Renault Thalia to piękny nieduży samochód rodzinny. Linia tego trójbryłowego sedana jest elegancka, a harmonijny przód został wzbogacony o nowy design przednich reflektorów i charakterystyczną osłonę chłodnicy, wykończoną chromem. Wnętrze auta jest komfortowe i starannie zaprojektowane.
Nowe Renault Thalia jest niezwykle oszczędne w eksploatacji. Gama najnowszych silników łączy osiągi, niskie zużycie paliwa i poszanowanie środowiska naturalnego. Zarówno benzynowe, jak i wysokoprężne wersje nowego modelu Renault mogą pochwalić się najniższym zużyciem paliwa w tej klasie samochodów, wynoszącym zaledwie 4,3 litra na 100 km (emisja CO2 na poziomie 116 g/km) dla silnika 1.5 dCi 85 i 5,9 litra na 100 km (emisja CO2 na poziomie 140 g/km) dla silnika 1.2 16V 75.
Zawieszenie Nowego Renault Thalia zdobyło uznanie dzięki zachowaniu doskonałej równowagi pomiędzy komfortem jazdy a przyczepnością do podłoża. Pasażerowie docenią ponadto niski poziom hałasu, który zapewnia dobrze wyciszona kabina. System ogrzewania opracowano z myślą o ekstremalnym klimacie krajów takich jak Rosja czy Turcja.
Duży (506 dm3), praktyczny bagażnik idealnie sprawdza się podczas rodzinnych wakacji czy weekendowych wypadów za miasto, jak również w trakcie podróży służbowych. Nowa Thalia jest również bezkompromisowa w zakresie bezpieczeństwa, zapewnia optymalną ochronę wszystkim pasażerom.
Samochód łączy w sobie wiele cech, które powinny zdobyć zaufanie użytkowników samochodów rodzinnych takich jak: atrakcyjna cena w stosunku do bogatego wyposażenia standardowego, wzorcowy poziom komfortu jazdy, niezawodność czy koszty użytkowania. Renault Thalia pojawi się w sprzedaży na polskim rynku w listopadzie 2008 roku, w atrakcyjnych cenach obniżonych o 1.200 PLN, zaczynających się już od 35.750 pln.
SYMBOL WSPÓŁPRACY I JAKOŚCI
Renault wybrało Salon Samochodowy w Moskwie na prezentację Nowego Renault Thalia, modelu, który stanowi część planu Renault Commitment 2009. Samochód powstał z myślą o spełnieniu wymagań klientów tak dynamicznych rynków jak Rosja czy Turcja. Nowe Renault Thalia jest owocem międzynarodowej współpracy pomiędzy różnymi działami technicznymi Renault.
Ścisła współpraca różnych zespołów technicznych Renault oraz najwyższa jakość
Nowe Renault Thalia powstało w ciągu 26 miesięcy. Na każdym etapie projektu stosowano technologie cyfrowe, w tym modelowanie i symulacje dynamiczne, co zapewniło oszczędność czasu i środków. Całkowite nakłady finansowe na Nowe Renault Thalia – w tym inwestycje związane z produkcją – wyniosły 100 milionów euro. Wykorzystanie napędu z modelu Clio II, pozwoliło maksymalnie skrócić czas tworzenia auta przy jednoczesnym zapewnieniu bardzo wysokiej jakości.
Renault Thalia, model zaprojektowany wspólnie przez zespoły techniczne Renault w Technocentre (Francja), w Turcji i Rumunii, jest produkowany w zakładzie Oyak-Renault w Bursie w Turcji jednym z najlepszych zakładów Grupy Renault pod względem jakości. Zakład ten ma zarówno certyfikat ISO 9001, jak i ISO 14001 i wykorzystuje metody produkcji wymienione w Renault Production Way. Kontrola jakości obejmuje zarządzanie różnorodną produkcją zakładu wytwarzającego różne wersje nadwoziowe na jednej linii produkcyjnej. Wydajność zakładu w Bursie to 360.000 samochodów w systemie trzyzmianowym w pięciu produkowanych przez niego modelach, czyli Nowe Renault Thalia, trzy- i pięciodrzwiowe Clio III, Clio Grandtour i czterodrzwiowy Mégane sedan.
Pojazd promujący rozwój poza Europą
Decyzja o produkcji Nowego Renault Thalia w Bursie została podjęta na bardzo wczesnym etapie projektu, w celu zapewnienia produkcji pojazdu jak najbliżej krajów, w których będzie on sprzedawany. Rosja, Turcja, Rumunia i Algieria to kluczowe rynki tego modelu i oczekuje się, że wchłoną one ponad 80 procent produkcji. Pozostała jej część przeznaczona będzie dla krajów Europy Środkowej i Wschodniej, Bliskiego Wschodu i Afryki. W okresie późniejszym Nowe Renault Thalia będzie produkowane w argentyńskiej Kordobie z myślą o sprzedaży na rynkach południowoamerykańskich. Nowy, trójbryłowy samochód przeznaczony jest na rynki odnotowujące silny wzrost. W latach 2000–2007 sprzedaż w państwach BRIC (Brazylia, Rosja, Indie i Chiny) wzrosła o 176 procent, a w nowych gospodarkach, takich jak kraje Maghrebu i Turcja – o 87 procent. Z kolei w gospodarkach dojrzałych (Europa Zachodnia, Ameryka Północna i Japonia) rynek skurczył się o 4,5 procent. Prognozy przewidują, że w kolejnych latach ten trend będzie jeszcze wyraźniejszy. Na tym silnie konkurencyjnym rynku, który był niedawno świadkiem odnowienia oferty, Nowe Renault Thalia ma dużo argumentów przemawiających na swoją korzyść, począwszy od najlepszych w tym segmencie osiągów.
Model Renault Thalia to historia sukcesu zapoczątkowanego w 2000 roku dzięki łącznej sprzedaży ponad 600.000 pojazdów. W Polsce od momentu wprowadzenia sprzedano łącznie 38.946 Thalii. W 2007 roku samochód ten ponownie zdobył tytuł bestsellera w Turcji. Do końca kwietnia 2008 roku model Thalia miał najlepsze wyniki w swoim segmencie w Turcji i zajmował drugie miejsce w Rumunii, Maroku i Algierii.
Nowe Renault Thalia dostosowane do rynków
Rynki sprzedaży Thalii były mocno zaangażowane w projekt, szczególnie pod względem decydowania o specyfikacji nowego samochodu i prognoz dotyczących sprzedaży. Ankiety wśród klientów i informacje zwrotne pozyskiwane na bardzo wczesnym etapie projektu umożliwiły przeprowadzenie szczegółowej analizy segmentu rynku w celu stworzenia samochodu, który będzie precyzyjnie spełniał wymagania klientów. Wyróżniały się dwa najważniejsze czynniki, tj. wygląd zewnętrzny i niskie koszty eksploatacji (zużycie paliwa, konserwacja i serwisowanie). Pomimo istnienia różnych odmian rynkowych, proces ten pozwolił zarysować najważniejszą charakterystykę typowego nabywcy Nowego Renault Thalia. Jest nim mężczyzna poszukujący przestronnego samochodu rodzinnego, który będzie komfortowy, prosty w obsłudze i wszechstronny (wyjazdy rodzinne, jazda do pracy). Typowy kupujący poszukuje ponadto najkorzystniejszej relacji jakości i wyposażenia do ceny oraz samochodu bezpiecznego i atrakcyjnego. Istotny jest też dla niego wizerunek marki. Nowe Renault Thalia jest pierwszym krokiem w tworzeniu przez Renault gamy modeli trójbryłowych. Umożliwi to marce wykorzystanie doświadczeń tysięcy zadowolonych użytkowników obecnej Thalii jak również przekonanie nowych klientów przede wszystkim dzięki atrakcyjnemu wyglądowi nowego modelu, doskonałemu wyposażeniu standardowemu, rzadko oferowanemu w tym segmencie (automatyczna klimatyzacja czy skórzana kierownica) i konkurencyjnym kosztom eksploatacji.
UWODZICIELSKI UROK ELEGANCJI
Atrakcyjny wygląd Nowego Renault Thalia jest zapowiedzią wysokiej jakości wykonania i elegancji. Wnętrze samochodu zostało zaprojektowane tak, aby kierowca i pasażerowie mogli docenić komfort podróży.
Samochód jest wyposażony w 14- lub 15-calowe koła, jego długość, wynosząca 4,26 metra i wysokość 1,43 metra tworzą doskonale dobrane proporcje. Harmonijne kształty reflektorów łączą się ze światłami przeciwmgłowymi i lusterkami w kolorze nadwozia (z wyjątkiem wersji podstawowej), podkreślając atrakcyjny wygląd przedniej części pojazdu. Patrząc na samochód z boku, jego linia przypomina luksusowe sedany. Solidna konstrukcja tyłu podkreśla prestiżowy charakter auta, a doskonałe wrażenie uzupełnia zderzak w kolorze nadwozia i wydłużone klosze reflektorów. Zastosowano chromowane elementy wykończeniowe osłony chłodnicy, klapy bagażnika i na klamkach zewnętrznych (w zależności od poziomu wyposażenia). Nowe Renault Thalia można również zamawiać z tylnym spoilerem (dostępnym w gamie akcesoriów) i 15-calowymi felgami ze stopu metali lekkich, nadającymi mu jeszcze bardziej elegancki wygląd.
Uważnie przemyślane szczegóły
Wnętrze samochodu stwarza poczucie komfortu. Listwa wykończeniowa przebiegająca przez deskę rozdzielczą podkreśla wyjątkowa dbałość w wykończeniu wnętrza. Deska rozdzielcza wyposażona jest w obrotomierz, kontrolki ostrzegawcze i wyświetlacz komputera podkładowego (oprócz wersji podstawowej). Gałka dźwigni zmiany biegów posiada dodatkowy element ozdobny jakim jest chromowane wykończenie (w zależności od wersji). Na komfort podróżowania niewątpliwie korzystnie wpływa regulacja wysokości kierownicy i fotela kierowcy.
Duży, praktyczny bagażnik
Dzięki praktycznemu i dużemu bagażnikowi (506 dm3), Nowe Renault Thalia idealnie zaspokaja szeroką gamę potrzeb i zastosowań – doskonale sprawdza się podczas rodzinnych wyjazdów wakacyjnych. Nowe Renault Thalia oferuje jeden z największych bagażników w swojej klasie. Jego pojemność, która wynosi 506 dm3, płaska podłoga i szerokość (>1,1 m) sprawiają, że idealnie sprawdza się w każdych warunkach, od rodzinnych wakacji po weekendowe wypady za miasto. Przednie i tylne drzwi wyposażone są w duże kieszenie (w zależności od wersji), a na desce rozdzielczej przed pasażerem można odnaleźć sześciolitrowy zamykany schowek. W zależności od wersji zestaw schowków może również obejmować kieszenie na mapy z tyłu oparć przednich foteli.
NISKIE KOSZTY EKSPLOATACJI
Nowe Renault Thalia jest wyjątkowo niedrogie w eksploatacji. Gama najnowszej generacji silników łączy w sobie osiągi, niskie zużycie paliwa i poszanowanie dla środowiska naturalnego. Nowa wysokoprężna jednostka 1.5 dCi o mocy 85 KM i benzynowa 1.2 16V o mocy 75 KM oferują najniższe w tej klasie pojazdów zużycie paliwa, wynoszące odpowiednio 4,3 litra na 100 km (emisja CO2 na poziomie 116 g/km) i 5,9 litra na 100 km (emisja CO2 na poziomie 140 g/km) w cyklu mieszanym.
Najniższy poziom zużycia paliwa
Nowe Renault Thalia oferuje jeden z najlepszych w swoim segmencie rynku poziomów zużycia paliwa. W odpowiednich kategoriach silnik wysokoprężny 1.5 dCi o mocy 85 KM i benzynowy 1.2 16V o mocy 75 KM mają w teście łączonym rekordowo niskie zużycie paliwa i poziom emisji CO2 wśród pojazdów trójbryłowych tej wielkości, tzn. 4,3 litra oleju napędowego (emisja CO2 na poziomie 116 g/km) i 5,9 litra benzyny na 100 km (emisja CO2 na poziomie 140 g/km). Aby osiągnąć tak doskonałe wyniki, inżynierowie Renault zwrócili szczególną uwagę na aerodynamikę Nowego Renault Thalia (współczynnik CdA = 0,691) i na jak najniższą wagę. Wersja z silnikiem 1.2 16V o mocy 75 KM waży zaledwie 904 kg i ma najlepszy stosunek osiągów do zużycia paliwa. Nowe Renault Thalia przyczynia się do spełnienia obietnicy „120–140” zarysowanej w planie Renault Commitment 2009, polegającej na sprzedaży w 2008 roku miliona samochodów emitujących poniżej 140g CO2/km, w tym jednej trzeciej emitujących poniżej 120 g/km.
Gama silników łączących dobre osiągi z niskimi kosztami eksploatacji
Nowe Renault Thalia wyposażone jest w najnowszej generacji silniki, napędzające wszystkie podstawowe modele Renault (Twingo, Clio i Modus). Zapewniają one najlepsze na rynku zużycie paliwa, osiągi i komfort akustyczny. W zależności od kraju i poziomu wyposażenia, gama silników benzynowych obejmuje jednostkę 1.2 16V 55kW (75 KM), 1.4 55kW (75 KM), 1.4 16V 72kW (98 KM) i 1.6 16V 77kW (105 KM). Wysokoprężny silnik 1.5 dCi dostępny jest z dwoma poziomami mocy: 48kW (65 KM) i 62kW (85 KM). W zależności od rynku spełniają one normę emisji spalin Euro 1, Euro 3 lub Euro 4. Dwa najmocniejsze silniki benzynowe mogą współpracować z czterobiegową, proaktywną, automatyczną skrzynią biegów.
Silniki benzynowe
1.2 16V, moc 75 KM
Silnik 1149 cm3 1.2 16V (D4F) oferuje moc 75 KM (55kW) przy 5500 obr./min. i moment obrotowy 105 Nm (10.7 mkg) przy 4250 obr./min. Przy liniowym oddawaniu mocy moment obrotowy dostępny jest od bardzo niskich obrotów, co sprawia, że silnik jest bardzo elastyczny i dostosowany do wszystkich stylów jazdy. 90 procent szczytowego momentu obrotowego jest dostępne w szerokim zakresie od 1750 do 5750 obr./min.
Górny wałek rozrządu z popychaczami i specjalnie skalibrowanym dolotem umożliwia ustawienie wolnych obrotów na poziomie 650 obr./min, co oznacza oszczędność paliwa od dwóch do trzech procent w jeździe miejskiej. Nowe Renault Thalia z tym silnikiem uzyskuje najlepszy wynik w teście łączonym w swojej klasie – tylko 5,9 litra na 100 km (emisja CO2 na poziomie 140 g/km).
1.4 16V, moc 98 KM
Maksymalna moc silnika o pojemności 1390 cm3 wynosząca 72kW (98 KM) przy 6000 obr./min zapewnia ogromną przyjemność z jazdy. Szczytowy moment obrotowy wynosi 127 Nm (12,9 mkg), z czego 90 procent dostępne jest pomiędzy 2000 a 5750 obr./min. W zależności od rynku, silnik ten można zamawiać z czterobiegową, proaktywną automatyczną skrzynią biegów lub pięciobiegową, ręczną.
1.6 16V, moc 105 KM (77kW)
Silnik 1.6 16V (K4M) osiąga moc 105 KM (77kW) przy 6000 obr./min i szczytowy moment obrotowy 148 Nm (15,8 mkg) przy 3750 obr./min. 90 procent tego momentu dostępne jest pomiędzy 2000 a 5750 obr./min, co sprawia, że jednostka o pojemności skokowej 1598 cm3 doskonale reaguje i zapewnia ogromną przyjemność z jazdy. Zużycie paliwa ograniczono do minimum dzięki zastosowaniu dźwigienek zaworowych wyposażonych w rolki i ultralekkich materiałów. Ta jednostka może również współpracować z czterobiegową, proaktywną, automatyczną skrzynią biegów.
Silniki wysokoprężne
1.5 dCi
Gama silników wysokoprężnych opiera się na jednostce 1.5 dCi (K9K), drugiej generacji silnika wykorzystującego wtrysk Common Rail o ciśnieniu 1600 barów, zapewniającego bardzo wysoką jakość procesu spalania i w efekcie niższe zużycie paliwa. Silnik ten jest doceniany za wydajność i wyciszenie, które jest efektem zastosowania tzw. elastycznego koła zamachowego, które filtruje efekty ruchów niecyklicznych. Jednostka o pojemności 1461 cm3 oferowana jest w dwóch wariantach mocy:
– 48kW (65 KM): maksymalny moment obrotowy (160 Nm/16,3 mkg) tej wersji silnika 1.5 dCi dostępny jest już od bardzo niskich obrotów i zapewnia doskonałą elastyczność w środkowym zakresie prędkości obrotowej silnika. Jest idealnie dopasowany do wszechstronności Nowego Renault Thalia i umożliwia jazdę w dowolnym stylu. Niskie zużycie paliwa to zaleta nowego modelu napędzanego tym silnikiem.
– 62kW (85 KM): mocniejsza wersja silnika 1.5 dCi, to oczywiście wyższa moc. Dzięki turbosprężarce o niewielkiej inercji i momentowi obrotowemu 200 Nm (18,9 mkg) dostępnemu już od 1750 obr./min, zapewnia wyjątkową przyjemność z jazdy i komfort. Może pochwalić się najniższym zużyciem paliwa w swojej klasie – zaledwie 4,3 litra na 100 km w europejskim teście łączonym (emisja 116 g CO2 na km). Ta wersja spełnia wymagania normy emisji spalin Euro 4.
PEWNOŚĆ I KOMFORT PROWADZENIA
Nowe Renault Thalia oferuje wzorcowy poziom komfortu jazdy i wykorzystuje taki sam napęd, jak w modelu Clio II, cieszący się uznaniem klientów. Pasażerowie docenią ponadto niski poziom hałasu zapewniany przez dobrze wyciszoną kabinę, zaś system ogrzewania powstał z myślą o ekstremalnym klimacie Turcji czy Rosji, od upałów po siarczyste mrozy.
Wyjątkowe prowadzenie
Wybór takiego samego zawieszenia jak w Clio II, rozstawu przednich kół 1,41 m i rozstawu osi 2,47 m zapewnia przyjemne, pewne i pozbawione niespodzianek prowadzenie. Nad przyczepnością pracowano z uwzględnieniem dwóch priorytetów: bezpieczeństwa i komfortu. Kolumny McPhersona z przodu zostały tak skalibrowane, by zapewnić optymalne właściwości prowadzenia i komfort jazdy. Przednie zawieszenie wykorzystuje hydrauliczne amortyzatory i sprężyny śrubowe i jest wyposażone w stabilizator poprzeczny, zapewniający stałą przyczepność do podłoża. Średnica stabilizatora wynosi 23 mm w wersjach z silnikiem benzynowym 1.2 o mocy 75 KM i 24 mm w pozostałych wersjach. Tylne zawieszenie opiera się na kompaktowym i lekkim systemie belek o przekroju w kształcie litery H o programowanym ugięciu. Komfort jazdy podwyższa połączenie pionowo zamocowanych amortyzatorów, sprężyn śrubowych o regulowanej sztywności oraz górnych i dolnych gumowych mocowań sprężyn, efektywnie tłumiących przenoszenie wibracji na karoserię.
Wydajne hamulce
Aby uzyskać lepsze osiągi hamowania, Nowe Renault Thalia wyposażone zostało w pełne lub wentylowane tarcze hamulcowe (średnica: 238 mm lub 259 mm) w zależności od wersji silnikowej, zaś w większości wersji z tyłu występują ośmiocalowe bębny. Nowy samochód jest wyposażony w ABS i system elektronicznego rozdziału siły hamowania. Wspomaganie układu kierowniczego zapewnia precyzyjne prowadzenie i podwyższa poczucie bezpieczeństwa przy wyższych prędkościach.
Najwyższej klasy wyciszenie
Nowe Renault Thalia charakteryzuje się najlepszym w swojej klasie wyciszeniem i zabezpieczeniem przed drganiami. Wybór płyty podłogowej modelu Clio II zapewnia skuteczne wyciszenie kabiny. Uszczelnienie podstawy przedniej szyby i zastosowanie specjalnej pianki i materiałów wytłumiających w desce rozdzielczej i jej poszyciu zmniejsza odgłosy i drgania powstające podczas zmiany biegów nie tylko w kabinie, ale również na zewnątrz. Zastosowanie dodatkowych materiałów wytłumiających, takich jak grubsze panele piankowe, także przyczynia się do obniżenia poziomu zewnętrznych szumów.
Przyjemny komfort termiczny
Komfort termiczny Nowego Renault Thalia został tak dobrany, by spełnić wymagania klimatyczne wielu krajów. Sposób poprowadzenia nawiewów został specjalnie przemyślany, aby zapewniały one szybki wzrost temperatury po uruchomieniu silnika, szczególnie w zimie.
W zależności od rynku, Nowe Renault Thalia jest wyposażone w następujące rozwiązania:
– klimatyzację manualną przeznaczoną do szybkiego, wydajnego wytwarzania zimnego powietrza (w opcji lub wyposażeniu seryjnym w zależności od poziomu wyposażenia),
– klimatyzację automatyczną, przeznaczoną do utrzymywania w kabinie stałej temperatury (w opcji lub wyposażeniu seryjnym w zależności od poziomu wyposażenia),
– możliwość wytwarzania dużej ilości ciepłego powietrza,
– efektywne odmrażanie i szybki nawiew ciepłego powietrza na przednią szybę.
Silnik 1.5 dCi wyposażony jest w dodatkowe grzałki nurnikowe, które przyśpieszają rozgrzewanie silnika, a w okresie zimowym przyśpieszają odmrażanie szyby i uruchomienie systemu ogrzewania.
W niektórych krajach, takich jak Rosja, oparcia i siedziska foteli mogą być podgrzewane.
PRAKTYCZNY SAMOCHÓD OFERUJĄCY NAJWYŻSZY POZIOM BEZPIECZEŃSTWA
Nowe Renault Thalia korzysta z szerokich doświadczeń Renault w zakresie bezpieczeństwa, zapewniając optymalne zabezpieczenie wszystkim pasażerom.
Efektywna ochrona pasażerów
W celu zagwarantowania optymalnej ochrony wszystkich pasażerów, nowe trójbryłowe auto oferuje długą listę rozwiązań. Kabina została wykonana z wysoko elastycznej stali (HLE), która ogranicza jej deformację, szczególnie w kolizjach czołowych. W celu zapewnienia optymalnego poziomu ochrony wszystkich pasażerów, Nowe Renault Thalia ma wzmocnioną konstrukcję zabezpieczającą przed czołowymi i bocznymi zderzeniami. Zoptymalizowana została również konstrukcja ramy podsilnikowej i skrajnej belki poprzecznej zapewniające skuteczniejsze pochłanianie energii zderzenia. W razie kolizji bocznej pasażerów chroni specjalne wzmocnienie boczne, zamocowane w przednich i tylnych drzwiach. Nowe Renault Thalia jest standardowo wyposażone w przednie poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, do których można dodać poduszki boczne (w zależności od wersji), chroniące pasażerów w kolizjach bocznych.
Ochronę pasażerów można poszerzyć o pirotechniczne napinacze pasów bezpieczeństwa przednich foteli, które udoskonalają sposób, w jaki pasy utrzymują podróżujących w miejscu. Nowe Renault Thalia wyposażone jest w pięć trzypunktowych pasów bezpieczeństwa. Przednie pasy wyposażone są w ograniczniki napięcia, zabezpieczające pasażerów. W zależności od wersji, pasy mogą mieć regulację wysokości, która zapewnia optymalny komfort, a w momencie wypadku – bezpieczeństwo.
Przednie i tylne, regulowane na wysokość, zagłówki zostały zaprojektowane tak, by chronić kręgi szyjne pasażerów podczas kolizji. Poprawiają one pozycję pleców, jak również chronią głowy podróżnych i zapewniają odpowiedni komfort podróżowania. I na koniec bezpieczeństwo najmłodszych – boczne tylne siedzenia Nowego Renault Thalia wyposażone są standardowo w mocowania fotelików dziecięcych Isofix oraz blokadę zamków tylnych drzwi.
Źródło: Renault Polska.
Najnowsze komentarze