Alfa Romeo intensywnie pracuje nad nowym modelem Milano. Samochód przechodzi testy na torze Balocco. Na oficjalny debiut nowego modelu z fabryki w Tychach musimy jednak poczekać do wiosny. Data premiery to 10 kwietnia 2024 roku.
W centrum testowym Balocco trwają testy nowej Alfy Romeo Milano samochodu, który został opracowany i zaprojektowany przez Centro Stile Alfy Romeo. Pojazd powstanie na wspólnej platformie z Fiatem 600 oraz Jeepem Avengerem i będzie produkowany w zakładzie Stellantis w Tychach. Milano zostanie zaprezentowany światu podczas wydarzenia, które odbędzie się 10 kwietnia w Mediolanie i będzie transmitowane na żywo dla wszystkich zainteresowanych.
Pod fachowym okiem inżynierów, którzy odegrali główną rolę w projektach takich jak 4C, 8C i Giulia GTA, Milano jest ciągle udoskonalany. Marka zapowiada, że pojazd otrzyma napęd elektryczny. Strategie rozwoju samochodu są koordynowane przez zespół inżynierów Alfy Romeo pracujących w Balocco Proving Ground, gdzie kierowcy testowi mają idealne warunki na torze do weryfikowania wymagań i celów wyznaczonych przez producenta przed zatwierdzeniem projektu.
Zobacz także: Alfa Romeo odnotowuje w 2023 roku największy wzrost wśród globalnych marek premium
Pod okiem doświadczonego eksperta Domenico Bagnasco, odpowiedzialnego za walidację dynamiki pojazdu, Milano jest konfigurowana pod kątem osiągów. Domenico Bagnasco był odpowiedzialny za rozwój wielu samochodów sportowych Alfy Romeo: niezapomnianej 8C, agresywnej 4C, legendarnej Giuli GTA i innych.
Zespół skupia się na zapewnieniu wyjątkowych własności dynamicznych samochodu, poprzez specjalną regulację określonych elementów zawieszenia. Nadrzędnym celem pozostaje niepowtarzalna dynamika jazdy, oparta na bezpośredniej i niezwykle precyzyjnej geometrii układu kierowniczego, gwarantującej szybkie pokonywanie zakrętów z dużą przyczepnością.
Kierownikiem projektu Milano jest Stefano Cereda, znane nazwisko w świecie projektów marki Alfa Romeo. Odpowiedzialny za rozwój silników Diesla Giulii i Stelvio, Stefano Cereda zadebiutował w marce biorąc udział w projekcie Giorgio. Zanim z dumą objął kierownictwo nad projektem Milano, Stefano dał zielone światło dla rozwoju silnika Tonale Plug-In Hybrid.
Za rozwój techniczny Milano odpowiada Luigi Domenichelli, włoski inżynier, którego zadaniem jest integracja i walidacja poszczególnych podsystemów pojazdu pod kątem ich osiągów, trwałości i komfortu. Ambitne cele projektu skupiają się na zapewnieniu wyjątkowych właściwości jezdnych Alfy Romeo oraz wiodącej w swojej klasie ergonomii, opartej na zaawansowanym interfejsie człowiek-maszyna (HMI).
Najnowsze komentarze