Zadowolenie dealerów ze współpracy z Renault i Dacią w Polsce rośnie. W najnowszym rankingu satysfakcji, obie marki zanotowały znaczący wzrost.
Dealerzy wysoko oceniają współpracę z markami Dacia i Renault, które po ubiegłorocznym spadku, powróciły do pierwszej piętnastki najlepszych brandów i zajmują odpowiednio miejsca 11 i 12. Co więcej, marki należące do francuskiej Grupy znalazły się wśród firm, które zanotowały największy awans w porównaniu z rokiem wcześniejszym. Ranking satysfakcji powstał na podstawie badania przeprowadzonego przez firmy EY oraz DCG (Dealer Consulting Group).
Renault i Dacia pokazują, że na polskim rynku możliwe jest budowanie dobrych relacji z dealerami. Bardzo dobrze oceniono wysokość narzuconych standardów oraz współpracę z importerem w ramach oferty części zamiennych. Ostatni aspekt dotyczy głównie dostępności części w trybie wyjątkowym, czasu realizacji zamówień oraz polityki importera w zakresie wymiany lub zwrotu nierotujących części.
Marka Renault awansowała aż o 9 pozycji w porównaniu do roku 2019. Dealerzy wyjątkowo dobrze ocenili wyniki finansowe swoich firm, poprawie uległa również ocena rozliczeń finansowych z importerem. Druga marka Grupy, Dacia może pochwalić się najlepszym rezultatem od 2014 roku, ale sieć dealerska wciąż uważa swój biznes jako zbyt zależny od centrali.
Najnowsze komentarze