarzy Astry i Grandlanda.
Corsa i Mokka nadal odnoszą sukcesy w całej Europie
Corsa po raz kolejny okazała się bestsellerem ubiegłego roku. Na dwóch największych rynkach firmy, w Niemczech i Wielkiej Brytanii, był to najpopularniejszy wybór w segmencie B. W Grecji Opel Corsa był nawet najlepiej sprzedającym się samochodem w całym kraju. Oprócz wiodącej pozycji lidera w Niemczech i Wielkiej Brytanii, Corsa-e zajęła drugie miejsce w statystykach rejestracji w swoim segmencie we Włoszech, Holandii, Portugalii i Austrii. Mokka-e była najpopularniejszym SUV-em typu B w Wielkiej Brytanii i zajęła drugie miejsce w Niemczech, Hiszpanii, Polsce i Belgii.
źródło: Stellantis Polska
Najnowsze komentarze