Właśnie takim autem, specjalnie zbudowanym z myślą od występach na torze, już od początku sezonu będzie się ścigać Karolina Czapka. Zawodniczka praktycznie od zawsze jeżdżąca samochodami Renault i tym razem nie zdradziła francuskiej marki. Mistrzyni klasy H-2000 przesiada się do wyższej kategorii i walczyć będzie o najwyższe trofea w klasie 3500. Orężem w tej walce będzie Renault Megane Trophy – tylnonapędowy potwór, z centralnie umieszczonym 3,5-litrowym silnikiem V6, rozwijającym 330 koni mechanicznych. Niestety moc ta na razie jest jeszcze niewystarczająca, aby móc skutecznie walczyć z koalicją wyścigowych Porsche 911, ale Karolina ma nadzieję, na zmianę jednostki napędowej na mocniejszą.
Auto trzeba jeszcze wyposażyć w pneumatyczne podnośniki i odpowiednio duży zbiornik paliwa, którego pojemność pozwalałaby na przejechanie długodystansowego, trzygodzinnego wyścigu. Egzemplarz używany przez Karolinę Czapkę, to auto pochodzące z zespołu Racing for Belgium, ma także za sobą występy w World Series by Renault.
Karolina zamierza zaliczyć pełen wyścigowy sezon w Polsce (Grand Prix Polski oraz Długodystansowe Wyścigowe Mistrzostwa Polski) oraz starty w mistrzostwach Czech. W wyścigach długodystansowych drugim kierowcą zespołu będzie Marcin Kiwak. Według zawodniczki z Ustronia Megane Trophy prowadzi się doskonale, jednak kierowca musi wyzbyć się nawyków w prowadzeniu samochodów innych klas – chodzi przede wszystkim o napęd (w Clio był przedni, Megane jest napędzana na tył) oraz hamowanie lewą nogą i sekwencyjną zmianę biegów.
Karolina ma nadzieję na udany i interesujący sezon. Cel, jaki sobie postawiła jest oczywisty – będzie walczyła o kolejne mistrzostwo. Zmianę klasy traktuje jako krok naprzód w swojej karierze, od dawna marzyła o jeździe Megane Trophy. W tegorocznych zmaganiach Karolinę Czapkę wspomagać będą: Castrol, Warta, Kuźnia Polska, Auto Guard, ATS, Retos i Ustronianka.
Grzegorz Różycki
Najnowsze komentarze