Po wprowadzeniu na rynek nowej wersji Kangoo Express Maxi, Renault jest jedyną marką, która proponuje tę samą furgonetkę w trzech wielkościach, dzięki czemu jest w stanie zaspokoić wszelkie potrzeby użytkowników wykorzystujących te pojazdy do prowadzenia działalności gospodarczej. Nowy model jest o około 40 cm dłuższy, a przestrzeń ładunkowa zyskała dodatkowy 1 m³ w porównaniu z Kangoo Express.
Nowe Renault Trafic jest bardziej komfortowe i ekonomiczne
Od 12 lat Renault zajmuje pierwsze miejsce w Europie na rynku pojazdów użytkowych z udziałem w rynku w 2009 roku na poziomie 14,8 %.
System Carminat TomTom® w wersji 1.1 został wprowadzony w styczniu 2010 roku w modelu Renault Kangoo. Dziś nawigacja jest dostępna w całej gamie samochodów użytkowych Renault, co pozwala klientom wykorzystującym samochód do celów zarobkowych skutecznie obniżać zużycie paliwa przy jednoczesnej optymalizacji czasu przejazdu.
WRAZ Z WPROWADZENIEM DO SPRZEDAŻY NOWEGO RENAULT KANGOO EXPRESS MAXI, GAMA FURGONETEK RENAULT POWIĘKSZA SIĘ
Druga generacja modelu Kangoo Express od momentu wprowadzenia odniosła prawdziwy sukces rynkowy. W 2009 roku Nowe Kangoo Express było liderem w swoim segmencie w Europie z udziałem w rynku na poziomie 14,5%.
Aby jeszcze lepiej spełniać oczekiwania klientów firmowych, Renault wprowadza na rynek model Kangoo Express Maxi, który po modelach Kangoo Express Compact i Kangoo Express stanowi uzupełnienie gamy furgonetek. Ten sam model jest teraz dostępny w trzech długościach, co stanowi unikalną ofertę na europejskim rynku.
Kangoo Express Maxi, wydłużone o 39 cm, jest dostępny w wersji 2- i 5-miejscowej. Przestrzeń ładunkowa może mieć do 4,5 m³ objętości przy długości – na poziomie podłogi – równej 2,9 m. Renault Kangoo Express Maxi pozwala na lepsze wykorzystanie przestrzeni ładunkowej przy zastosowaniu jeszcze bardziej ekonomicznych jednostek napędowych.
Furgonetka została wydłużona, właściwości jezdne zachowane
Całkowita długość modelu Kangoo Express Maxi to 4,60 m, czyli o 384 mm więcej w porównaniu z modelem Kangoo Express. Dodatkowe centymetry zostały w całości ukryte w większym rozstawie osi, który teraz wynosi 3,1 m, dzięki czemu Kangoo Express Maxi zapewnia doskonałe właściwości jezdne.
Także długość przestrzeni ładunkowej wzrosła o blisko 39 cm i wynosi teraz 2,9 m. Wymiary wewnętrzne Renault Kangoo Express Maxi plasują ten model na czołowym miejscu w segmencie obszernych furgonetek, przy zachowaniu zarówno wymiarów zewnętrznych jak i zwrotności na poziomie porównywalnym do samochodów jednobryłowych. Dzięki temu, że nadwozie nie zostało podwyższone i ciągle ma tylko 1,82 m wysokości, furgonetka może wjeżdżać na parkingi miejskie.
Objętość furgonetki wzrosła o 1 m³ w stosunku do modelu Kangoo Express. Ogólnie objętość przestrzeni ładunkowej wzrosła teraz do 4,6 m³, przy ładowności 800 kg. Dopuszczalna masa przyczepy wynosi 1,05 tony (przyczepa jest wyposażona w hamulce).
Profesjonalne narzędzie z jeszcze większą możliwością aranżacji przestrzeni
Kangoo Express Maxi – samochód adresowany przede wszystkim do klientów wykorzystujących go w działalności gospodarczej i poszukujących możliwości aranżacji wnętrza, przy zachowaniu stosunkowo niewielkich wymiarów zewnętrznych – jest dostępny w wersji 2- i 5-miejscowej. W zależności od kraju wersja 5-miejscowa będzie dostępna jako kombi lub wersja z przedłużoną kabiną.
Każda z wersji oferuje bogate możliwości aranżacji wnętrza:
* Wersja 2-miejscowa posiada maksymalną objętość przestrzeni ładunkowej – 4,6 m³ i ładowność 800 kg. Jest wyposażona w składany fotel pasażera. Długość przestrzeni ładunkowej na wysokości podłogi dochodzi do 2,1 m (2,9 m przy złożonym fotelu pasażera). Kangoo Express Maxi zyskuje blisko 40 cm i 1 m³ przestrzeni ładunkowej w stosunku do modelu Kangoo Express.
* Kangoo Express Maxi z przedłużoną kabiną w wersji 5-miejscowej osiąga długość przestrzeni ładunkowej na poziomie podłogi wynoszącą 1,43 m (2,05 m przy złożonym fotelu pasażera). Model ten jest wyposażony w innowacyjne rozwiązanie, jakim jest chowana w podłodze tylna kanapa, w połączeniu z ruchomą przegrodą, która może zostać łatwo złożona jednym ruchem ręki. W nowej konfiguracji Kangoo Maxi posiada zoptymalizowaną przestrzeń ładunkową o objętości 3,6 m³ i ładowność 740 kg.
* Model Kangoo Express Kombi (5 miejsc) to długość przestrzeni ładunkowej na poziomie podłogi wynosząca 1,33 m (2,2 m przy schowanej kanapie) przy objętości 3,4 m³ i ładowności 740 kg. Dzięki modułowej budowie i tylnej kanapie składanej oraz dzielonej w układzie 2/3-1/3, istnieją cztery możliwości aranżacji przestrzeni ładunkowej. Rozwiązanie to pozwala także na modyfikowanie przestrzeni ładunkowej w zależności od liczby pasażerów. W zależności od przepisów obowiązujących w danym kraju, model ten może być wyposażony w siatkę przytrzymującą bagaże i w stałą przegrodę, np. na rynku polskim będzie on wyposażony w kratę za drugim rzędem siedzeń.
* Wszystkie wersje Renault Kangoo Express Maxi są seryjnie wyposażone w boczne przesuwne po prawej stronie drzwi, co wpływa na polepszenie dostępu do wnętrza samochodu. Przesuwne drzwi boczne po lewej stronie są dostępne opcjonalnie.
* Wyjątkowa gama ekonomicznych furgonetek
Renault Kangoo Express Maxi to ekonomiczne narzędzie pracy. Gama silników wysokoprężnych charakteryzuje się niskim zużyciem paliwa i najniższym na rynku poziomem emisji CO2. W wersji 1,5 l dCi 85 KM, średnie spalanie kształtuje się na poziomie 5,3 l/100 km w cyklu mieszanym i poniżej 6 l/100 km w cyklu miejskim. Silnik ten, dostępny w wersjach 2- i 5-miejscowych, emituje 140 g CO2/km.
Jak wszystkie modele z gamy pojazdów użytkowych Renault, także i ten, może być wyposażony w system nawigacji satelitarnej Carminat TomTom®. System pozwala zoptymalizować trasy przejazdów samochodów wykorzystywanych do celów zawodowych.
Dzięki wprowadzeniu na rynek nowego modelu, marka Renault dysponuje obecnie kompletną i spójną gamą furgonetek w trzech wielkościach: Kangoo Express Compact, Kangoo Express i Kangoo Express Maxi.
Nowe Renault Kangoo Express Maxi, produkowane w zakładach w Maubeuge, pozwoli marce Renault już od kwietnia 2010 roku zwiększyć swoją konkurencyjność w rozwijającym się segmencie furgonetek z obszerniejszą przestrzenią ładunkową.
NOWE RENAULT TRAFIC: BARDZIEJ EKONOMICZNE I KOMFORTOWE
W 2009 roku, Renault Trafic zajęło trzecie miejsce pod względem sprzedaży w swoim segmencie na rynku europejskim, z udziałem w rynku na poziomie 13,5%. Wprowadzając na rynek nowy model Trafica, Renault jeszcze bardziej dostosowuje swoją ofertę do oczekiwań naszych klientów – firm produkcyjnych i usługowych, oczekujących samochodu solidnego i trwałego, ale też atrakcyjnego tam, gdzie użytkowany samochód ma wpływ na wizerunek firmy. Komfort i ergonomia to słowa, które dobrze opisują nowy samochód. Deska rozdzielcza dzięki modyfikacjom mieści jeszcze więcej funkcjonalnych schowków. Samochód posiada nowe wyposażenie – wcześniej spotykane głównie w samochodach osobowych – dzięki któremu jego eksploatacja jest bardziej komfortowa. Zastosowana w Nowym Renault Trafic jednostka napędowa 2,0 l dCi charakteryzuje się wyraźnie obniżonym zapotrzebowaniem na paliwo i może być wyposażona w filtr cząstek stałych.
Nowa deska rozdzielcza, wyposażona w jeszcze więcej użytecznych i ergonomicznych schowków:
– Schowek A4 na wysokości środkowej konsoli.
– Dodatkowy schowek nad schowkiem w desce rozdzielczej (w wersjach bez poduszki powietrznej pasażera).
– Nowe schowki w środkowej części kabiny.
Wyświetlacz nad deską rozdzielczą został zmodyfikowany w celu polepszenia widoczności i czytelności informacji. W tym samym celu został zmieniony sposób rozmieszczenia niektórych kontrolek świetlnych.
Wyposażenie zapewniające większy komfort prowadzenia
Aby w kabinie komfort był na najwyższym poziomie, Nowe Renault Trafic oferuje szereg opcji wyposażenia rodem z samochodów osobowych:
– Regulowana klimatyzacja dostępna w całej gamie (wersje użytkowe i osobowe).
– Nawigacja satelitarna Carminat TomTom® z systemem IQ Routes™* – najtańszy zintegrowany system nawigacji satelitarnej na rynku.
– Nowa gama zintegrowanych radioodtwarzaczy CD/mp3 z bardziej widocznym wyświetlaczem, możliwością podłączenia przenośnych odtwarzaczy i telefonów za pośrednictwem modułu bluetooth, a także bezpośredniego odtwarzania audio (audio streaking).
– Regulator ogranicznik prędkości sterowany z kierownicy. Bardziej ergonomiczny i łatwiejszy dostęp do przycisku aktywującego regulator zlokalizowany na desce rozdzielczej
* System IQ Routes™ firmy TomTom® wylicza najszybszą trasę biorąc pod uwagę realne prędkości zmierzone na drogach. Jest to możliwe dzięki bazie danych TomTom® zawierającej dane przesyłane przez miliony użytkowników. Dane te pozwalają na wyliczenie optymalnej trasy przejazdu w zależności od dnia i godziny.
Nowe Renault Trafic – auto ekonomiczne
Zużycie paliwa w wersjach dostawczych, wyposażonych w silniki 2.0 l dCi 115 KM zostało obniżone o 0,8 l/100 km a poziom emisji CO2 wynosi 195 g/km (skrzynia manualna).
Silniki 2,0 l dCi 90 KM i 115 KM są teraz dostępne w wersji z filtrem cząstek stałych (w zależności od rynku), bez zwiększenia zużycia paliwa. W wersji 115 KM moment obrotowy zwiększył się o 20 Nm. Jednostka ta jest kompatybilna z normą B30. Możliwość wymiany oleju co 40.000 km lub co 2 lata, to najbardziej atrakcyjna oferta na rynku.
Bardziej dynamiczny wygląd
Nowy design deski rozdzielczej i chromowane obręcze zegarów dostępne już w środkowych wersjach gamy nadają Nowemu Renault Trafic bardziej sportowy wygląd. Tapicerka Elba dostępna jest w kolorze niebieskim, co dodatkowo wzmacnia dynamiczny wygląd. Dostępny jest także nowy stalowoszary odcień karoserii, który zastąpił dostępny wcześniej kolor wiśniowoczerwony.
Od momentu wprowadzenia na rynek w 2001 roku, na całym świecie sprzedano ponad 1,1 miliona egzemplarzy modelu Renault Trafic za pośrednictwem sieci:
– Renault i Renault Trucks
– Nissan – pod nazwą Primastar
– Opel/Vauxhall – pod nazwą Vivaro
GAMA SILNIKÓW NOWEGO RENAULT TRAFIC
silnik |
2.0 dCi 90KM |
2.0 dCi 90KM FAP |
2.0 dCi 115KM |
2.0 dCi 115KM FAP |
2.5 dCi 150KM |
2.0 16v 120KM |
zgodność z normą |
Euro4 |
Euro4 |
Euro4 |
Euro4 |
Euro4 |
Euro4 |
pojemność [cm³] |
1996 |
1996 |
1996 |
1996 |
2464 |
1998 |
ilość cylindrów/zaworów |
4/16 |
4/16 |
4/16 |
4/16 |
4/16 |
4/16 |
filtr cząstek stałych |
nie |
tak |
nie |
tak |
tak / nie |
nie |
moc maksymalna [kW] |
66 |
66 |
84 |
84 |
107 |
90 |
maksymalny moment obrotowy [Nm/obr.] |
240/1500 |
260/1500 |
290/1800 |
300/1500 |
320/1500 |
190/3750 |
skrzynia biegów |
manualna |
manualna |
manualna / automatyczna |
manualna |
manualna / automatyczna |
manualna |
ilość przełożeń |
6 |
6 |
6/6 |
6 |
6/6 |
6 |
zużycie paliwa w cyklu mieszanym [l/100 km] |
7,4 |
7,4 |
7,4 / 7,3 |
7,4 |
8,7 / 8,3 |
10,8 |
emisja CO2 [g/km] |
195 |
195 |
195 / 192 |
195 |
229 / 220 |
259 |
Źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze