Nowe Renault Megane Coupe-Cabriolet jest piątym modelem w gamie Megane. Jego niezwykle atrakcyjna stylistyka łączy w sobie elegancję coupe z doznaniami, jakie oferuje kabriolet. Wykorzystując atuty, które złożyły się na sukces jego poprzednika – duży, składany, szklany dach i szeroką gamę użytecznych elementów wyposażenia – Nowe Renault Megane Coupe-Cabriolet oferuje klientom znacznie więcej:
– jeszcze silniejsze wrażenie otwartości i przestrzeni dzięki bardziej wysuniętej ku przodowi przedniej szybie oraz umieszczonej za tylnymi zagłówkami szybie przeciwwiatrowej,
– wyjątkowo pewne zachowanie na drodze dzięki sztywniejszemu zawieszeniu i nowemu, elektrycznie wspomaganemu układowi kierowniczemu,
– szeroki wybór jednostek napędowych (w zależności od kraju), w tym silnik najnowszej generacji z automatyczną skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem EDC (Efficient Dual Clutch),
– wysoką jakość wykończenia widoczną np. w zewnętrznych elementach nadwozia w kolorze błyszczącej czerni i matowego chromu.
Nowe Renault Megane Coupe-Cabriolet jest produkowane w zakładzie Renault w Douai (Francja), równolegle z modelami Scenic i Grand Scenic. Pozwoliło to na wykorzystanie całej wiedzy technicznej zgromadzonej od momentu uruchomienia programu Megane oraz doświadczenia w zakresie montażu poprzedniej generacji Megane Coupe-Cabriolet.
Nowe Renault Megane Coupe-Cabriolet stanowi zaproszenie do całkiem odmiennego sposobu korzystania z samochodu, z elegancją ilustrując nowe hasło marki Renault: Drive the Change.
Nowe Renault Megane Coupe-Cabriolet zostanie wprowadzone do sprzedaży wiosną 2010 roku. Na polskim rynku model ten jest spodziewany na początku czerwca br.
DYSTYNGOWANY POD KAŻDYM WZGLĘDEM
Nowe Renault Megane Coupe-Cabriolet stanowi ukoronowanie odnowionej gamy Megane. Model ten o eleganckim wyglądzie wyróżnia się wielkim przeszklonym dachem, który, że nawet po rozłożeniu sprawia samochód przypomina kabriolet. Szklany dach w połączeniu z ozdobną listwą w kolorze matowego chromu, poprowadzoną dookoła przedniej szyby i wokół boków nadwozia, to znamiona luksusu, przywołujące na myśl świat legendarnych kabrioletów. Dzięki zastosowaniu charakterystycznych światłowodów i świateł stop − tylne światła w kolorze ciemnej czerwieni stanowią znak rozpoznawczy Nowego Renault Megane Coupe-Cabriolet. Design wnętrza jest elegancki i wyrafinowany dzięki zastosowaniu wysokiej jakości materiałów, a także dzięki odpowiednio dobranej kolorystyce skórzanej tapicerki siedzeń (ciemnografitowej, jasnobeżowej lub dwukolorowej grafitowo-czerwonej). Siedzenia zapewniają pewne trzymanie boczne, a charakterystyczne dla Coupe-Cabrioletu panele drzwi dodają całości wnętrza elegancji.
ELEGANCKI I PRAKTYCZNY
Sztywny, szklany, składany dach jest montowany seryjnie. Powierzchnia przeszklona wynosi 0,47 m² (najlepszy wynik w segmencie). Zapewnia on znakomite doświetlenie kabiny, pozwalając pasażerom cieszyć się przestrzenią. Rozwiązanie to zapewnia równocześnie doskonały komfort akustyczny i termiczny, a także stanowi znakomite zabezpieczenie. Dwuczęściowy dach jest składany przez całkowicie automatyczny elektrohydrauliczny mechanizm. Kierowca może złożyć dach naciśnięciem jednego przycisku – dach składa się w 21 sekund. Dostęp do wnętrza jest ułatwiony dzięki przesunięciu o 10 cm słupka przedniej szyby w stosunku do modelu Megane II Coupe-Cabriolet.
Aby wszyscy pasażerowie mogli w pełni cieszyć się jazdą kabrioletem, nie odczuwając żadnych niedogodności, Nowe Renault Megane Coupe-Cabriolet jest seryjnie wyposażone w stałą osłonę – szybę przeciwwiatrową zamontowaną za zagłówkami na tylnej kanapie (co stanowi unikalne rozwiązanie w tym segmencie). Pozwala to na wygodne podróżowanie czterem osobom z prędkością do 90 km/h. Specjalna siatka montowana za przednimi fotelami chroni przed turbulencjami kierowcę i pasażera, niezależnie od prędkości.
Nowe Renault Megane Coupe-Cabriolet zapewnia kierowcy i trzem pasażerom komfort podróżowania godny samochodu o klasycznej wersji nadwozia.
Miejsce kierowcy charakteryzuje się starannie dopracowaną ergonomią rozwiązań znanych z modeli Megane i Megane Coupe:
– elementy sterowania są zebrane wokoło kierownicy i na centralnej konsoli,
– fotel kierowcy regulowany w dwóch płaszczyznach (wysokość – w zakresie 70 mm i wzdłużnie – w zakresie 240 mm),
– pamięć ustawień przednich foteli po złożeniu,
– regulacja kierownicy w dwóch płaszczyznach (głębokość – w zakresie 45 mm i wysokość – w zakresie 5°).
Nowe Renault Megane Coupe-Cabriolet to nie tylko stylowe auto, ale praktyczny samochód o następujących rozwiązaniach w zakresie przestrzeni bagażowej:
– automatyczny zamek zapewniający łatwe i bezpieczne blokowanie dostępu do bagażnika,
– dobre proporcje pojemności przestrzeni bagażowej: 417 dm³ w konfiguracji coupe i 211 dm³ w konfiguracji kabrioletu,
– ułatwiony dostęp – najlepszy wynik w segmencie: wysokość progu załadunku (590 mm od podłoża) i otworu bagażnika (258 mm) w pozycji konfiguracji kabrioletu, co pozwala na załadowanie 3 sztuk walizek kabinowych.
NIEZWYKŁE BOGACTWO UŻYTECZNYCH I PROSTYCH W UŻYCIU NOWOCZESNYCH ROZWIĄZAŃ TECHNOLOGICZNYCH
Nowe Renault Megane Coupe-Cabriolet, podobnie jak cała gama Megane, dysponuje niezwykle bogatą ofertą nowoczesnych rozwiązań technologicznych, w większości przejętych z modeli należących do wyższego segmentu:
– karta Renault Hands Free z funkcją blokady drzwi przy oddalaniu się od auta,
– automatyczny hamulec postojowy,
– automatyczna, dwustrefowa klimatyzacja z 3 trybami pracy Soft – Auto – Fast,
– dwufunkcyjne, kierunkowe reflektory ksenonowe,
– analogowo-cyfrowy zespół zegarów,
– nowy, wielobarwny wskaźnik regulatora-ogranicznika prędkości,
– system audio 3D Sound by Arkamys® z modułem złączy multimedialnych Plug&Music (USB, mini-Jack),
– wbudowany system nawigacji satelitarnej Carminat TomTom® wyjątkowo prosty w obsłudze, dostępny w atrakcyjnej cenie,
– menu ustawień osobistych, umożliwiające aktywację/dezaktywację oraz regulację niektórych funkcji pojazdu (światła dzienne, głośność sygnału układu wspomagania parkowania).
AUTO, KTÓRE PRZYJEMNIE SIĘ PROWADZI
Nowe Renault Megane Coupe-Cabriolet prowadzi się równie precyzyjnie co Megane hatchback i Megane Coupe. Model ten charakteryzuje się doskonałymi właściwościami jezdnymi:
– przednie zawieszenie typu McPherson jest połączone z widlastą ramą podsilnikową, ograniczającą boczne przemieszczenia ramy silnika względem podwozia. Sztywność układu w kierunku poprzecznym jest trzykrotnie większa w porównaniu do modelu poprzedniej generacji.
– zastosowana w tylnym zawieszeniu oś sprężysta o przekroju zamkniętym jest bardziej odporna na działanie sił skrętnych, a równocześnie zmniejsza masę pojazdu.
– nowe, zmienne, elektryczne wspomaganie kierownicy zapewnia większą dynamikę i reaktywność pojazdu przy równoczesnym podniesieniu poziomu komfortu prowadzenia dzięki lepszemu wyczuciu drogi.
W porównaniu do Megane II Coupe-Cabriolet, odporność nadwozia na działanie sił skrętnych została zwiększona o 80% aby ją dostosować do sztywności przedniego i tylnego zawieszenia oraz zwiększyć precyzję zachowania się auta na drodze, zarówno w konfiguracji kabrioletu, jak i coupe.
W zakresie silników, oferta Nowego Renault Megane Coupe-Cabriolet obejmuje siedem jednostek napędowych benzynowych i wysokoprężnych (w zależności od kraju).
Oferta silników benzynowych obejmuje (w zależności od kraju):
– silnik 1.6 16V 110 współpracujący z 6-biegową skrzynią mechaniczną.
– silnik 1.4 16V TCe 130 – Turbo Control Efficiency, również montowany z 6-biegową skrzynią mechaniczną.
– silnik 2.0 16V 140 oferowany z nową, bezstopniową skrzynią biegów CVT, zwiększającą poziom komfortu prowadzenia dzięki wyeliminowaniu szarpnięć występujących przy zmianie biegów podczas przyspieszania.
Oferta silników wysokoprężnych obejmuje jednostki napędowe Euro 5 (w zależności od kraju):
– silnik 1.5 dCi 110 FAP oferowany z nową, automatyczną, sześcioprzełożeniową skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem EDC – Efficient Dual Clutch (patrz: informacja w ramce) lub z 6-biegową skrzynią mechaniczną.
– silnik 1.9 dCi 130 FAP współpracujący z 6-biegową skrzynią mechaniczną.
– silnik 2.0 dCi 160 FAP również dostępny z 6-biegową skrzynią mechaniczną.
Automatyczna skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem EDC – Efficient Dual Clutch Automatyczna, 6-biegowa skrzynia EDC (Efficient Dual Clutch) z podwójnym sprzęgłem stanowi najlepszy dowód dążenia Renault do połączenia komfortu, przyjemności prowadzenia i poszanowania środowiska. Skrzynia ta, oparta na technologii podwójnego sprzęgła Dual Clutch Transmission, stanowi prawdziwy przełom w stosunku do klasycznych automatycznych skrzyń biegów dzięki: – emisji CO2 i zużyciu paliwa na poziomie porównywalnym z samochodami wyposażonymi w mechaniczne skrzynie biegów, – szybkiej i płynnej, automatycznej zmianie przełożeń, – natychmiastowym reakcjom pojazdu na polecenia kierowcy. |
PRZYJEMNOŚĆ W PEŁNI BEZPIECZNEJ JAZDY COUPE-CABRIO
W Nowym Renault Megane Coupe-Cabriolet wykorzystane zostało bogate doświadczenie Renault w dziedzinie bezpieczeństwa. Podobnie jak cała gama Megane, Nowe Renault Megane Coupe-Cabriolet stanowi wzór pod względem bezpieczeństwa czynnego i biernego.
Oferta obejmuje liczne elementy wyposażenia pomagające kierowcy w reagowaniu z wyprzedzeniem na zagrożenia pojawiające się na drodze:
– kontrolki świetlne zapięcia pasów bezpieczeństwa na przednich siedzeniach,
– system kontroli ciśnienia w oponach,
– dwufunkcyjne reflektory ksenonowe z doświetlaniem zakrętów za pomocą świateł mijania,
– automatyczne włączanie świateł mijania,
– automatyczne włączanie wycieraczek,
– regulator-ogranicznik prędkości.
Nowe Renault Megane Coupe-Cabriolet jest wyposażone we wszystkie systemy wspomagania prowadzenia:
– ABS z elektronicznym korektorem siły hamowania EBD,
– układ wspomagania nagłego hamowania AFU,
– elektroniczny korektor toru jazdy ESC z funkcją kontroli podsterowności.
W zakresie bezpieczeństwa biernego Nowe Renault Megane Coupe-Cabriolet dysponuje:
– nadwoziem ze strefami kontrolowanego zgniotu, które dzięki swojej konstrukcji i wzmocnieniom usytuowanym w słupkach przedniej szyby, bokach nadwozia, progach oraz podłodze chroni wnętrze kabiny w przypadku wywrotki,
– pirotechnicznymi pałąkami przeciwkapotażowymi, wysuwającymi się automatycznie z chwilą wykrycia przez specjalne czujniki ryzyka wywrócenia się pojazdu,
– pasami bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami napięcia,
– czołowymi poduszkami powietrznymi dostosowującymi się do siły zderzenia,
– bocznymi, dwukomorowymi poduszkami powietrznymi chroniącymi głowę, klatkę piersiową i miednicę,
– zamontowanymi w siedziskach przednich foteli poduszkami zapobiegającymi zjawisku nurkowania,
– czujnikami zderzenia bocznego,
– zagłówkami chroniącymi okolice szyi przed skutkami zderzenia tylnego,
– systemem mocowania fotelików dziecięcych Isofix na tylnych siedzeniach.
Nowe Renault Megane Coupe-Cabriolet zostanie zaprezentowane podczas tegorocznej edycji Salonu Samochodowego w Genewie (4-14 marca 2010 roku). Będzie on równocześnie eksponowany w Atelier Renault („L’Atelier”, Pola Elizejskie 53) w Paryżu.
Źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze