Dziś przyjrzymy się nowemu (pięknemu) Peugeot 2008. Choć absolutnie nowy już nie jest, niedawno nastąpiły pewne zmiany w ramach face liftingu. Co oferuje producent w standardzie?
„Odnowiony” 2008 to SUV, za który na obecną chwilę zapłacimy 112.800 zł. W najtańszej wersji Active, bo o niej mowa mamy dostępne samochody z silnikiem benzynowym i manualną skrzynią biegów. Jednostka, która napędza Peugeot 2008 w podstawie to 1.2 PureTech o mocy 100 KM. Jest to silnik o najmniejszej mocy z proponowanych dla tego modelu. Pozostałe to: PureTech 130 S&S EAT8 (dostępny w wersji Allure), oraz hybryda 136 e-DCS6. W ofercie znajdziemy również elektryczne silniki (136 i 156 KM) dostępne już od wariantu Active. Hybryda i jednostki elektryczne są już jednak w znacząco wyższych cenach. Dla porównania 191.550 zł to najniższa kwota, jaką musimy zapłacić za 2008 z najmocniejszym motorem elektrycznym.
Nowy Peugeot po zmianach wygląda masywnie, inaczej ujmując – solidnie. I choć nadwozia typu SUV i crossover powszednieją (z cały szacunkiem dla ich wygody, przestronności i zawartej myśli technicznej), ten model uznaję za atrakcyjny. Dzięki zmianom stylistycznym przód zyskał m.in. potrójne pazury lawa, czyli oświetlenie LED pod każdym z reflektorów. Subiektywnie oceniam to jako ruch w dobrą stronę. W standardzie mamy nawozie w kolorze ciemnoszarym (Selenium). W mojej opinii, jest to jeden z kolorów najpiękniej uwydatniających przetłoczenia karoserii. Podkreśla wyraziste przetłoczenia i linie przemyślane przez projektantów (i te nabyte w trakcie użytkowania również).
Standardowo wyposażony 2008 ma stalowe felgi 16” opatrzone kołpakami. Producent daje możliwość wykupienia kompletu felg ELBORN 16” za dodatkową opłatą (3456,52 zł).
Zobacz: Nowa Dacia Duster III kontra Peugeot 2008. Jak wypadło porównanie?
Nowy Peugeot 2008 – praktyczne rozwiązania
Jakie praktyczne rozwiązania ma w standardzie? Samochód posiada elektryczne, podgrzewane lusterka i automatyczną klimatyzację (nie wszyscy w standardzie ją oferują). Standardowo zadbano także o bezpieczeństwo: są tylne czujniki parkowania, ABS, EBFD, EBA, ESP, ASR, TSM, Pakiet Safety. Pod tym ostatnim kryją się powszechne rozwiązania: tempomat, automatyczne hamowanie awaryjne z ostrzeżeniem o ryzyku kolizji, aktywne ostrzeganie o niezamierzonym przekroczeniu linii pasa ruchu i pobocza, rozszerzone rozpoznawanie znaków drogowych z rekomendacją prędkości oraz kontrola uwagi kierowcy.
Praktyczny jest także spory bagażnik. Przy standardowym użytkowaniu pojemność wynosi 434 litrów. Po złożeniu foteli zyskujemy jeszcze więcej miejsca.
Spalanie w wydaniu młodego lwa zgodnie z danymi katalogowymi bardzo przyzwoicie jak na nowoczesny silnik benzynowy przystało. Deklarowane przez producenta zużycie paliwa zamyka się w widełkach od 5,2 do 6,4 l/100.
Zobacz: nowe samochody Peugeot. Promocje i wyprzedaż
Dla zainteresowanych lista standardowego wyposażenie Peugeot 2008 Active 1.2 PureTech 100 KM S&S z manualną skrzynią biegów. Pod linkiem znajdziecie cennik:
Komfort
- Lusterka boczne podgrzewane, składane i regulowane elektrycznie
- Klimatyzacja automatyczna jednostrefowa
- Lusterko wewnętrzne zwykłe day/night
- Szyby barwione
- Kolorowy wyświetlacz matrycowy 3,5″ TFT, zegary analogowe
Systemy multimedialne
- 6 głosników (2 z przodu, 2 w drzwiach przednich i 2 w drzwiach tylnych)
- Ekran dotykowy 10″ SD, radio DAB, Bluetooth, bezprzewodowy Mirror Screen, Peugeot
- Connect SOS & Assistance
- Peugeot Connect SOS & Assistance
Bezpieczeństwo i systemy wspomagania
- Hamulec postojowy ręczny
- Reflektory przednie ECO LED + Pakiet widoczność : czujnik zmierzchu i deszczu
- Pasy tylnych siedzeń 3-pkt, skrajne z napinaczami, ogranicznikami napięcia i czujnikiem odpięcia
- 6x poduszki powietrzne
- Czujniki parkowania tylne
- Pakiet Safety
- ABS, EBFD, EBA, ESP, ASR, TSM
Fotele
- Fotel kierowcy regulowany manualnie
- Fotel kierowcy regulowany na wysokość
Najnowsze komentarze