Alfa Romeo zwiększyła liczbę nowych rejestracji w Szwajcarii w 2023 roku o 16,9% w porównaniu z rokiem poprzednim. Według rocznych statystyk Auto Switzerland, tradycyjna włoska marka odnotowała w ubiegłym roku kalendarzowym 1.487 nowych rejestracji. To wyraźnie więcej, niż w sąsiedniej Austrii.
Alfa Romeo podsumowuje udany rok 2023 w Szwajcarii: 1.487 nowych rejestracji oznacza wzrost o 16,9%, czyli o 215 sztuk w porównaniu z rokiem poprzednim. Dzięki temu wzrostowi w wymagającym otoczeniu rynkowym włoska marka premium będzie jedną ze zwycięskich marek w Szwajcarii w 2023 roku.
„Byliśmy w stanie zdobyć wielu klientów, szczególnie w przypadku Alfy Romeo Tonale, pierwszego zelektryfikowanego kompaktowego SUV-a marki, i ponad dwukrotnie zwiększyliśmy jego sprzedaż w 2023 roku. W szczególności powodzeniem cieszył się wariant PHEV do Tonale z napędem na wszystkie koła, który wprowadziliśmy na rynek w 2023 roku, został bardzo dobrze przyjęty przez Szwajcarów. Chcemy wykorzystać ten trend do uzyskania dobrego ogólnego wyniku marki w 2024 roku i mamy w zanadrzu kilka nowości: oprócz nowych modeli Quadrifoglio w gamie Giulii i Stelvio, wkrótce dostępne będą modele specjalne „Tributo Italiano” dla całej gamy modelowej. Jeszcze w tym roku wprowadzimy na rynek zupełnie nowy model, Alfa Romeo Milano” – mówi Daniel Fuchs, dyrektor marki Astara Ital Switzerland AG.
Pod nazwą „Tributo Italiano” Alfa Romeo po raz pierwszy w 2024 roku wprowadzi na rynek globalną serię specjalną dla całej gamy modeli, będącą hołdem dla korzeni i sportowego charakteru marki. Modele specjalne otrzymują specjalne cechy konstrukcyjne: dach pomalowany na czarno, włoską flagę na obudowach lusterek, skórzane siedzenia z czerwonymi akcentami i wyszywane logo „Tributo Italiano” na zagłówkach. Pojazdy oferowane są wyłącznie w kolorach włoskiej flagi: czerwonym, białym i zielonym.
W kwietniu 2024 roku Alfa Romeo zaprezentuje światu w Mediolanie pierwszy w swojej historii sportowy pojazd miejski, który będzie dostępny również w wersji w 100% elektrycznej. Będzie nosił nazwę Milano, co będzie prawdziwym hołdem złożonym miastu, w którym wszystko się zaczęło w 1910 roku. Wraz z Alfą Romeo Milano marka powraca do segmentu B, największego w Europie, z nową ofertą, która w pełni ucieleśnia DNA marki, jej szlachetny włoski sportowy charakter.
Poznaj gamę aut Alfa Romeo dostępną w Polsce
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Alfa Romeo / Stellantis
Najnowsze komentarze