Stellantis ogłosił nową strukturę koncernu w Niemczech. Zmiany mają na celu redukcję kosztów i poprawę funkcjonowania.
Nowa wspólna niemiecka spółka Stellantis będzie w przyszłości jeszcze bardziej wydajna i zorientowana na klienta, aby wspierać cele globalnego planu strategicznego grupy Dare Forward 2030. „Postawiliśmy sobie jasny cel, jakim jest osiągnięcie najwyższej pozycji w zakresie satysfakcji klienta na wszystkich rynkach” – podkreśla ambicje firmy Amaury de Bourmont, szef działu niemieckiego w Stellantis. „Chcemy osiągnąć ten cel w wymagającym otoczeniu rynkowym wspólnie z naszymi partnerami w handlu oraz jeszcze silniejszą i sprawniejszą organizacją naszej spółki handlowej.”
W pierwszym kwartale 2023 roku przewiduje się wprowadzenie następujących zmian organizacyjnych dla Stellantis Germany GmbH:
- Marki Alfa Romeo, DS Automobiles i Lancia zostaną połączone w klaster premium. Niccolò Biagioli, obecnie Brand Country Director Alfa Romeo & Lancia, będzie w przyszłości odpowiedzialny za ten obszar. Lukas Dohle, obecnie Brand Country Director DS Automobiles, obejmie nowe stanowisko kierownicze w firmie od kwietnia 2023 roku.
- Dla marek Citroën, Fiat, Jeep, Opel i Peugeot zostanie utworzona nadrzędna i centralna funkcja sprzedaży pod kierownictwem Roberto Debortoli (wcześniej Brand Country Director Fiat & Abarth).
Następujący menedżerowie będą odpowiedzialni za te marki wolumenowe jako Brand Country Director na rynku niemieckim:
- Citroën: Patrick Dinger, wcześniej dyrektor zarządzający Citroën Austria. Zastępuje on Wolframa Knoblinga, który podejmie się nowego zadania kierowniczego w Grupie, o którym poinformuje w późniejszym terminie.
- Fiat: Annika Löwe, do tej pory Head of Sales Operations Opel Germany.
- Jeep: Luigi Saia.
- Opel: Andreas Marx.
- Peugeot: Haico van der Luyt.
Lekkie samochody dostawcze staną się oddzielną jednostką biznesową. Na czele jednostki nadal będzie stał Pascal Martens.
Dedykowane Biuro Zarządzania Klientem (CMO), którym nadal kierować będzie Christine Schulze Tergeist, odpowiada za obszary Media, Digital & CRM oraz Sprzedaż Online we wszystkich markach.
Dział Customer Experience (nadal kierowany przez Hansa-Petera Leitmanna) będzie centralną funkcją mającą na względzie wszystkie procesy zorientowane na klienta. Celem jest zapewnienie, że Stellantis jest numerem 1 w zakresie satysfakcji klienta.
Inne funkcje nadrzędne będą wspierać marki i jednostki biznesowe:
B2B: Marcus Hoffmann
Aftersales: David Ivac
Samochody używane: Harald Koch
Rozwój sieci: Johannes Alings, wcześniej odpowiedzialny za „Strategię dystrybucji” w organizacji Stellantis na poziomie globalnym. Zastępuje on Jensa Nagla, który podejmie nowe zadanie zarządcze w Grupie.
Komunikacja: Kierowana przez Saschę Wolfingera, obecnie szefa komunikacji produktowej Stellantis Germany. Zastępuje Michaela Göntgensa, który po urlopie wychowawczym obejmie od stycznia 2024 roku nowe stanowisko kierownicze w Grupie.
„Z tym składem osobowym jesteśmy przygotowani na nadchodzące wyzwania w branży motoryzacyjnej i idziemy w przyszłość wzmocnieni” – powiedział szef Stellantis Germany Amaury de Bourmont. „Mamy jasno sprecyzowane cele i chcemy – wspólnie z naszymi partnerami handlowymi – rozbudowywać naszą pozycję rynkową”.
Zmiany w strukturze Stellantis nastąpią również w Polsce. Wkrótce będziemy mogli przedstawić oficjalne informacje na ten temat.
Najnowsze komentarze