A jednak jest to możliwe! Francuska marka pokazała, że da się obniżyć cenę samochodu nawet przy wymianie generacji. Nowy Citroën C3 IV jest tańszy od poprzednika nawet na polskim rynku. Cena plasuje model na poziomie Dacii Sandero Stepway.
No dobrze, nie będziemy trzymać Was dłużej w niepewności. Nowy Citroën C3 kosztuje na polskim rynku 71.250 zł. Cena jest o ponad 5 tys. zł niższa od poprzednika, który cały czas znajduje się w ofercie. W podstawie otrzymamy silnik benzynowy 1.2 PureTech. Moc pojazdu wynosi 100 KM. Pod koniec roku do gamy dołączy MHEV czyli hybryda oparta na układzie 48V. Elektryczna wersja C3 została wyceniona na początku 2024 roku na 110.650 zł.
Cena startowa czwartej odsłony C3-ki jest atrakcyjna nie tylko w porównaniu do wcześniejszej generacji, ale także do konkurentów w segmencie B, nawet wewnątrz grupy Stellantis a jest tych modeli tam trochę. Za Corsę zapłacimy w podstawie 78.400 zł, ale ze 100-konnym układem napędowym trzeba przeznaczyć u dealerów Opla jeszcze o 5100 zł więcej. Peugeot to już w ogóle inna cenowa bajka. 208-ka z porównywalnym do C3 silnikiem kosztuje 87.750 zł. Nieco taniej otrzymamy jedynie małego lwa o mocy 75 KM.
Nowy Citroën C3 stylistycznie poszedł jeszcze bardziej w kierunku segmentu crossover, co stawia go w szranki z Dacią Sandero Stepway, która jest tylko o 650 zł tańsza od propozycji spod znaku szewronów.
Citroën C3 mierzy 4,01 m i jest o 19 mm dłuższy w porównaniu do modelu, który zastępuje, ale jeśli wierzyć zapowiedziom producenta, komfortu będzie znacznie więcej. Francuska marka stawia na prostą gamę modelową składającą się z dwóch wersji wyposażenia oraz na nowe doświadczenia zakupowe, dzięki swojej odnowionej stronie internetowej. W polskiej wersji zostało jeszcze sporo do zrobienia, w tym aspekcie, ale trzymamy kciuki, żeby w końcu się udało. Czekamy też na pojawienie się konfiguratora.
Citroën C3 You od 71.250 zł
Pierwsza wersja ze wspomnianych dwóch nazywa się „You”. Co dostaniemy w standardzie? Citroën zapewnia reflektory LED, zawieszenie Advanced Comfort, Active Safety Brake (system hamowania awaryjnego), wyświetlacz head-up, który jest nowością w tym modelu i stację do smartfona, który posłuży jako centrum multimedialne. Citroën You otrzymał także elektrycznie sterowane lusterka boczne, automatyczne oświetlenie, czujniki parkowania z tyłu, tylny spojler, ogranicznik prędkości, klimatyzację manualną i 6 poduszek powietrznych.
Wariant „Max” z wyświetlaczem 10,25″
Drugi poziom to wariant „Max”, który został wzbogacony o dwukolorowe nadwozie z kontrastującym dachem, ozdobne belki dachowe, przednie i tylne osłony podwozia, 17-calowe felgi aluminiowe z diamentowym szlifem, tylne światła LED i przyciemniane szyby tylne.
Kolorowy wyświetlacz dotykowy o przekątnej 10,25 cala to przywilej drugiego poziomu, podobnie jak systemem informacyjno rozrywkowy, nawigacja 3D i fotele Citroën Advanced Comfort z siedzeniami z materiału TEP/ Metropolitan Grey.
C3 Max posiada tylne siedzenia składane w proporcji 60/40, automatyczną klimatyzację, bezprzewodowe ładowanie, kamerę cofania, elektrochromatyczne lusterko wsteczne i elektrycznie sterowane szyby tylne i elektrycznie składane i podgrzewane lusterka boczne, automatyczne wycieraczki i inteligentne światła drogowe.
Citroën obiecuje, że pierwsze samochody będą dostępne latem 2024 roku.
Najnowsze komentarze