Stellantis ogłosił dziś rozpoczęcie produkcji całkowicie nowych silników elektrycznych M3, będących wynikiem wspólnego przedsięwzięcia Emotors, w swoim zakładzie produkcyjnym w Trémery w Lotaryngii we Francji.
Z mocą produkcyjną, która ma osiągnąć ponad 1 milion silników elektrycznych rocznie do 2024 roku, Stellantis działa, aby osiągnąć swój cel, jakim jest osiągnięcie 100% miksu sprzedaży samochodów osobowych BEV w Europie do 2030 roku, zgodnie z planem strategicznym Dare Forward 2030 i wspieranie swojej mapy drogowej Carbon Net Zero.
„Nasze zaangażowanie w bycie mistrzem sektora motoryzacyjnego w walce ze zmianami klimatycznymi znajduje odzwierciedlenie w każdym z naszych zakładów poprzez wspieranie naszych pracowników na kolejnym etapie elektrycznej przygody” – powiedział Carlos Tavares, szef koncernu. „Kontrola naszego łańcucha wartości elektryfikacji zapewni nam niezależność technologiczną w kontekście kryzysów gospodarczych i geopolitycznych, jednocześnie łagodząc wpływ tej dramatycznej zmiany na nasze zakłady i pracowników, szczególnie we Francji, gdzie jesteśmy i bez wątpienia pozostaniemy liderem handlowym i przemysłowym.”
Począwszy od stycznia 2023 roku, nowy luksusowy DS 3 E-TENSE, Peugeot e-208, Jeep® Avenger i Opel Mokka electric będą korzystać z wysokowydajnego silnika elektrycznego M3 charakteryzującego się mocą 115 kW/156 KM i momentem obrotowym 260 Nm. W połączeniu z nowym akumulatorem, ten nowy silnik elektryczny jest głównym czynnikiem umożliwiającym poprawę wydajności pojazdu, zapewniając zasięg ponad 400 km. Będzie on montowany w kolejnych generacjach różnych nowych pojazdów marki Stellantis w miarę ich wprowadzania na rynek.
Zakład w Trémery, który był jednym z największych zakładów produkujących silniki diesla na świecie, od 2018 roku angażuje się w transformację energetyczną przy wsparciu swoich partnerów społecznych i lokalnych urzędników. Przez ponad rok zakład w Trémery zapewnił swoim pracownikom 6.000 godzin szkoleń. Na poziomie krajowym, Akademia Elektryfikacji Spółki wspierała szkolenie 15.000 francuskich pracowników.
Dzięki 12 zakładom zlokalizowanym w sercu siedmiu francuskich regionów, Stellantis będzie nadal wiodącym producentem we Francji na poziomie handlowym i przemysłowym. W ciągu ostatnich czterech lat firma zainwestowała 2 miliardy euro w swoje zakłady produkcyjne.
Stellantis będzie produkował we Francji 12 modeli elektrycznych:
- Miluza: Peugeot e-308 sedan, Peugeot e-308 SW oraz Peugeot e-408
- Sochaux: Peugeot e-3008, Peugeot e-5008,
- Rennes: Przyszły elektryczny SUV Citroëna,
- Poissy: Nowy luksusowy DS 3 E-TENSE oraz Opel Mokka electric,
- Hordain: Peugeot e-Expert, Citroën e-Jumpy, Opel i Vauxhall Vivaro-e, Fiat e- Scudo (i Toyota Proace Electric).
Zakłady będą wykorzystywać główne komponenty elektryczne produkowane we Francji w zakładach zlokalizowanych w Caen, Charleville, Metz, Mulhouse, Sept-Fons, Trémery, Valenciennes oraz w gigafabryce Billy-Berclau/Douvrin.
Najnowsze komentarze