Kolejny rok z rzędu faworytem do tytułu Mistrza Europy jest Szwed Kenneth Hansen, który na dobre już jest związany z marką Citroën. Trzeci rok z rzędu będzie on walczył za kierownicą Citroëna C4 T16 4×4, potwornie mocnego auta, które pozwoliło mu sięgnąć po tytuł w poprzednim sezonie.
Auto 14-krotnego Mistrza Europy przeszło przed sezonem sporo modyfikacji, spośród których najważniejszą była ta dokonana w silniku, oraz dopracowanie nadwozia, a także zawieszenia, co podobno znacząco poprawiło trakcję pojazdu. Hansen odbył przed startem dwudniowe testy, po których z optymizmem spoglądał w przyszłość.
Tegoroczny kalendarz Mistrzostw Europy składać się będzie z dziesięciu rund, z czego jedna z nich będzie organizowana w Polsce, na torze rallycrossowym w podgrójeckim Słomczynie. Postaramy się tam być w pierwszy weekend września i zdać wam dokładną relację z przebiegu zawodów.
Wróćmy jednak do pierwszej rundy sezonu, która odbyła się w ostatni weekend w angielskim Wooton, na torze Lydden Hill. Cały weekend świetnie układał się dla Kennetha Hansena. W treningach Szwed uzyskiwał drugie rezultaty, tak samo jak w dwóch pierwszych sesjach kwalifikacyjnych. W trzeciej sesji był jednak najszybszy, uzyskując najlepszy czas i wskakując na pole position. Czternastokrotny Mistrz Europy wiedział jak skorzystać z atutu pierwszego miejsca startowego podczas wyścigu i jako pierwszy wszedł w pierwszy zakręt. Tylko na chwilę stracił prowadzenie, kiedy to Svere Isaachsen wyprzedził go po przejeździe kierowcy Citroëna C4 T16 4×4 przez Joker Lap. Na szczęście przewaga Isaachsena nie była duża i po przejeździe kierowcy Forda przez Joker Lap wszystko wróciło do normy. Hansen dowiózł zwycięstwo do mety i objął prowadzenie w Mistrzostwach Europy.
Świetnie w swoim debiucie w aucie Dywizji 1 zaprezentował się Jussi Pinomäki. Młody Fin, jeżdżący do tej pory w Dywizji 1A Renault Clio, przesiadł się w tym roku do Citroëna C4 T16 4×4 zbudowanego przez firmę KHM. Dla Pinomäkiego największym szokiem było to, jak auto skręca i hamuje. Stwierdził też, iż musi się jeszcze sporo nauczyć zanim dorówna swojemu starszemu koledze, Kennethowi Hansenowi. Mimo całkiem nowego dla siebie auta i małej ilości testów Fin był czwarty, co można uznać za duży sukces.
Całość wyników poszczególnych dywizji prezentowała się następująco:
DYWIZJA 1
1. Kenneth Hansen (S) Citroën C4
2. Sverre Isachsen (N) Ford Focus ST
3. Jean-Luc Pailler (F) Peugeot 207
4. Jussi Pinomäki (FIN) Citroën C4
5. Guttorm Lindefjell (N) Škoda Fabia Mk1/6Y
6. Michael Jernberg (S) Škoda Fabia Mk2/5J
DYWIZJA 1A
1. Eduard Leganow (RUS) VW Polo Mk4
2. Mats Lysen (N) Renault Clio
3. David Johansson (S) Peugeot 206
4. Olivier Bossard (F) Citroën C2
5. Thommy Tesdal (N) Opel Corsa C
6. Timur Timercjanow (RUS) Renault Clio
DYWIZJA 2
1. Jos Sterkens (B) Ford Focus ST
2. Patrick Mertens (B) VW Polo
3. Viktor Mužík (CZ) BMW M3 E46
4. Knut Ove Borseth (N) Ford Fiesta ST
5. Roman Častoral (CZ) Opel Astra OPC
6. Ivo van den Brandt (B) Mitsubishi Colt
Grzegorz Różycki
Zdjęcia: oficjalna strona Kennetha Hansena
Najnowsze komentarze