Od stycznia do marca trend sprzedaży Citroëna we Włoszech stale rośnie, zarówno pod względem ilości, jak i udziału w rynku. W sumie w pierwszym kwartale marka odnotowała ponad 17.700 rejestracji (dla porównania w Polsce było to tylko 1.288 samochodów), w tym samochody osobowe i użytkowe, osiągając udział w rynku na poziomie 4,7%.
W miesiącu marcu na rynku samochodów osobowych we Włoszech Citroën zajmuje piąte miejsce w rankingu marek, z udziałem w rynku na poziomie 5,9%, o 0,7 punktu więcej niż w tym samym miesiącu 2021 roku. To najlepszy w tym miesiącu wynik wśród marek francuskich osiągnięty dzięki sprzedaniu niemal 8.000 samochodów. Z tego ponad 4.600 przypadło na Citroëna C3, który był w marcu drugim najchętniej kupowanym samochodem we Włoszech!
C3 odnotował wzrost sprzedaży rok do roku o 12%. Jego sprzedaż we Włoszech od początku roku osiągnęła poziom ok. 8.400 sztuk, co świadczy o wielkim uznaniu włoskiej klienteli dla tego kompaktowego, kolorowego, wygodnego i zawsze nowoczesnego hatchbacka.
Drugi najlepiej sprzedający się model marki, SUV Citroën C3 Aircross od początku roku odnotowuje rosnący trend i w marcu zanotował ponad 1.700 rejestracji, zajmując ósme miejsce w swoim segmencie, w którym przekracza 5% udziału.
W pierwszym kwartale nowy Citroën C4 plasuje się w Top 10 swojego segmentu, gdzie zwiększa swój udział o prawie 1,5 punktu procentowego w porównaniu z pierwszym kwartałem 2021 roku. Jego w 100% elektryczna wersja (ë-C4) stanowi 15% całkowitej sprzedaży nowego C4 i zajmuje trzecie miejsce w swoim segmencie, gdzie osiąga 19% udziału.
Pod koniec marca dwie najnowsze propozycje marki, których wprowadzenie na rynek spodziewane jest w nadchodzących miesiącach, przyniosły już łącznie ponad 1.400 zamówień, w tym 1.000 na nową wersję SUV-a C5 Aircross, którego można zamawiać od lutego, oraz ponad 400 na nowego Citroëna C5 X. 25% wszystkich zamówień dotyczy wersji Plug-In Hybrid.
Citroën Ami – w 100% elektryczny pojazd miejski, kontynuuje pozytywny trend i od początku roku osiągnął prawie 1.400 rejestracji, potwierdzając pierwsze miejsce w segmencie czterokołowców z napędem elektrycznym, z udziałem rynkowym na poziomie 76%. Ponad 53% włoskich klientów nabyło go metodą zakupu w formie leasingu.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Citroën
Najnowsze komentarze