• Najnowsze
Peugeot 208

Test: Peugeot 208 PureTech 1.2 130 – czy lepszy od Renault Clio?

2020-05-09

Francuskie samochody miejskie – ile kosztują? Najtańszy samochód z klimatyzacją: Citroën C3, Peugeot 208 i Renault Clio

2021-01-16
Fiat, Peugeot, PSA

Fiat Chrysler i Grupa PSA oficjalnie razem. Fuzja zakończona

2021-01-16

Koniec silników benzynowych? Nowe Peugeot 208 i 2008 będą wyłącznie elektryczne!

2021-01-16

Peugeot 5008 dla francuskiej żandarmerii

2021-01-16

Dacia Duster 6×6 na bazie modelu Oroch

2021-01-16

Citroën XM 3.0 V6 Tecnic z przebiegiem 40 tys. kilometrów na sprzedaż

2021-01-16
Citroen Xantia

Citroën Xantia: Ile kosztuje renowacja lakieru i blacharki w 20 letnim samochodzie?

2021-01-16

Renault Trucks D Wide Z.E. wyposażony w panele słoneczne

2021-01-16

Portugalczycy już ósmy rok z rzędu uhonorowali Peugeot tytułem „Marka numer 1 – wybór konsumentów”

2021-01-15

Citroen prezentuje model e-Berlingo Van. Debiut rynkowy w II połowie 2021 roku

2021-01-15
sobota, 16 stycznia, 2021
  • Reklama
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • TOP 100 Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
  • Testy
    • TOP 100 – testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Katalog samochodów
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Przeglądy Prasy
  • Artykuły
  • Wydarzenia
  • Dane techniczne
Brak wyników
temu
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Testy Peugeot - testy i opinie

Test: Peugeot 208 PureTech 1.2 130 – czy lepszy od Renault Clio?

Małgorzata Kozikowska Małgorzata Kozikowska
2020-05-09
w Peugeot - testy i opinie, Testy
Czas czytania12min czytania
165 2
10
Peugeot 208
203
UDOSTĘPNIEŃ
476
ODSŁON
UdostępnijTwitter

Zobacz również

Używana Dacia Sandero Stepway i 100.000 km z silnikiem 0.9 TCe

Test: Renault Talisman Grandtour Intens – elegancki, praktyczny i dobrze wyceniony

Citroen DS4 dla kobiety czy faceta? We dwoje o luksusowej Cytrynie

Peugeot 208 i Renault Clio zadebiutowały w podobnym czasie, ale międzynarodowe jury przyznało tytuł Europejskiego Samochodu Roku modelowi 208. Czy słusznie? Czy model jest lepszy od swojego francuskiego konkurenta? Sprawdziliśmy podczas testu benzynowej wersji 1.2 Pure Tech o mocy 130 KM.

Zaczęło się od nowego 3008 i wygląd każdego kolejnego samochodu, który od tamtej pory dołączył do gamy Peugeota, jest godny pochwały. 208 od razu rzuca się w oczy i choć Clio prezentuje się znakomicie, 208 to dla mnie prawie jak miłość od pierwszego wejrzenia. Pierwsze uczucie musi jednak przejść ciężką próbę jazdy testowej.

Wygląd zewnętrzny to jedno, ale to przecież we wnętrzu będziemy spędzać najwięcej czasu dlatego powinno cieszyć nas zarówno pod względem wizualnym i ergonomicznym, kluczowe znaczenie ma też poziom komfortu. Kabina 208 jest mini wersją 508-ki z nowym układem przycisków dotykowych oraz 10-calowym wyświetlaczem 3D.Peugeot 208 i-Cockpit 3D

Peugeot zdecydował, że skoro można zrobić coś, co będzie wyglądało jeszcze bardziej futurystycznie niż dotychczasowe wirtualne zegary, firma powinna pójść w tym kierunku. W ten sposób powstało wyposażenie, które pod względem funkcjonalności nie wnosi do samochodu zbyt wiele, ale miłośnikom oryginalności i nowinek technicznych powinno się podobać bardziej niż tylko częściowo cyfrowy 7-calowy zestaw wskaźników w Clio.

Schemat zegarów umieszczonych nad niewielką kierownicą 208 lubię bardzo i nic się w tej kwestii nie zmieniło. Niektórzy narzekają na ergonomię układu wnętrza Peugeota 208, ale trudno jest mi to zrozumieć. Wsiadam do kolejnego modelu marki i znów doceniam to rozwiązanie.

Czy jest coś lepszego niż i-Cockpit?

i-Cockpit, który uwielbiam w 3008 i 508 w miejskim hatchbacku sprawił mi jednak lekki zawód z powodu niewielkiej zmiany układu klawiszy. Bliżej kierowcy umieszczono przyciski, z których przynajmniej w moim odczuciu, korzysta się rzadziej. Sterowanie nagłośnienia, klimatyzacją, nawigacją oraz połączeniami są dotykowe i bardziej oddalone od kierowcy, przez co obsługa stała się mniej intuicyjna. W 3008 wszystko jest pod palcami, w 208 już niekoniecznie. Clio posiada większą kierownicę a wrażenie robi 9,3-calowy, czytelny ekran dotykowy w pionowej orientacji, ale jeśli chcemy mieć go na pokładzie, musimy dopłacić. Prostota czasem zwycięża dlatego Renault przekonuje mnie manualną obsługą klimatyzacji. Peugeot 208 interior

Wykończenie wnętrza Peugeot 208 jest na wysokim poziomie, choć konkurent wcale nie odstaje w tej kategorii aż tak bardzo. Nieodłączną częścią wnętrza Peugeotów są czarne błyszczące plastiki, które na pierwszy rzut oka wyglądają atrakcyjnie, ale utrzymanie ich w czystości, może być uciążliwe.

We wnętrzu Peugeot 208 GT Line dominuje sportowy charakter wykończenia, który współgra z niską, ale wygodną pozycją za kierownicą, dobrym podparciem bocznym oraz obecnością łopatek do zmiany przełożeń. Sportowy charakter nie zawsze idzie w parze z funkcjonalnością. W 208 jest dobrze, ale nie idealnie. Kieszenie w drzwiach z przodu i z tyłu pomieszczą małe butelki z wodą a jeśli jesteśmy „kawoszami” docenimy obecność dwóch cup-holderów znajdujących się pod ręką. W modelu nie zabrakło podstawki na smartfon z opcjonalną ładowarką indukcyjną, która jest odpowiednia dla większych i mniejszych urządzeń, zamykanego schowka, który może posłużyć jako stojak dla smartfona (tylko na postoju) oraz pojemnego schowka w podłokietniku.

Renault również zadbało, aby nie zabrakło miejsc do upchnięcia drobiazgów, ich układ jest inny, ale żadnemu z modeli nie odmówimy praktycznego charakteru. W podłokietniku Clio zmieścimy niewiele, ale do dyspozycji mamy jeszcze schowek po lewej stronie kierownicy a kartę dostępu do pojazdu ułożymy w wyznaczonym do tego celu prostokącie.Peugeot 208

Ile zmieścimy do bagażnika?

Peugeot chyba doszedł do wniosku, że skoro istnieje technologia kompatybilna z systemami Apple Car Play i Android Auto, to w pojeździe nie musimy montować dodatkowych uchwytów na telefon i w 208 trudno znaleźć na nie odpowiednie miejsce. Montaż na przedniej szybie będzie ograniczał widoczność a uchwyt montowany do nawiewu nie pasuje i wypada podczas jazdy. Mój smartfon znalazł się więc tam, gdzie planował producent, czyli na zamykanej półce na konsoli centralnej.Peugeot 208 bagażnik

Za kierownicą 208 przestrzeni jest pod dostatkiem, nawet dla wysokiego kierowcy, a z tyłu, jak to w segmencie B, jest skromnie, zwłaszcza nad głowami pasażerów. Więcej miejsca znajdziemy w tylnej części Clio. Bagażnik Peugeota do największych nie należy. Jego pojemność wynosi 311 litrów. Przycisk otwierania tylnej klapy znajduje się pod ręką a złożenie oparć, jest kwestią kilku szybkich ruchów. Renault Clio oferuje większy, 391-litrowy bagażnik, który jest otwierany przyciskiem zlokalizowanym tuż nad tablicą rejestracyjną, czyli dosyć nisko a przyciski składania oparć umieszczono zbyt głęboko dla wygodnej zmiany konfiguracji wnętrza. Maksymalna pojemność bagażnika 208 wnosi 1.106 litrów kontra 1.069 litrów w Clio, ale model Renault ma bardziej płaską i jednolitą przestrzeń bagażową dlatego pakowanie będzie łatwiejsze.

Napęd testowego Peugeot 208 pochodzi od 3-cylindrowej benzynowej jednostki Pure Tech o pojemności 1.199 cm3, która generuje 130 KM mocy oraz 230 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Sprzężona z bardzo dobrym 8-biegowym automatem EAT8 pozwoli na sprawne i w razie potrzeby dynamiczne wykonywanie manewrów. 8,7 sekundy wystarczy, aby rozpędzić model od 0 do 100 km/h. Konkurencyjną wersją jest Renault Clio z 4-cylindrowym silnikiem TCe 130 o maksymalnym momencie obrotowym 240 Nm, który współpracuje z 7-biegowym automatem EDC. Renault katalogowo jest o 0,3 sekundy wolniejszy w wyścigu do setki, ale brzmi przyjemniej a przy gwałtowniejszych manewrach zachowuje się pewniej.

Zarówno w ofercie Clio, jak i 208 do wyboru mamy różne tryby jazdy w zależności od tego, czy chcemy jeździć dynamicznie, czy oszczędzać każdą kroplę paliwa. W Peugeocie do zmiany trybu służy przycisk na konsoli środkowej. W Clio musimy wykorzystać do tego celu wyświetlacz, co jest trochę mniej wygodne dla kierowcy.

Który model ma większy apetyt na paliwo?

Właściciele Peugeota 208 i Clio będą gośćmi stacji benzynowych z porównywalną częstotliwością. Katalogowo model spod znaku lwa potrzebuje 5,6-5,7 l/100 km, a po pokonaniu 1.062 km, apetyt wynosił średnio 6,4 l/100 km. W przypadku francuskiego konkurenta wartości są zbliżone. Według danych technicznych jest to: 5,7-5,8 l/100 km a podczas jazd testowych w naszej redakcji pojazd potrzebował średnio 6,5 l/100 km.

Peugeot 208 w najwyższej wersji wyposażenia GT Line z silnikiem o mocy 130 KM kosztuje w polskich salonach 95.200 zł. Jeśli udamy się do salonu Renault rachunek będzie niższy. Clio TCe 130 RS Line kupimy już za 81.400 zł. Różnica jest spora, dlatego może być wyznacznikiem wyboru dla wielu klientów. Aby uzyskać porównywalne wyposażenie u Renault będziemy musieli dopłacić za kamerę cofania (dostępną w pakiecie z systemem wspomagania parkowania przód tył za 1.500 zł), podłokietnik i elektryczny hamulec postojowy (1.000 zł), nie dostaniemy też efektownych zegarów 3D. Z kolei Clio RS Line w standardzie posiada nawigację, do której u Peugeota będziemy musieli dopłacić. W 208 możemy zamówić dodatkowo masaż oraz panoramiczny dach, czego nie znajdziemy w ofercie konkurenta.

Jaki werdykt?

Francuskie nowości z segmentu B zrobiły duży krok w przyszłość z nastawieniem na komfort i nowoczesne technologie. Oba pojazdy to udane propozycje, pozostaje tylko dylemat: którego wybrać? Jeśli lubisz się wyróżniać, cenisz najnowsze zdobycze technologii i jesteś w stanie wydać na miejskiego hatchbaka więcej niż początkowo zakładałeś, to 208 będzie wyborem naturalnym. Clio nie odstaje od swojego konkurenta ani praktycznością, ani wykończeniem a pod maską ma porównywalnie dynamiczny silnik. Być może na ulicy wyróżnia się mniej, ale wydatek będzie łagodniejszy dla portfela.

Peugeot 208 – wyposażenie dodatkowe egzemplarza testowego:

  • Lakier perłowy: 2.900 zł
  • Alarm: 700 zł
  • System aktywnego monitorowania martwego pola (ABSD): 900 zł
  • Bezprzewodowe ładowanie smartfona w standardzie Qi: 400 zł
  • Dach Black Diamond: 500 zł
  • Fotele przednie podgrzewane: 700 zł
  • Panoramiczny szklany dach z manualną roletą: 2.000 zł
  • System bezkluczykowego dostępu i uruchomienia auta ADML Proximity: 900 zł
  • Koło zapasowe dojazdowe: 500 zł
  • Nawigacja satelitarna Peugeot Connect NAV + Tuner cyfrowy DAB + System Peugeot Connect SOS & Assistance: 3.500 zł
  • Pakiet Drive Assist: System utrzymywania środka pasa ruchu (LPA), Adaptacyjny tempomat z funkcją Stop&Go (ACC Stop&Go): 1.000 zł

Peugeot 208 GT Line i Renault Clio RS Line – dane techniczne

Peugeot 208 GT Line 1.2 Pure Tech 130Renault Clio RS Line TCE 130 EDC
Długość (mm)4.0554.050
Szerokość (mm)1.7451.798
Wysokość (mm)1.4301.440
Rozstaw osi (mm)2.5402.583
Masa własna (kg)1.1581.158
Pojemność bagażnika (dm3)311391
Pojemność silnika (cm3)1.1991.332
Moc silnika (KM)130 KM130 KM
Maksymalny moment obrotowy (Nm przy obr/min)230 / 1.750240 przy 1.600
Skrzynia biegówEAT8EDC 7b.
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h (s)8,79
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym wg WLTP (l/100km)5,6 – 5,75,7 – 5,8
Cena wersji bez opcji dodatkowych95.200 zł81.400 zł
Wyposażenie podstawowe wersji– Reflektory Peugeot Full LED

– Czujnik zmierzchu

– Czujnik deszczu

– System SmartBeam

– System Active Safety Brake

– System ostrzegania przed kolizją – Distance Alert (FCW)

– System rozszerzonego rozpoznawania znaków drogowych (ETSR)

– Czujniki parkowania z przodu i z tyłu

– System aktywnego utrzymywania na pasie ruchu

– 6x poduszki powietrzne (czołowe, boczne i kurtynowe)

– Felgi aluminiowe 17″ CAMDEN

– Fotele przednie sportowe z regulacją wysokości fotela pasażera, aluminiowe pedały

– Klimatyzacja automatyczna jednostrefowa z filtrem węglowym

– System Peugeot Connect SOS & Assistance

– Multimedialny Ekran Dotykowy 7″ kolorowy + Mirror Screen

– Peugeot i-Cockpit z zestawem 10” wirtualnych zegarów 3D

– Szyby przednie i tylne elektryczne

– Lusterka składane elektrycznie

– Elektrochromatyczne lusterko wsteczne

– Bezkluczykowe uruchamianie pojazdu

– Kamera cofania VisioPark 1

– Szyby tylne boczne i tylna przyciemniane

– Podłokietnik

– Przyciemniane tylne szyby

– Reflektory Full LED

-Czujnik zmierzchu

-Czujnik deszczu

– Automatyczna zmiana świateł drogowych na mijania

– Aktywny system wspomagania nagłego hamowania z funkcją wykrywania rowerzystów i pieszych

– System ostrzegania o nadmiernej prędkości, funkcja rozpoznawania znaków drogowych

– System wspomagania parkowania tyłem (4 czujniki)

– System kontroli bezpiecznej odległości

– System kontroli pasa ruchu

– System utrzymywania pasa ruchu

– Przednie poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, boczne poduszki i kurtyny powietrzne

– Fotele sportowe, aluminiowe pedały, regulacja wysokości fotela pasażera

– Funkcja połączenia alarmowego eCall

– Automatyczna klimatyzacja

– Kolorowy panel wskaźników i zegarów 7”

– System multimedialny Easy Link z ekranem 7”, z radiem i nawigacją

– Elektrochromatyczne lusterko wsteczne

– Obręcze kół ze stopu metali lekkich 17”

– Szyby przednie i tylne elektryczne

– Lusterka składane elektrycznie

– Karta Renault Hands Free

– Przyciemniane tylne szyby

 

Galeria

Peugeot 208 2020 interiorPeugeot 208

Newsletter

1 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: 208ClioPeugeotRenault
Udostepnij117Tweet36Udostepnij10
Poprzedni

Nowa Dacia Duster hitem polskiego rynku w kwietniu 2020!

Następny

Niezwykły Renault Kwid z zawieszeniem off-road

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Prywatnie posiadaczka Citroena C4. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny

Niezwykły Renault Kwid z zawieszeniem off-road

Renault Borgward

Renault zwycięża w sądzie. Marka Borgward musi zmienić logo

Używany samochód za dziesięć tysięcy: Dacia

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
10 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Kalendarium

Maj 2021
Maj 29 - 30 2021

I Zlot Citroena BX

Maj 29 - 30 2021

I Zlot Citroena BX

Sierpień 2022
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
Nie odnaleziono wydarzeń!

Reklama

Polecamy

  • serwis mechaniczny Renault Warszawa
  • serwis blacharsko-lakierniczy Renault Warszawa
  • Facebook Twitter

    Komentarze

    • ekonomowe o Nowa 7-osobowa Dacia Bigster zaprezentowana. Grand Duster nadchodzi – to następca Lodgy!
    • Texas910Gus o Fiat Chrysler i Grupa PSA oficjalnie razem. Fuzja zakończona
    • Texas910Gus o Koniec silników benzynowych? Nowe Peugeot 208 i 2008 będą wyłącznie elektryczne!
    • Texas910Gus o Koniec silników benzynowych? Nowe Peugeot 208 i 2008 będą wyłącznie elektryczne!
    • mctk o Koniec silników benzynowych? Nowe Peugeot 208 i 2008 będą wyłącznie elektryczne!
    • Igor o Nowa 7-osobowa Dacia Bigster zaprezentowana. Grand Duster nadchodzi – to następca Lodgy!
    • Igor o Nowa 7-osobowa Dacia Bigster zaprezentowana. Grand Duster nadchodzi – to następca Lodgy!
    • adam o Koniec silników benzynowych? Nowe Peugeot 208 i 2008 będą wyłącznie elektryczne!
    • Prawda o Dacia Duster 6×6 na bazie modelu Oroch
    • Prawda o Dacia Duster 6×6 na bazie modelu Oroch


    Aktualności ze świata motoryzacji

    • Francuskie samochody miejskie – ile kosztują? Najtańszy samochód z klimatyzacją: Citroën C3, Peugeot 208 i Renault Clio
    • Fiat Chrysler i Grupa PSA oficjalnie razem. Fuzja zakończona
    • Koniec silników benzynowych? Nowe Peugeot 208 i 2008 będą wyłącznie elektryczne!
    • Peugeot 5008 dla francuskiej żandarmerii
    • Dacia Duster 6×6 na bazie modelu Oroch
    • Citroën XM 3.0 V6 Tecnic z przebiegiem 40 tys. kilometrów na sprzedaż
    • Citroën Xantia: Ile kosztuje renowacja lakieru i blacharki w 20 letnim samochodzie?
    • Renault Trucks D Wide Z.E. wyposażony w panele słoneczne
    • Portugalczycy już ósmy rok z rzędu uhonorowali Peugeot tytułem „Marka numer 1 – wybór konsumentów”
    • Citroen prezentuje model e-Berlingo Van. Debiut rynkowy w II połowie 2021 roku


    Redakcja

    Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
    e-mail: [email protected]
    00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

    redaktor naczelny
    Krzysztof Gregorczyk
    [email protected]

    Kontakt w sprawie reklamy
    [email protected]



    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Brak wyników
    temu
    • Reklama
    • Wiadomości
    • Testy
    • Historia
    • Wyprawy
    • Przegląd Prasy
    • Artykuły
    • Dane techniczne

    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Witam ponownie!

    Zaloguj się

    Zapomniane hasło?

    Utwór®z nowe konto

    Wypełnij, aby się zarejestrować

    Wszystkie pola wymagane Zaloguj się

    Odzyskaj hasło

    Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

    Zaloguj się
    wpDiscuz
    10
    0
    Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
    ()
    x
    | Reply
    Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.