sobota, 28 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Citroën C5 X dobrze przedstawiony. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 17-18/2021

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2021-05-02
w Przeglad Prasy
Czas czytania 5 minut
199 10
0
179
UDOSTĘPNIEŃ
597
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Używane: Citroën C5 czy Ford Mondeo? Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 21/2022

Renault Koleos vs Škoda Kodiaq i Kia Sorento – jaki wynik starcia? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 19/2022

Peugeot 4007 – SUV warty zainteresowania. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 20/2022

I znowu MOTOR zignorował francuską motoryzację na swojej okładce. Czy to znaczy, że nie było sensu kupować tego pisma na majówkę? Wyszedł numer podwójny, po raz drugi w tym roku, więc jeszcze się nie zdezaktualizował, ale czy warto we wtorek pójść po niego do jakiegoś sklepu? A może okaże się tak ciekawy, że warto choćby zaraz pojechać na jakąś stację benzynową?

 

MOTOR nr 17-18 (3540-3541) z 26.IV.2021

Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 64 (z okładką)
Cena: 2,99 zł
Koszt 1 strony: niemal 4,7 grosza
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: BX, C3, C4, C5, C5 X, Xantia, Xsara, 9 Crossback, 206, 207, 208 PSE, 307, 308, 508, Arkana, Captur, Clio, Kadjar, Laguna, Megane, Twingo, Duster, Logan, Sandero, Crossland, Grandland

 

Ubawił mnie „wstępniak” opublikowany na stronie 3. Redaktor Burmajster pisze, że luksusowe i drogie samochody w Niemczech sprzedają się na rynku wtórnym tak sobie, bo są drogie w eksploatacji. Niemcy rzadko więc kupują takie auta, bo potem nie stać ich na utrzymywanie tak drogich samochodów. I tu się zgadzam. Klientela na rynku pierwotnym znajdzie się zawsze, na wtórnym to też da się kupić, ale nie każdego będzie stać na utrzymanie. I tu dochodzimy do kolejnej tezy Pana Redaktora: że być może jest więc teraz dobra okazja, by takie auto sobie sprowadzić. Tak, do Polski. Czyli Niemcy nie kupują, bo ich nie stać, albo nie chcą zarzynać się finansowo, więc Polacy – kupujcie! Czy takie sugestie nie są działanie na korzyść Niemców? Tamtejszych firm samochodowych? I wpuszczaniem w kanał Polaków, dla których liczy się śle rozumiany prestiż?

Nissan pozostaje w Aliansie z Renault, więc wspomnę z kronikarskiego obowiązku o krótkiej notatce o tym, że najnowszy Nissan X-Trail trafi do Polski w przyszłym roku, o czym MOTOR informuje na stronie 8.

W dziale Przyszłe premiery na stronie 10. wspomniano m.in. Peugeota 208 PSE, DS 9 Crossbacka, Opla Grandlanda oraz Renault Kadjara, którego zdjęcie w maskowaniu zilustrowało dział.

Renault Arkana wchodzi na rynek, także polski, więc MOTOR na stronie 11. publikuje skrócony cennik tego modelu. Wyżej podano skrócone cenniki Mitsubishi Eclipse Cross oraz Nissana Qashqaia. Obie marki wchodzą w skład wspomnianego przed chwilą Aliansu.

„Awangardowa klasyka” – tak MOTOR zatytułował zamieszczony na stronach 12-13 artykuł poświęcony Citroënowi C5 X. To najnowszy model francuskiej marki grający w segmencie D i – jak przystało na Citroëna – nie jest „normalny”. Lekko podniesione nadwozie o nietuzinkowym kształcie budzi wielkie kontrowersje nawet na naszych łamach. Co by jednak nie powiedzieć – samochód jest typowym Citroënem. Bo to, że nie ma hydropneumatycznego zawieszenia, to fakt, ale to nie świadczy o citroënowatości. To nietypowość jest charakterystyczna dla marki spod znaku szewronów.

MOTOR przypomniał kilku poprzedników: Citroëny BX, Xantię oraz dwie generacje C5. Nowy model też nastawiony jest na komfort, choć nie ma już klasycznego dla Citroënów segmentu D zawieszenia. C5 X będzie samochodem nowoczesnym i przyciągającym wzrok. Jak się będzie sprzedawał? Przekonamy się na dobre pewnie w przyszłym roku, a w Polsce dużo będzie zależało od ceny.

Test elektrycznie otwieranych i zamykanych pokryw bagażników zamieszczono na stronach 38-39. Jednym z przetestowanych aut był Peugeot 508 SW II generacji. Wypadł dobrze.

O paskach rozrządu pracujących w kąpieli olejowej MOTOR pisze na stronach 40-41. Wspomina także silnik 1.2 PureTech Grupy PSA.

Kolejne dwie strony zajmuje materiał na temat tego, jakimi samochodami jeżdżą Niemcy. Pojawiły się tam wzmianki także o autach francuskich: Renault Clio, Renault Twingo, Peugeocie 206, Peugeocie 207, Citroënie C3, Renault Megane, Dacii Sandero i Loganie (oba zaliczone do kompaktów!), Citroënie C4, Peugeocie 308, Peugeocie 307, Citroënie Sarze, Citroënie C5, Renault Lagunie, Peugeocie 508, Dacii Duster i Renault Capturze.

Dodajmy, że Renault jest ósmą najpopularniejszą marką samochodową w Niemczech i wyraźnie wyprzedza Toyotę i Hyundaia.

W dziale Używane na stronie 46. zaprezentowano Renault Megane II generacji. Źle oceniono bezawaryjność, przy czym marudzą głównie na usterki elektroniki pokładowej. Poniżej średniej oceniono przestronność wnętrza. Za przeciętne uznano pojemność bagażnika, komfort jazdy i hałas, osiągi oraz zużycie paliwa. Notę powyżej średniej Meganka II uzyskała za jakość materiałów, wyposażenie, ceny części i koszty serwisu. Bardzo dobrze oceniono wygląd i styl, ceny zakupu, dostępność części oraz dostępność serwisu.

Zdjęcie Opla Crosslanda zamieszczono na stronie 54.

I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

3 2 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 206207208 PSE3073085089 CrossbackArkanaBXC3C4C5C5 XCapturCitroenClioCrosslandDaciaDS AutomobilesDusterGrandlandKadjarLagunaLoganMeganeMitsubishiMOTORNissanOpelPeugeotQashqaiRenaultSanderoTwingoużywaneX-TrailXantiaXsara
Udostepnij72Tweet45Udostepnij13
Poprzedni

Silniki diesla w odwrocie. Renault i Dacia ograniczą ofertę w swoich modelach, zostanie tylko 2.0 dCi

Następny

Nowy subkompaktowy elektryczny SUV marki Fiat z Tychów. Zaskakujące pochodzenie akumulatorów

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Nowy subkompaktowy elektryczny SUV marki Fiat z Tychów. Zaskakujące pochodzenie akumulatorów

Kalendarium premier: nowe francuskie samochody do roku 2026, ponad 50 nowości!

Nowy Renault Kadjar Coupé nadjeżdża. Pojawi się w 2023 r.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Jolka - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Anonimowo - Peugeot 208 Style – wersja limitowana z silnikiem Firefly z Fiata
  • Grzech - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • FioleK - Peugeot 208 Style – wersja limitowana z silnikiem Firefly z Fiata
  • Anonimowo - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • FSO - Peugeot 208 Style – wersja limitowana z silnikiem Firefly z Fiata
  • mmm - Peugeot 208 Style – wersja limitowana z silnikiem Firefly z Fiata
  • Krzysztof Gregorczyk - Jest oficjalne stanowisko grupy Renault w sprawie sprzedaży marki Dacia
  • Arek - Używane: Citroën C5 czy Ford Mondeo? Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 21/2022
  • Witia - Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Nowa Dacia Duster trzeciej generacji trafi do Australii. Kiedy to nastąpi?
  • Peugeot 208 Style – wersja limitowana z silnikiem Firefly z Fiata
  • DS 4 1.6 E-Tense 225 KM. Tylko nie dla snobów! – polemika
  • Citroën Ami Produktem Roku wg magazynu „Exame Informática”
  • Alfa Romeo wprowadza Giulię i Stelvio w wersji Estrema na rynek brytyjski. W jakich cenach?
  • Jakie nowości Grupy Renault na Paris Motor Show 2022?
  • DS Automobiles, Peugeot i Jeep. Tylko trzy marki Stellantis na Paryskim Salonie Samochodowym 2022
  • Peugeot wprowadza 3008 GT Black Tone oraz 5008 GT Black Tone
  • Gosia Rdest po 2. turze Alpine Elf Europa Cup
  • Citroën AMI dla Akademii Policyjnej. Tak, tej którą pamiętacie z lat 80-tych


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.