-
W pierwszej piętnastce marek premium, Alfa Romeo odnotowała w 2023 roku największy globalny wzrost.
-
Alfa Romeo zamyka rok 2023 z solidnym globalnym wzrostem sprzedaży. Łączny wynik pokazuje wzrost sprzedaży o 30%.
-
W Europie sprzedaż marki wzrosła o 46%.
-
Region Bliskiego Wschodu i Afryki nadal jest obszarem o najwyższym wzroście: +74%.
-
Region Indii, Azji i Pacyfiku również przyczynił się do uzyskania świetnych wyników, odnotowując wzrost sprzedaży o 7%.
-
W Stanach Zjednoczonych i Chinach marka kładzie solidne podwaliny pod rozwój. W Stanach Zjednoczonych na szczególną uwagę zasługują wyniki w zakresie jakości: w 2023 roku Alfa Romeo zajęła 1. miejsce wśród marek premium i 3. miejsce w branży w najnowszym badaniu J.D Power 2023 Initial Quality Study (IQS).
-
W oparciu o satysfakcjonujące wyniki uzyskane w 2023 roku, marka konsekwentnie realizuje plan produktowy przedstawiony w 2021 roku, wprowadzając co roku jeden nowy model.
Jean-Philippe Imparato | dyrektor generalny marki Alfa Romeo: „Osiągnięty wzrost jest w pełni zgodny z celami, które wyznaczyliśmy sobie na 2023 rok. Fakt, że jesteśmy najszybciej rozwijającą się marką premium wśród najlepszych globalnych konkurentów napawa nas dumą i jest wynikiem jasnej i stabilnej strategii. Jest to potwierdzenie, że szybko wdrażamy długoterminowy plan opracowany i ogłoszony w 2021 roku: jeden nowy produkt co roku, z bardzo dużym naciskiem na jakość. Dyscyplina i szybkość wdrażania naszej strategii są kluczem do reagowania na szybko zmieniający się rynek”.
Doskonałe wyniki handlowe osiągnięte przez Alfa Romeo w 2023 roku plasują markę na szczycie segmentu premium. W globalnym rankingu 15 marek premium (z wyłączeniem segmentu w 100% BEV), Alfa Romeo wyróżnia się jako marka, która odnotowała największy wzrost w ujęciu rok do roku. Uzyskany wynik, który jest dla nas powodem do dumy, wynika ze stabilności i dyscypliny w realizacji planu produktowego przedstawionego w 2021 roku.
Rentowność, najwyższe standardy w zakresie jakości i zgodność z planem to rzeczywiste filary globalnej strategii włoskiej marki, która kładąc główny nacisk na wzmocnienie na poziomie globalnym ma na celu skonsolidowanie swojej obecności we wszystkich regionach świata.
Sprawdź polską ofertę na samochody Alfa Romeo
W skali globalnej, w 2023 roku sprzedaż wzrosła o 30%, przy silnym i stałym wzroście w Europie wynoszącym 46%. Wyniki tego regionu napędzały Włochy ( +73%), Niemcy (+71%), Belgia (+62,0%), Francja (+20%), Holandia (+78%) i Szwajcaria (+20%).
Region Bliskiego Wschodu i Afryki nadal wskazuje największy rozwój, odnotowując wzrost + 74%, wspierany przez rynek turecki z wynikami na poziomie +155%. Do wzrostu sprzedaży o 7% przyczynił się również region Indii, Azji i Pacyfiku, gdzie w 2023 roku Alfa Romeo umocniła swoją obecność w Singapurze i Hongkongu.
W Ameryce Północnej z wielkim entuzjazmem został przyjęty wrześniowy debiut Tonale. Ameryka jest niewątpliwie kontynentem o ogromnym potencjale i solidnych podstawach do wzrostu, dzięki niesamowitym wynikom w zakresie jakości, które zostały potwierdzone w badaniu IQS (Initial Quality Study) przeprowadzonym przez JD Power, światowego lidera w badaniach konsumenckich, usługach konsultingowych i analizie danych. Badanie wykazało znakomity wynik osiągnięty przez markę Alfa Romeo, która odnotowała wyraźną poprawę w porównaniu do 2022 roku. J.D. Power przeprowadził ankietę z klientami Alfy Romeo 90 dni po zakupie i monitorował wszelkie problemy, które wystąpiły w 100 pojazdach (PP100), aby ocenić wyniki Alfy Romeo.
Alfa Romeo zajęła najwyższe miejsce na podium wśród marek premium i zajęła trzecie miejsce w branży. W porównaniu do wcześniejszego roku, Alfa Romeo w 2023 roku wspięła się aż o 24 pozycje – to najlepszy wynik pod względem wzrostu w ubiegłorocznej edycji IQS. Z tak samo wielkim entuzjazmem Alfa Romeo koncentruje się na regionie Chin, aby wykorzystać wszelkie szanse, jakie ten obszar oferuje marce, która jest uwielbiana na Dalekim Wschodzie. Dzięki pojawieniu się Tonale, gama stała się teraz kompletna, co stanowi idealne warunki do dalszego rozwoju.
źródło: Stellantis Analytics, na podstawie oficjalnych danych dotyczących rejestracji w poszczególnych krajach.
Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.
źródło: Stellantis Polska
Najnowsze komentarze