Nowe silniki w samochodach Citroën, Opel i Peugeot. Otrzymają one napędy mild hybrid o mocach od 110 do 136 KM oraz napęd elektryczny 156 KM.
W związku ze zbliżaniem się wprowadzenia normy Euro 7 producenci powoli rezygnują z silników czysto benzynowych i wprowadzają jednostki wspomagane napędami elektrycznymi. Tak właśnie jest w przypadku grupy Stellantis, która w swoich mniejszych samochodach i jako jednostki podstawowe stosować będzie nowe rozwiązania, bazujące na konstrukcji 1.2 oraz nowy napęd elektryczny.136 KM
Nowe trzycylindrowe silniki 1.2 Stellantis wyposażone będą m.in. w łańcuch rozrządu, który ma raz na zawsze rozwiązać problemy, które pojawiły się w związku ze stosowaniem paska, reagującego z olejem. W gamie Stellantis dostępne będą co najmniej dwie jednostki hybrydowe tego typu. Pierwszą, już poznaliśmy, to 1.2 mHEV 136 KM. Teraz pojawiła się informacja o kolejnej odmianie tego silnika.
Nowy napęd 1.2 110 KM z manualem lub automatem
Zobacz: Nowy silnik 48V w Peugeot
To 1.2 mHEV 110 KM, który będzie mógł być wyposażony w manualną lub automatyczną skrzynię biegów. Znajdzie on zastosowanie w samochodach miejskich, takich jak Peugeot 208, Citroën C3 czy Opel Corsa. Powinien pojawić się również pod maską nowej Lancii Ypsilon, jeśli producent zdecyduje się na wykorzystanie napędów spalinowych, co nie jest takie pewne.
Nowy silnik elektryczny
Zobacz: Testy nowych samochodów. Jakie mają wady i zalety?
Pod maską nowych elektryków Stellantis zawita z kolei nowa, mocniejsza jednostka 156 KM, współpracująca z akumulatorem o pojemności 54 kWh (realna dostępna pojemność około 50 kWh).
Co z 1.2 75 KM i podobnymi?
Na dzisiaj nie wiadomo jeszcze, czy oferowane będą słabsze napędy, poniżej 110 KM. Do tej pory rolę jednostki podstawowej pełnił silnik 1.2 75 KM (obecny m.in. w Peugeot 208). Wiemy jednak, że docelowo napędy 1.2 mHEV trafią do całej gamy Stellantis, włączając w to marki Fiat czy Jeep.
Najnowsze komentarze