niedziela, 29 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Dacia

Nowa Dacia Duster LPG: dlaczego warto wybrać wersję z gazem?

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2021-10-10
w Dacia, Wiadomości
Czas czytania 7 minut
3k 62
14
2.7k
UDOSTĘPNIEŃ
8.9k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Kolejne problemy Stellantis. Urzędnicy USA zbadają warunki pracy w jednej z fabryk koncern w Meksyku

Citroën C4 Spacetourer zapalił się w czasie jazdy w Poznaniu. Auto zostało kompletnie zniszczone

Alpine A110 Rédélé. Limitowana seria supersamochodu

A gdybyśmy uznali, że nie ma lepszego paliwa do napędzania pojazdów niż właśnie LPG? Trzeba przyznać, że łączy ono w sobie liczne, często nieznane zalety: jest ekologiczne, ekonomiczne i bezpieczne. W dobie stałego wzrostu cen paliw i zmniejszania emisji CO2 ma to sens. Ale czy łatwo jest „jeździć na LPG”? Czy jest to praktyczne? Jak się tankuje? Damien, szef ds. operacji międzydyscyplinarnych w marce Dacia opowiada w szczegółach o gazie LPG, czyli Liquefied Petroleum Gas, będącym elementem dwupaliwowej oferty TCe 100 LPG modeli Dacia Duster, Sandero i Logan.

„Gaz z ropy naftowej… musi być niebezpieczny i zatruwa środowisko!” Nieprawda, LPG jest niedoceniany z powodu nieznajomości jego właściwości. Opinia o rzekomym niebezpieczeństwie jest już od dawna przestarzała i całkowicie nieuzasadniona. Opanowana od wielu dziesięcioleci technologia stosowania LPG w silnikach spalinowych jest rozwiązaniem bezpiecznym, niezawodnym i prostym. Daje ona zadowolenie użytkownikom, którzy zdecydowali się z niej korzystać, ponieważ pozwala na tańszą i dłuższą eksploatację samochodu. To trochę jak Diesel? Owszem, lecz przy niższej cenie paliwa, mniejszej emisji CO2 i cząstek stałych. LPG jako paliwo uznawane w wielu krajach za „czyste” zasługuje na lepsze poznanie. Klienci marki Dacia mogą z niego korzystać we wszystkich samochodach z gamy oferowanych pod znakiem TCe 100 LPG. To jedyna taka oferta na rynku dająca 100% korzyści klientom.

Zasilanie gazem LPG jest praktyczne, ekonomiczne, ekologiczne i proste. LPG to cała Dacia – mówi Damien, szef ds. operacji międzydyscyplinarnych w marce Dacia.

Zobacz także: Renault i Dacia: sprzedaż po III kwartale 2021 roku

LPG – paliwo zgodne z duchem czasów

LPG nie jest niszą rynkową czy zjawiskiem związanym z modą. Wręcz przeciwnie! Technologia zasilania silników spalinowych tym gazem istnieje w branży motoryzacyjnej od 1979 roku i zawojowała cały świat. Największymi fanami tego paliwa są Korea, Rosja, Tajlandia, Meksyk i Turcja. W Europie są to kraje takie jak Polska, Ukraina czy Włochy. Na całym świecie jeździ dziś 28 milionów samochodów napędzanych LPG. W Polsce ponad połowa nabywców nowej Dacii Sandero oraz Dustera wybiera samochody z fabryczną instalacją LPG.

Wolniejsze przechodzenie na zasilanie LPG w innych krajach wynika głównie z nieznajomości zalet tego źródła energii oraz z mniejszej gęstości sieci stacji oferujących to paliwo.

Odważna postawa marki Dacia w kwestii LPG

Większość samochodów z instalacją zasilania dwoma rodzajami paliwa została w nią wyposażona w ramach montażu pozafabrycznego, w wyspecjalizowanych zakładach doposażających samochody poza siecią producenta. Jednakże od dwóch lat technologia LPG nabiera wiatru w żagle jak nigdy dotąd. Sprzedaż, napędzana podwyżkami cen benzyny i oleju napędowego na stacjach, gwałtownie rośnie.

W tej sytuacji mnożą się oferty instalacji zasilania dwupaliwowego benzyną i LPG montowanych fabrycznie przez producentów samochodów. Odważna marka Dacia, która zrewolucjonilizowała branżę, wprowadzając nowy model ekonomiczny i oferując nowoczesne i przystępne cenowo samochody o najistotniejszych funkcjach, od 2010 roku stawia na LPG. Dziś jest jedyną marką na rynku oferującą dwupaliwowe zasilanie w całej gamie samochodów z silnikiem spalinowym.

Zobacz także: Nowa Dacia Duster podrożała. Ile kosztuje najpopularniejszy SUV w Polsce?

Dacia upowszechniła ofertę LPG, oferując zasilanie dwoma rodzajami paliwa pod symbolem TCe 100 LPG we wszystkich samochodach gamy złożonej z modeli Sandero, Sandero Stepway, Logan, Nowy Duster i Nowy Jogger – przypomina Damien.

W następstwie czego następuje „eksplozja” zasilania LPG! Przykładowo we Francji rynek wzrósł czterokrotnie w pierwszym półroczu 2021 roku w porównaniu do tego samego okresu roku 2020 i piętnastokrotnie w porównaniu do roku 2019. Ten bardzo silny wzrost jest w głównej mierze udziałem marki Dacia: w 2020 roku we Francji stanowiła ona 78% sprzedaży nowych samochodów wyposażonych w instalację LPG.

TCe 100 LPG, LPG bez ograniczeń by Dacia

Fabryczny montaż instalacji według sprawdzonej technologii w silniku TCe 100 LPG jest gwarancją bezpieczeństwa i niezawodności. Czas gwarancji producenta (3 lata/100 000 kilometrów), częstotliwość i koszty czynności serwisowych, pojemność bagażnika są identyczne jak w wersji z silnikiem benzynowym. Zaprojektowano optymalne miejsce zamontowania zbiornika LPG w komorze pierwotnie przeznaczonej na koło zapasowe.

Oferta fabrycznego montażu instalacji w połączeniu z gwarancją producenta dała poczucie bezpieczeństwa i zainteresowała wielu klientów. Już w 2020 roku 1 na 5 sprzedanych samochodów marki Dacia posiadał instalację LPG. W pierwszym półroczu 2021 roku sprzedaż ta stanowi 28% całego wolumenu sprzedaży. Marka zawdzięcza sukces licznym atutom swej oferty.

Klienci marki Dacia są bardzo pragmatyczni. Poszukują samochodu użytecznego do codziennej jazdy. Dzięki zasilaniu dwoma rodzajami paliwa i dzięki dwóm zbiornikom, instalacja LPG oferuje zasięg przekraczający 1000 kilometrów, który w Nowej Dacii Sandero zwiększa się do 1300 kilometrów – wyjaśnia Damien.

Zobacz test: Dacia Logan 1.0 TCe LPG – czy to paliwo kiedyś się skończy? Sprawdzamy zasięg

Dacia TCe 100 LPG ma być:

  • Praktyczna – pojemność bagażnika pozostaje niezmieniona pomimo zamontowania drugiego zbiornika paliwa. Wlew do napełniania zbiornika LPG znajduje się w tym samym miejscu, co wlew do zbiornika benzyny.
  • Ekonomiczna – spalając LPG, silnik zużywa około 15% więcej paliwa niż w trybie zasilania benzyną, ale gaz LPG jest w zakupie średnio 40% tańszy. Zakup Dacii TCe 100 LPG amortyzuje się bardzo szybko. Dzięki zasilaniu dwoma rodzajami paliwa, a więc występowaniu dwóch zbiorników w samochodzie, jego zasięg przekracza 1000 kilometrów bez zajeżdżania na stację. Jadąc na zasilaniu gazem LPG Nowe Sandero TCe 100 LPG oferuje przykładowo zasięg przekraczający 1300 kilometrów.
  • Ekologiczna – w trybie zasilania gazem LPG Dacia emituje o 10% mniej CO2 niż w trakcie zasilania benzyną, zapewniając jednocześnie wyższy moment obrotowy i większą moc.
  • Prosta – zasięg dla każdego zbiornika paliwa wyświetlany jest na tablicy rozdzielczej. Przełączanie na zasilanie benzyną następuje automatycznie, gdy zbiornik LPG jest pusty.

W obliczu takich argumentów LPG w marce Dacia jest wyborem rodzaju paliwa zarówno „sprytnym”, jak i „ekologicznym”. 100% korzyści dla klienta i dla planety.

Co to jest LPG?

LPG, skrót od Liquefied Petroleum Gas, jest mieszanką lekkich węglowodorów, głównie butanu (gaz do użytku domowego) i propanu. Jest to gaz całkowicie nietokstyczny. W trakcie spalania nie wytwarza prawie wcale cząstek pyłów i w ograniczonym stopniu emituje NOx, które są czynnikiem wywołującym choroby układu oddechowego. W ponad 60% jest produktem pochodnym gazu ziemnego.

Energia pozyskiwana jest w drodze spalania dwóch rodzajów paliwa: silnik zasilany jest benzyną i LPG z dwóch oddzielnych zbiorników. Kierowca może dowolnie wybrać rodzaj paliwa. Spalanie gazu LPG powoduje o 10% mniejszą emisję CO2 niż w trakcie zasilania silnika benzyną. W Europie ten rodzaj paliwa jest dystrybuowany w 32000 stacji, czyli w ¼ sieci.

Informacja prasowa: Renault Polska

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

4 9 głosy
Ocena artykułu
Tagi: DaciaDusterSandero
Udostepnij1062Tweet664Udostepnij186
Poprzedni

Czy Opel, tak jak Peugeot podąży w kierunku segmentu premium?

Następny

Nowy Citroën Skate: zapomnij o samochodzie. Tak wygląda przyszłość transportu w mieście

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny

Nowy Citroën Skate: zapomnij o samochodzie. Tak wygląda przyszłość transportu w mieście

Tragedia Citroena. Jak Michelin objął fabryki luksusowych samochodów?

Nowy Peugeot 3008 III 2023. Co wiadomo o nowym modelu?

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
14 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Michał - Peugeot 508 I kontra Peugeot 605: który okaże się lepszy?
  • Wojtek - Dacia Logan zniknęła z polskiej oferty marki. Nie kupicie już tego modelu
  • Yaro - Citroën C4 Spacetourer zapalił się w czasie jazdy w Poznaniu. Auto zostało kompletnie zniszczone
  • ernest - DS 4 1.6 E-Tense 225 KM. Tylko nie dla snobów! – polemika
  • Anonimowo - Dacia Logan zniknęła z polskiej oferty marki. Nie kupicie już tego modelu
  • Duster1 - Nowa Dacia Duster trzeciej generacji trafi do Australii. Kiedy to nastąpi?
  • Roman - Używane: Citroën C5 czy Ford Mondeo? Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 21/2022
  • Anonimowo - Peugeot 208 najchętniej kupowanym samochodem w Europie w kwietniu 2022 r.
  • Grześ - Peugeot 307 z silnikiem 1.6 HDi przejechał milion kilometrów. Milionowy kilometr pod fabryką
  • Chip - Peugeot 208 najchętniej kupowanym samochodem w Europie w kwietniu 2022 r.


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Kolejne problemy Stellantis. Urzędnicy USA zbadają warunki pracy w jednej z fabryk koncern w Meksyku
  • Citroën C4 Spacetourer zapalił się w czasie jazdy w Poznaniu. Auto zostało kompletnie zniszczone
  • Alpine A110 Rédélé. Limitowana seria supersamochodu
  • BWT Alpine F1 Team przed Grand Prix Monako
  • Peugeot 307 z silnikiem 1.6 HDi przejechał milion kilometrów. Milionowy kilometr pod fabryką
  • Peugeot 208 najchętniej kupowanym samochodem w Europie w kwietniu 2022 r.
  • Dacia Logan zniknęła z polskiej oferty marki. Nie kupicie już tego modelu
  • Nowa Dacia Duster trzeciej generacji trafi do Australii. Kiedy to nastąpi?
  • Peugeot 208 Style – wersja limitowana z silnikiem Firefly z Fiata
  • DS 4 1.6 E-Tense 225 KM. Tylko nie dla snobów! – polemika


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
14
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.