Narastająca sprzedaż od początku roku do sierpnia włącznie pokazuje, że tylko jedna trzecia z piętnastu najpopularniejszych na naszym rynku marek zanotowała tendencję wzrostową w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Wśród tych pięciu marek cieszących się ze zwiększenia popytu, znalazły się wszystkie trzy francuskie!
Citroën póki co nie mieści się jeszcze w pierwszej dziesiątce, ale drepcze tuż u jej wrót plasując się na pozycji jedenastej. W ciągu ośmiu miesięcy br. sprzedano w naszym kraju 7.864 samochody osobowe tej marki, co dało Citroënowi 3,83% udziału w polskim rynku. Sprzedaż takiej ilości aut oznacza, że Citroën zanotował wzrost w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego o 25,86%.
Peugeot bez trudu zajmuje miejsce w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych w Polsce marek. Przez osiem miesięcy sprzedano u nas 8.909 samochodów osobowych sygnowanych kroczącym lwem, dzięki czemu Peugeot wykroił dla siebie 4,34% krajowego rynku i zajmuje dziewiątą pozycję w rankingu najchętniej wybieranych samochodów. Firma jednocześnie odnotowała wzrost sprzedaży w stosunku do pierwszych ośmiu miesięcy ubiegłego roku o 10,52%.
Renault, dwa oczka przed Peugeotem, czyli na miejscu siódmym tabeli, również odnotował wzrost sprzedaży. Osiem miesięcy tego roku zamknięto wynikiem 12.011 sprzedanych samochodów osobowych, co oznacza wzrost w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku o 5,92%. Renault w tej sytuacji kontroluje 5,85% krajowego rynku „osobówek”.
Pozostałe dwie marki, które zanotowały wzrost sprzedaży, pochodzą z Dalekiego Wschodu – to Hyundai (pozycja dziesiąta i wzrost o 3,33%) oraz Nissan (miejsce dwunaste i wzrost o 31,62%).
W oparciu o publikację IBRM Samar
KG
Najnowsze komentarze