* Marka Renault jest liderem rynku samochodów dostawczych w Europie Zachodniej od 1998 roku.
* Renault posiada 15,72% udziału w rynku co oznacza wzrost o 1,3 punktu w porównaniu do sierpnia 2009 roku.* W celu wzmocnienia wiodącej pozycji na rynku, w 2010 roku Renault wprowadziło trzy nowe modele samochodów: Kangoo Express Maxi, Nowy Trafic i Nowy Master.
* W połowie 2011 roku gamę tę uzupełni furgonetka z napędem elektrycznym, Kangoo Express Z.E. Model zostanie zaprezentowany po raz pierwszy podczas Międzynarodowych Targów w Hanowerze. Jego cena, zależnie od kraju, wyniesie od 15.000 € netto1 (po odliczeniu ulgi podatkowej w wysokości 5.000 €) do 20.000 € netto1 (bez ulg podatkowych).
1 Bez opcji
Od 1901 roku, daty wprowadzenia do sprzedaży jednocylindrowego furgonu Renault jest jednym z czołowych producentów samochodów dostawczych. Od 12 lat jest liderem na tym rynku w Europie Zachodniej. Obecnie firma umacnia swą pozycję zwiększając udział w rynku z 14,4% (w końcu sierpnia 2009 roku) do 15,7% (na koniec sierpnia 2010 roku). Sprzedaż Renault wzrosła o 20%, pomimo że wzrost na rynku wyniósł niespełna 10%.
Na początku tego roku gama samochodów dostawczych Renault powiększyła się o 3 nowe modele: Nowy Master, Nowy Trafic i Kangoo Express Maxi. Obejmuje ona teraz pojazdy o pojemności przestrzeni ładunkowej od 2 do 22 m³, spełniające wszelkie potrzeby klientów użytkujących samochody do celów zawodowych.
KANGOO EXPRESS Z.E., W 100% ELEKTRYCZNY SAMOCHÓD DOSTAWCZY W CENIE OD 15.000 € NETTO2
Z okazji Międzynarodowych Targów w Hanowerze, odbędzie się światowa premiera produkcyjnej wersji samochodu Kangoo Express Z.E., pierwszej wielkoseryjnej furgonetki z napędem elektrycznym.
Kangoo Express Z.E. wejdzie do sprzedaży w Europie w połowie 2011 roku, w cenie od 15.000 do 20.000 € netto2, zależnie od obowiązujących w poszczególnych krajach ulg podatkowych. Przykładowo we Francji, ulga w wysokości 5.000 € obniży cenę zakupu Renault Kangoo Express Z.E. do 15 000 € netto2, czyli do kwoty odpowiadającej cenie Kangoo Express z silnikiem wysokoprężnym tej samej mocy.
Renault proponuje nowatorskie formuły nabycia samochodu elektrycznego. Własność samochodu i akumulatorów zostanie rozdzielona. Klienci będą mogli kupić lub wynająć furgonetkę Z.E. oraz wykupić abonament na akumulator w cenie od 72 € netto miesięcznie.
Podczas użytkowania Kangoo Express Z.E., przejechanie 160 km będzie kosztowało od 1 do 2 Euro, zależnie od ceny za 1 kWh – jest to absolutny przełom w porównaniu z kosztami paliwa samochodu dostawczego z silnikiem spalinowym. Dzięki przystępnej cenie zakupu i niskim kosztom użytkowania, pierwszy samochód dostawczy Renault z napędem elektrycznym będzie atrakcyjną ofertą dla firm.
2 Zależnie od kraju, po odliczeniu ulgi podatkowej w wysokości 5 000 €, bez opcji
Ładowność identyczna jak w wersji z silnikiem spalinowym
Zbudowana na bazie Renault Kangoo Express, furgonetka z napędem elektrycznym oferuje klientom dbającym o środowisko pełną mobilność przy zerowej emisji zanieczyszczeń3. Producent gwarantuje również wysoką trwałość i niezawodność produktu.
Mierzące 4,21 m długości, Renault Kangoo Express Z.E. posiada przestrzeń ładunkową od 3 do 3,5 m³, której maksymalna długość wynosi 2,50 m, przy ładowności pojazdu wynoszącej 650 kg. Centralne umieszczenie akumulatorów pod podłogą pozwoliło zachować taką samą przestrzeń ładunkową jak w wersji z silnikiem spalinowym. Tylne 2-skrzydłowe drzwi dzielone asymetrycznie oraz przesuwne drzwi boczne ułatwiają dostęp do przedziału ładunkowego, który może pomieścić jedną europaletę. Klienci odnajdą pełną ofertę wyposażenia modelu Kangoo Express, do której są już przyzwyczajeni: przegroda na całej szerokości kabiny lub zależnie od rynku uchylna i składana krata z możliwością złożenia fotela pasażera, tylna klapa dachowa, klimatyzacja sterowana ręcznie lub automatycznie, radioodtwarzacze i łączność przez Bluetooth.
Renault Kangoo Express Z.E. ma taki sam wygląd jak wersja z silnikiem spalinowym. Chromowany znak Z.E. umieszczony z tyłu sygnalizuje elektryczny napęd tego pojazdu. Gniazdo do ładowania akumulatorów znajduje się z przodu, obok prawego reflektora. Klasyczny sposób ładowania z gniazdka domowego 230V 16A pozwala naładować pojazd w czasie od 6 do 8 godzin w nocy lub podczas postoju w czasie pracy.
Kangoo Express Z.E. posiada zasięg 160 km w cyklu mieszanym NEDC. Uzyskanie odpowiedniego zasięgu i jego monitorowanie jest podstawowym wyzwaniem dla konstruktorów samochodu elektrycznego. Renault czyni wszelkie starania, kontrola zasięgu była jak najprostsza i efektywna. Na tablicy rozdzielczej, umieszczono interfejs człowiek – maszyna, który informuje kierowcę o stopniu naładowania akumulatorów oraz o zasięgu do uzyskania na dostępnej jeszcze energii:
– wskaźnik umieszczony obok prędkościomierza pokazuje stopień naładowania akumulatora,
– wskaźnik jazdy ekonomicznej określa chwilowy stopień zużycia energii elektrycznej,
– na wskaźniku tym pojawia się nowe oznaczenie za pomocą kolorów: ciemnoniebieski w polu normalnej eksploatacji, jasnoniebieski – optymalny sposób użytkowania pojazdu (odzyskiwanie energii) i czerwony – oznacza nadmierne zużycie energii wpływające na ograniczenie zasięgu samochodu,
– komputer pokładowy jest przystosowany do potrzeb pojazdu elektrycznego. Wskazuje zasięg samochodu, dostępną jeszcze ilość kWh energii oraz jej średnie i chwilowe zużycie.
W celu zapewnienia jak największego zasięgu pojazdu, oferowane są nowe funkcje i urządzenia, jak system ogrzewania i wentylacji akumulatorów podczas ładowania.
3 Podczas eksploatacji, oprócz części eksploatacyjnych
Silnik elektryczny – nowa przyjemność jazdy
Furgonetka z napędem elektrycznym cechuje się przewidywalnym i bardzo stabilnym, dającym poczucie bezpieczeństwa zachowaniem na drodze. Wrażenia z jazdy (ograniczone przechyły boczne, precyzja układu kierowniczego, itd.) są identyczne jak w samochodzie z silnikiem spalinowym. Kangoo Express Z.E. zapewnia jednak dodatkowy komfort. Samochód jest cichy i elastyczny w prowadzeniu, nie ma potrzeby zmiany biegów, a przyspieszenia są zdecydowane, gdyż silnik osiąga maksymalny moment obrotowy (226 Nm) już w chwili ruszania.
Silnik elektryczny Kangoo Express Z.E. posiada moc 44 kW (60 KM) i osiąga maksymalną prędkość obrotową 10.500 obr/min. Jego sprawność energetyczna jest bardzo wysoka i wynosi 90% – dużo więcej niż w silnikach spalinowych (25%). Opony o zmniejszonych oporach toczenia pozwalają na dodatkowe polepszenie sprawności energetycznej silnika.
Gdy kierowca wciska pedał gazu, litowo-jonowy akumulator o mocy 22 kWh zasila silnik elektryczny. Jego zadaniem jest przekształcenie energii elektrycznej w mechaniczną przenoszoną na koła napędzające pojazd.
Akumulator ładuje się w fazie zwalniania lub hamowania pojazdu: gdy kierowca zdejmie nogę z pedału gazu, energia kinetyczna pojazdu jest odzyskiwana przez silnik, który przekształca ją w prąd elektryczny. Wytworzony w ten sposób prąd jest wykorzystywany do ładowania akumulatora.
Renault Kangoo Express Z.E. będzie oferowany w 9 kolorach nadwozia zwykłych i metalizowanych. Firmy będą również mogły zamówić samochody w firmowych barwach.
Model będzie produkowany we Francji, w zakładach Renault w Maubeuge (Maubeuge Carrosserie Automobile), na tych samych liniach produkcyjnych, co wersja z silnikiem spalinowym. W produkcji tego samochodu wykorzystane zostało bogate know-how fabryki, jak również sieć jej dostawców i system logistyczny. Wybór tego zakładu produkcyjnego umożliwia szybkie uruchomienie produkcji seryjnej pojazdu gwarantując jednocześnie bardzo wysoką jakość końcową produktu.
Pierwsza, wielkoseryjna furgonetka z napędem elektrycznym będzie oferowana w jednej wersji wyposażenia. Na niektórych rynkach możliwe jest już dokonanie wstępnej rezerwacji tego samochodu na stronie internetowej www.renault-ze.com. Rezerwacja taka daje przyszłemu klientowi pierwszeństwo w zamówieniu pojazdu w chwili wprowadzenia go do sprzedaży.
Główne elementy seryjnego wyposażenia samochodu
Wyposażenie Kangoo Express
– Koła 15" z czterema hamulcami tarczowymi
– Drzwi tylne asymetryczne bez szyb
– ABS i wspomaganie nagłego hamowania
– Zdalnie sterowany centralny zamek z pilotem
– Elektryczne, zmienne wspomaganie kierownicy
– Poduszka powietrzna kierowcy
– Regulacja wysokości kierownicy
– Regulacja wysokości pasów bezpieczeństwa
– Komputer pokładowy
– Osłona rurowa za siedzeniem kierowcy, zależnie od kraju
– Dywaniki w kabinie
– Elektryczne sterowanie szyby
– Elektrycznie sterowane lusterka wsteczne z czujnikami temperatury
– Ładowność 650 kg
– 6 punktów mocowania ładunku w podłodze
– Oświetlenie przedziału ładunkowego
– Sygnał dźwiękowy przypominający o pozostawieniu włączonych świateł i niezapięciu pasa
Wyposażenie specjalne w wersji Z.E.
– Ogrzewanie i wentylacja kabiny w czasie ładowania
– Specjalna tablica rozdzielcza dla wersji Z.E.
– Specjalny komputer pokładowy dla wersji Z.E.
– Standardowe gniazdo (10-16 A) i przewód
Dane techniczne samochodu Kangoo Express Z.E.
WYMIARY
Długość (mm) – 4.213
Szerokość bez / z lusterkami wstecznymi (mm) – 1.829 / 2.133
Wysokość pojazdu nieobciążonego (mm) – 1.818
Rozstaw osi (mm) – 2.697
Rozstaw kół przednich (mm) – 1.522
Rozstaw kół tylnych (mm) – 1.536
Prześwit (mm) – 186 – pusty i 143 mm – z obciążeniem
Masa (kg) – 1.410
Objętość przestrzeni ładunkowej – 3 do 3,5 m³
Ładowność – 650 kg
Liczba miejsc – 2
DANE TECHNICZNE
Typ silnika – Silnik elektryczny synchroniczny z rotorem uzwojonym
Moc (kW) – 44
Maksymalna prędkość obrotowa (obr/min) – 10.500
Moment obrotowy – 226 Nm
Przeniesienie napędu – Przełożenie bezpośrednie z reduktorem
Akumulatory – litowo-jonowe
Pojemność akumulatorów – 22 kWh
OSIĄGI
Zasięg – 160 km w cyklu NEDC
Prędkość maks. (blokada elektroniczna) (km/h) – 130
NOWY RENAULT MASTER: PONAD 350 DOSTĘPNYCH WERSJI
Sprzedaż Nowego Mastera rozpoczęła się w kwietniu 2010 roku od wersji furgon. Obecnie dostępne są wersje z nadwoziem otwartym, w tym trójstronne wywrotki i podwozia z zabudowami. W następnej kolejności na rynku pojawią się furgony podwyższone (H3) oraz minibusy. Pełna gama Nowego Mastera – czyli ponad 350 wersji produkowanych wyłącznie w zakładach SOVAB w Batilly (Francja) znajdzie się w sprzedaży na początku 2011 roku.
Master i Nowy Master stanowią łącznie 11% rynku w Europie Zachodniej na koniec sierpnia 2010 roku, co oznacza wzrost o 0,7 punktu procentowego w porównaniu do sierpnia 2009 roku. Nowy Master pozwolił marce Renault na zwiększenie ilości zamówień o 20. Nabywcy nowych furgonów doceniają mocne strony tego samochodu:
– Design o zdecydowanych i wyrazistych liniach, odzwierciedlający mocną budowę i funkcjonalność dużego furgonu.
– Komfort i ergonomia kabiny, które sprawiają, że Nowego Mastera prowadzi się podobnie do samochodu osobowego. W jego kabinie znajduje się też największa w tym segmencie rynku ilość funkcjonalnych schowków. Ich rozmieszczenie i konstrukcja zostały zaprojektowane z myślą o pomieszczeniu wszelkich przedmiotów niezbędnych w codziennym użytkowaniu pojazdu do potrzeb prowadzonej działalności.
– Obniżone koszty użytkowania uzyskane przede wszystkim dzięki nowemu silnikowi 2,3 dCi, skonstruowanemu specjalnie pod potrzeby samochodu dostawczego i produkowanemu w zakładach w Cléon (Francja). Silnik ten występuje w trzech poziomach mocy (100, 125i 150 KM) i jest identyczny w wersjach z napędem przednim i tylnym. Spalający o 1 l/100 km mniej w stosunku do obecnego Mastera i mogący się poszczycić zużyciem paliwa w cyklu mieszanym na poziomie od 7,1 l/100 km (187 g CO2/km), Nowy Master w wersji z przednim napędem jest liderem pod względem deklarowanego spalania (zgodnie z normą NEDC). Koszty obsługi technicznej samochodu są o 40% niższe niż w przypadku jego poprzednika i należą do najniższych na rynku.
– Bogata gama wersji dzięki – między innymi – nowej ofercie pojazdów z tylnym napędem, skonstruowanych w całości przez Renault. Oprócz lepszych właściwości jezdnych, zwłaszcza na grząskiej nawierzchni, Nowy Master z tylnym napędem jest również dostępny po raz pierwszy w wersji o długości nadwozia L4 (objętość przestrzeni ładunkowej do 22 m³), wersjach o dopuszczalnej masie całkowitej 3,5 t i 4,5 t z bliźniaczymi kołami z tyłu, a także z nowymi rodzajami i nadwozi oferowanymi przez producentów zabudów.
Aby zacieśnić relacje Renault ze strategicznymi partnerami, do których należą producenci nadwozi i zabudów, wprowadzona została nowa procedura autoryzacji. Producent nadwozia jest obecnie wybierany na wniosek poszczególnych krajów i po przeprowadzonym audycie uzyskuje globalną autoryzację na transformację wszystkich samochodów dostawczych koncernu Renault. Dotychczas w Europie autoryzację taką uzyskało około 10 producentów nadwozi i zabudów. Proces ten umożliwia marce Renault oferowanie pełnej gamy specjalistycznych zabudów i nadwozi oraz zapewnienie różnorodności oferty i wysokiej jakości pojazdów już w chwili wprowadzenia Nowego Mastera na rynek.
ODNOWIONA I POSZERZONA GAMA SAMOCHODÓW DOSTAWCZYCH
Oprócz Nowego Mastera Renault wprowadziło na początku tego roku do sprzedaży Nowego Trafica i Kangoo Express Maxi.
W końcu sierpnia 2010 roku Renault Trafic pobił swój historyczny rekord sprzedaży osiągając 16,5% udziału w segmencie małych furgonów w Europie Zachodniej. W ten sposób samochód ten odnotował najsilniejszy wzrost sprzedaży w tym segmencie, o 2,2 punktu procentowego więcej w porównaniu do końca sierpnia 2009 roku.
Nowy Trafic oferuje znaczącą poprawę komfortu i ergonomii wnętrza. Zmieniona została konstrukcja deski rozdzielczej, aby mogła ona pomieścić dodatkowe schowki. W samochodzie oferowane są nowe elementy wyposażenia pochodzące z segmentu samochodów osobowych, co przyczynia się do podniesienia komfortu w kabinie: wbudowana nawigacja satelitarna Carminat TomTom®, regulator-ogranicznik prędkości, automatyczna klimatyzacja, czy też trzy rodzaje radioodtwarzaczy, w tym jeden z technologią Bluetooth.
Silnik 2.0 dCi montowany w Nowym Traficu wyróżnia się zmniejszonym zużyciem paliwa w porównaniu do poprzedniej jego wersji (-0,8 l / 100 km) i jest obecnie dostępny w wersji z filtrem cząstek stałych. Na koniec 2010 roku będzie on spełniał wymagania normy Euro 5. Limitowana seria osobowa Black Edition o wybitnie biznesowym wyglądzie pozycjonują Nowego Trafica wśród luksusowych modeli w tym segmencie.
Nowy Renault Kangoo Express Maxi jest furgonetką o zwiększonym rozstawie osi (o niemal 39 cm). Samochód jest oferowany w wersji 2- i 5-miejscowej. Objętość jego przestrzeni ładunkowej sięga 4,6 m³, zaś jej długość – 2,90 m. Przedłużona wersja jest bardziej funkcjonalna przy jednoczesnym zachowaniu doskonałych właściwości jezdnych i pewnego trzymania się drogi. Samochód posiada nadal w swej ofercie oszczędne silniki 1,5l dCi o mocy 85 i 105 KM, a także 90 i 110 KM Euro 5 z filtrem cząstek stałych zależnie od rynku.
Dzięki nowej wersji samochodu, Renault jest jedyną marką, która proponuje tę samą furgonetkę w trzech wielkościach, dzięki czemu jest w stanie zaspokoić wszelkie potrzeby użytkowników wykorzystujących te pojazdy do prowadzenia działalności gospodarczej.
Gama Nowego Kangoo Express jest nadal liderem w Europie – na koniec sierpnia 2010 roku osiągnęła 15,3% udziału w rynku, co daje wzrost o 1,60 punktu procentowego w porównaniu do końca sierpnia 2009 roku.
PRO+, SIEĆ SERWISOWA PRZYSTOSOWANA DO OBSŁUGI FIRM
Aby wesprzeć proces odnowy i poszerzenia gamy samochodów dostawczych, w 2009 roku Renault podjęło decyzję o stworzeniu sieci Renault Pro+ lepiej dostosowanej do potrzeb klientów, których oczekiwania uległy licznym zmianom.
Formuła Renault Pro+, oparta na koncepcji one stop shop (kompleksowa oferta spełniająca wszelkie potrzeby klientów profesjonalnych), polega na stworzeniu serwisów wyspecjalizowanych w samochodach dostawczych i osobowych (seryjnych i zabudowanych), oferujących indywidualnie dostosowane rozwiązania wychodzące naprzeciw oczekiwaniom firm w tym, propozycje samochodów zastępczych w ramach obsługi posprzedażnej. Renault Pro+ to również wyspecjalizowane zespoły pracowników oraz specjalistyczny sprzęt i wyposażenie zapewniające praktyczne i skuteczne rozwiązania spełniające każde potrzeby klienta.
Sieć Renault Pro+ utrzymuje szybkie tempo rozwoju: w lipcu 2010 roku w Polsce otwarto setny punkt Pro+, a dotychczas szyldy tej sieci pojawiły się już w 20 krajach (7 działających punktów Pro+ w Niemczech). Docelowo (na koniec 2012 roku) na całym świecie ma powstać 400 punktów Pro+ (w tym 45 w Niemczech).
Źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze