Przed rozpoczęciem zawodów Kajetan zarzekał się, że będzie tym razem jechał wolniej, bowiem najważniejszym jest dla nich osiągnięcie mety i zdobycie punktów. Początek rajdu zdawał się potwierdzać jego słowa – pierwszymi liderami zostali Kamil Butruk i Maciej Wilk, którzy wyprzedzili Łukasza Witasa i Michała Kuśnierza oraz małżeństwo Kajetanowiczów. Po trzecim odcinku na prowadzenie wyszli Witas i Kuśnierz. Jednak na kolejnej próbie opuścili drogę, spadając na trzecie miejsce. Awaria półosi w wyniku błędu po skoku na hopie (OS-6) sprawiła, że Łukasz i Michał musieli się wycofać, tracąc tym samym definitywnie szanse na zdobycie w tym sezonie mistrzowskiego tytułu. Ich los podzielili wcześniej Jacek Woszuk i Wojciech Brejlak. Tymczasem wyraźnie przyspieszyli Kajetan i Ola Kajetanowiczowie i to oni zostali liderami po pierwszym etapie, wyprzedzając Butruka i Wilka oraz Polońskiego i Dobosza.
Drugi dzień zmagań odbywał się początkowo w ekstremalnych warunkach pogodowych, przy rzęsiście padającym deszczu. Różnice pomiędzy załogami zajmującymi poszczególne pozycje nie były znaczne, toteż niemal po każdej próbie załogi zamieniały się miejscami. Nie dotyczyło to jednak pozycji liderów – Kajetan i Ola przez cały czas kontrolowali sytuację, prowadzili nie zagrożeni, awansując systematycznie w klasyfikacji generalnej. Ostatecznie zajęli w niej wysokie, dziesiąte miejsce!
O ostatecznej kolejności zadecydował ostatni odcinek specjalny rajdu. Butruk i Wilk opuścili drogę, wpadli do rowu. Akurat w tym miejscu nie było kibiców, pomoc przyszła dopiero po kilkudziesięciu sekundach. W rezultacie utracili drugie miejsce na rzecz Polońskiego i Dobosza. Rowy „zwiedzali” też Robert Romuzga i Piotr Ziarko, wcześniej Piotr Wypych i Igor Stasz. Skorzystali na tym bracia Marcin i Michał Dobrowolscy, którzy awansowali na czwarte miejsce. Tuż za nimi dojechali do mety Grzegorz Kostka i Rafał Fiołek oraz Tomasz Dąbrowski i Michał Ranik. Ostatecznie na rampę mety wjechało osiem pucharowych samochodów Peugeot 206 XS.
Przed zawodnikami ostatnia eliminacja. Kajetan i Aleksandra Kajatanowiczowie jeśli zajmą w niej minimum dziesiąte miejsce, zapewnia sobie tytuł Mistrzów Polski. Dariusz Poloński i Grzegorz Dobosz muszą wygrać i… czekać na błąd rywali. Teoretyczne szanse na zajęcie drugiej lokaty w klasyfikacji generalnej RPP mają Łuksz Witas i Michał Kuśnierz.
Organizatorami Rajdowego Pucharu Peugeot 2005 są Peugeot Polska i Polski Związek Motorowy, partnerami zaś firmy: TOTAL, GEFCO, SPF, MICHELIN, FACOM. Patronem medialnym jest tygodnik AUTO ŚWIAT.
Najnowsze komentarze