O nowym C4 Picasso pisaliśmy już wczoraj, pokazaliśmy Wam też blisko setkę zdjęć tego samochodu, ale i zapowiedzieliśmy, że do tematu wrócimy. No i stało się – oto materiał, jaki otrzymaliśmy z Citroën Polska, który rozwieje jeszcze co najmniej część Waszych wątpliwości, które się z pewnością pojawiły po lekturze wczorajszych materiałów.
Obecnie CITROËN rozpoczyna nowy etap na drodze dynamicznego rozwoju gamy produktów i prezentuje oficjalne zdjęcia Nowego C4 Picasso, który dostępny będzie w sprzedaży we Francji od czerwca 2013 roku. Ten prawdziwy Technospace, będący dowodem Créative Technologie CITROËNA, otwiera nową epokę, dzięki:
– mocnej i wyrazistej sylwetce o dynamicznych liniach z zaawansowanymi technologicznie reflektorami i światłami tylnymi LED z efektem 3D, przejętymi z najnowszych prototypów Marki,
– wnętrzu utrzymanym w loftowym stylu, które wyróżnia się czystością linii i dobrym doświetleniem, jak również odpowiednim doborem materiałów, które znacząco wpływają na postrzegalną jakość. Nowy CITROËN C4 Picasso zapewnia podróż pierwszą klasą i proponuje fotel Relax z komfortowym przedłużeniem na nogi dla pasażera z przodu;
– technologiom poprawiającym komfort jazdy, a wśród nich w pełni dotykowy interfejs z ekranem 12” o wysokiej rozdzielczości. A także pozostałym innowacyjnym rozwiązaniom, które ułatwiają prowadzenie samochodu i sprzyjają odprężeniu za kierownicą, jak na przykład Kamera 360º, Park Assist czy aktywny regulator prędkości i aktywne pasy bezpieczeństwa.
Nowy CITROËN C4 Picasso, którego konstrukcja opiera się na nowej płycie podłogowej grupy PSA EMP2 (Efficient Modular Platform 2), stanowi również prawdziwy przeskok pokoleniowy dzięki:
– nowatorskim proporcjom bryły, która łączy kompaktowe gabaryty (dł.: 4,43 m / szer.: 1,83 m / wys.: 1,61 m), wzorcową przestronność wnętrza i rekordową pojemność bagażnika (537 litrów VDA),
– masie zredukowanej o 140 kg w stosunku do poprzedniej generacji tego modelu, w połączeniu z doskonałą aerodynamiką (SCx 0,71) i gamą zoptymalizowanych silników o jeszcze większej wydajności, w szczególności w wersji o emisji 98 g CO2/km, co jest wynikiem rekordowym w tej kategorii. Nowy CITROËN C4 Picasso będzie również pierwszym modelem Marki wyposażonym w silnik BlueHDi* z wbudowanym modułem SCR (selective catalytic reduction) spełniający normy Euro 6.
– kompromisowi między komfortem i trzymaniem się drogi uzyskanemu dzięki zastosowaniu układu kierowniczego z elektrycznym wspomaganiem i zawieszeniu zapewniającemu optymalną zwrotność i reaktywność w każdej sytuacji na drodze.
Stylistyka, która kreśli nową epokę
Nowy CITROËN C4 PICASSO zaskakuje nowym designem. Eksploruje nowe kierunki w zakresie wyrazu stylistycznego, dzięki korzyściom wynikającym z zastosowania nowej płyty podłogowej EMP2. Krótsze zwisy (-70 mm z przodu), obniżenie bloku silnika i podłogi (między -40 mm i -50 mm w przypadku silnika; -20 mm w przypadku podłogi), poszerzony rozstaw kół (+82 mm z przodu; +31 mm z tyłu), wszystkie te zabiegi nadały sylwetce dynamiczny i zarazem zwarty wygląd.
Chromowana listwa boczna w kształcie litery C, nakreślona pierwszym pociągnięciem ołówka przez projektanta Fréderica Soubirou, determinuje profil nowego CITROËNA C4 Picasso i podkreśla olbrzymią przestrzeń dla pasażerów z przodu i z tyłu. Dzięki przetłoczeniom bocznym sylwetka samochodu emanuje energią i płynnością linii.
Przód samochodu obrazuje nowy styl Citroëna z wyraźnie zaznaczonym blokiem silnika i nowym układem szewronów, których przedłużenie stanowi przykuwające uwagę spojrzenie reflektorów o „technologicznym” stylu. Subtelne światła do jazdy dziennej LED, wyprowadzone płynnie z krawędzi osłony chłodnicy, uzupełniają osadzone nieco niżej reflektory o wysmukłym kształcie. Światła przeciwmgłowe stanowią dopełnienie tego oryginalnego znaku świetlnego samochodu.
Futurystyczny efekt 3D świateł tylnych LED nawiązuje do prototypów Tubik, Survolt i Revolte. Ponadto, tył samochodu stał się bardziej dynamiczny dzięki solidnej klapie tylnej, która zapewnia łatwy i komfortowy dostęp do bagażnika.
Dla wyeksponowania tych atutów stylistycznych, CITROËN C4 Picasso dysponuje paletą ośmiu lakierów karoserii, od wyrafinowanych szarości Gris Shark, Gris Aluminium, brązu Brun Hickory i czerni Noir Onyx po żywą czerwień Rouge Rubi, niebieski Bleu Teles i Bleu Kyanos. Ofertę uzupełniają trzy obręcze kół ze stopów lekkich w rozmiarach 16”, 17” i 18” o oryginalnej stylistyce.
Wnętrze w loftowym stylu
Utrzymane w stylistyce loftu wnętrze nowego C4 Picasso wyróżnia się czystością form. To wrażenie potęguje montowana seryjnie panoramiczna szyba przednia i duży przeszklony dach, które wypełniają kabinę nowego C4 Picasso naturalnym światłem. Podobnie jak jego poprzednik, model ten dysponuje wzorcową powierzchnią przeszkloną (5,30 m²).
Jazda samochodem staje się chwilą odprężenia, dzięki ekskluzywnemu Pakietowi Lounge, który obejmuje fotele przednie z funkcją masażu, fotel Relax dla pasażera z przodu z przedłużeniem na nogi oraz zagłówki Relax, które zapewniają wygodne oparcie karku wszystkim podróżującym. W CITROËNIE C4 Picasso wszyscy podróżują pierwszą klasą!
Loftowy styl nowego CITROËNA C4 Picasso znajduje też wyraz w wysokiej jakości materiałach i uwadze poświęconej każdemu detalowi.
Asymetryczna deska rozdzielcza łączy różnorodne kolory i materiały. Na stanowisku kierowcy dominuje technologiczna czerń, która po stronie pasażera przechodzi w nieco jaśniejszy odcień (Ardoise lub Champagne w zależności od wybranej tonacji wnętrza) z efektem połysku. Satynowe chromy i czarne błyszczące wstawki urozmaicają wygląd deski. Wiele uwagi poświęcono też panelom drzwiowym: wewnętrzna strona drzwi ozdobiona została oryginalnym, wygrawerowanym laserowo motywem. Dbałość i wyrafinowanie widać nawet w najdrobniejszych szczegółach.
Kształt siedzisk i wzór tapicerki nadają fotelom z przodu wygląd dwuosobowej kanapy. Nowy CITROËN C4 Picasso dostępny jest również w wersji z tapicerką ze skóry Nappa w jasnej tonacji.
W pełni dotykowy interfejs funkcji kierowania
Nowy CITROËN C4 PICASSO wyposażony został w pełni cyfrowy interfejs ułatwiający jazdę, estetyczny i intuicyjny zarazem. W centralną część zorganizowanej w przejrzysty sposób deski rozdzielczej wbudowane zostały dwa ekrany: dotykowy tablet 7″ i panoramiczny ekran 12” wysokiej rozdzielczości.
Dostępny w standardzie 7-calowy tablet dotykowy z 7 sensorycznymi przyciskami zapewnia obsługę wszystkich funkcji samochodu: dwustrefowej klimatyzacji, nawigacji, systemu audio, telefonu, innych systemów wspomagających prowadzenie, usług z zakresu łączności… Wszystkie przełączniki sterujące funkcjami znajdują się w zasięgu ręki.
Duży panoramiczny ekran 12” HD wyświetla najważniejsze informacje dotyczące jazdy i może być konfigurowany przez kierowcę w dowolnym momencie. Kierowca ma możliwość, w zależności od potrzeb, wyboru informacji, które będą wyświetlane na ekranie, np. informacje na temat nawigacji lub dotyczące funkcji wspomagania prowadzenia. Może nawet w bardzo prosty sposób ustawić na ekranie tapetę, wybierając zdjęcie z własnej galerii zapisanej na podłączonej do systemu pamięci USB. Samochód staje się drugim domem.
Za pośrednictwem dotykowego 7-calowego tabletu kierowca ma dostęp do portalu CITROËN Multicity Connect, oferującego wiele przydatnych na pokładzie samochodu aplikacji, które ułatwiają życie kierowcy i pasażerom, wskazując m. in. najbliższą stację paliw, wyszukując hotel lub restaurację, podając komunikaty pogodowe czy alarmując o strefach o znacznym natężeniu ruchu.
Odprężenie i relaks za kierownicą
Oprócz funkcji użytecznych na co dzień, takich jak zdalny dostęp i uruchamianie bez kluczyka (ADML), elektrycznie sterowana pokrywa bagażnika czy też kamera cofania, nowy CITROËN C4 Picasso proponuje innowacyjne rozwiązania, które ułatwiają prowadzenie samochodu i sprzyjają odprężeniu za kierownicą, a wśród nich:
– KAMERA 360º, rozwiązanie po raz pierwszy zastosowane w tym segmencie: dzięki czterem kamerom zewnętrznym system wyświetla widok samochodu „z lotu ptaka”, obraz strefy znajdującej się za samochodem lub praktyczny przy wyjeździe z garażu panoramiczny widok z kamery przedniej. W ten sposób kierowca kontroluje całe otoczenie samochodu. Poszerzone pole widzenia ułatwia manewry.
– System PARK ASSIST: ten wspomagający parkowanie system pomaga kierowcy znaleźć odpowiednie miejsce parkingowe, a po zaakceptowaniu miejsca samochód wykonuje manewr parkowania, zarówno przy parkowaniu w kopertę jak i wjeździe prostopadle tyłem. Zadaniem kierowcy jest tylko kontrola prędkości i hamowanie. To prawdziwy sprzymierzeniec w miejskiej dżungli!
Technologie w służbie bezpieczeństwa
Nowy C4 Picasso korzysta z licznych technologii, których zadaniem jest przewidywanie niebezpiecznych sytuacji na drodze i wspomaganie kierowcy w ich pokonywaniu, w celu zapewnienia pasażerom bezpieczeństwa i spokoju ducha:
– aktywny tempomat, korzystający z czujnika usytuowanego w przednim zderzaku, wykrywa i ostrzega kierowcę o zredukowaniu prędkości przez samochód jadący z przodu. Utrzymuje stały, uzależniony od prędkości odstęp od jadącego przed nim samochodu, oddziałując na przyśpieszenie i hamowanie silnikiem w zakresie różnicy prędkości ok. 25 km/h. Gdy pojazd zniknie z pola widzenia i pas jest wolny, samochód automatycznie wraca do zadanej wcześniej prędkości.
– aktywne pasy bezpieczeństwa kierowcy i pasażera z przodu wyposażone są w mechanizm, który w przypadku niebezpieczeństwa automatycznie napina pas, zapewniając maksymalną ochronę. Ponadto, w modelach wyposażonych w alarm niezamierzonego przekroczenia linii AFIL drugiej generacji, kierowca ostrzegany jest o przekroczeniu linii na jezdni za pomocą wibracji pasa bezpieczeństwa.
– na podstawie obrazu zarejestrowanego przez miniaturową kamerę wbudowaną w wewnętrzne lusterko wsteczne, funkcja automatycznego przełączania świateł samoczynnie włącza i wyłącza światła drogowe w zależności od natężenia światła i warunków na drodze. Pozwala to również na zastosowanie nowej generacji alarmu niezamierzonego przekroczenia linii (AFIL) o większej skuteczności.
– system kontroli martwego pola ostrzega kierowcę o obecności innego pojazdu w martwym polu samochodu za pomocą pomarańczowych diod zlokalizowanych w lusterkach bocznych. Dzięki 4 ultradźwiękowym czujnikom usytuowanym w przednim i tylnym zderzaku, ten aktywny przy prędkości od 12 do 140 km/h system kontroluje strefę, która rozciąga się od lusterka bocznego z przodu do około 5 m za zderzakiem tylnym i 3,5 m na boki samochodu.
– CITROËN eTouch to usługa, która dzięki wbudowanej karcie SIM, obejmuje między innymi funkcję wezwania pomocy i assistance z lokalizacją (w zależności od kraju), dwie usługi bezpłatne i dostępne 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu, które gwarantują precyzyjną lokalizację samochodu i szybką interwencję odpowiednich służb w razie awarii lub wypadku.
Wszystkie te inteligentne technologie zwiększają bezpieczeństwo jazdy i sprawiają, że bardziej niż kiedykolwiek wcześniej prowadzenie samochodu staje się chwilą prawdziwej przyjemności i wytchnienia. Aby zagwarantować ten spokój za kierownicą, Nowy C4 Picasso będzie testowany do momentu wprowadzenia na rynek na dystansie 2,5 milionów kilometrów w różnych krajach i różnych sytuacjach na drodze, nawet tych najbardziej ekstremalnych.
Nowatorska konstrukcja łącząca zwartą sylwetkę i przestronne wnętrze
Nowy CITROËN C4 Picasso wytycza nowe wzorce w zakresie konstrukcji. Zastosowanie modułowej płyty podłogowej EMP2 umożliwiło zwiększenie rozstawu osi, co bezpośrednio przyczyniło się do zwiększenia przestronności wnętrza. W porównaniu z poprzednikiem, nowy C4 Picasso jest bardziej kompaktowy na zewnątrz, oferując jednocześnie więcej przestrzeni w kabinie:
– o 40 mm krótszy dla bardziej kompaktowych gabarytów
– o 55 mm większy rozstaw osi (2785 mm w nowym C4 Picasso) dla wzorcowej przestronności wnętrza
– dodatkowe 40 litrów pojemności bagażnika, który z objętością 537 litrów VDA staje się największy w segmencie (nawet do 630 litrów po przesunięciu maksymalnie do przodu foteli 2. rzędu)
Zoptymalizowane wymiary (dł.: 4,43 m / szer.: 1,83 m / wys.: 1,61 m) w połączeniu z elektrycznym wspomaganiem kierownicy i promieniem skrętu wynoszącym 10,8 m czynią z Nowego C4 Picasso samochód reaktywny, który dostosuje się do każdej sytuacji na drodze.
Ponadto, Nowy C4 Picasso pozostaje modelem wzorcowym w zakresie adaptacji wnętrza:
– po złożeniu oparcia fotela pasażera z przodu do pozycji stolika, wnętrze zwiększa objętość ładunkową (do ponad 2,5 m³)
– trzy indywidualne fotele tej samej szerokości w rzędzie 2 składane są na płasko, posiadają oparcia z regulacją kąta nachylenia i są regulowane wzdłużnie, zwiększając możliwości adaptacji kabiny. Przestrzeń na kolana plasuje się na poziomie najlepszych w segmencie.
Nowy CITROËN C4 Picasso posiada liczne schowki, pomysłowo zaprojektowane i praktyczne, rozmieszczone w całej kabinie. Oświetlony schowek w centralnej części deski rozdzielczej wyposażony w gniazdo jack, port USB i gniazdo 220V, jest idealne, aby podłączyć smartphone lub tablet. W konsoli usytuowanej pomiędzy fotelami pasażera i kierowcy, z możliwością demontażu w wersjach z manualną elektronicznie sterowaną skrzynią biegów, trzymać można w zasięgu ręki osobiste przedmioty. Ponadto, dostępne są też schowki pod fotelami z przodu i w panelach drzwi, siatki i stoliki w oparciach foteli 1. rzędu z lampkami LED i zamykane schowki w podłodze w 2. rzędzie, praktyczne w codziennym użytkowaniu.
Lider segmentu pod względem emisji CO2 i zużycia paliwa
Aby sprostać normom emisji CO2, ciężar nowego CITROËNA C4 PICASSO został zredukowany o 140 kg w stosunku do poprzedniej generacji tego modelu, dzięki:
– nowej płycie podłogowej EMP2, lżejszej o 70 kg, do budowy której wykorzystano aluminium, wysokowytrzymałą stal w przypadku niektórych części. Tylna część podłogi powstała z materiałów kompozytowych,
– pomniejszenie masy samochodu o dodatkowe 70 kg poprzez optymalizację wymiarów zewnętrznych i użycie najnowocześniejszych materiałów, jak np. aluminiowa osłona silnika i tylna klapa bagażnika z kompozytów.
Rezultat: Nowy CITROËN C4 Picasso przeszedł prawdziwą kurację odchudzającą i dorównał ciężarem C3 Picasso!
Redukcja masy w połączeniu z optymalnymi parametrami aerodynamicznymi (SCx 0,71) i gamą udoskonalonych silników wpłynęła istotnie na obniżenie poziomu emisji zanieczyszczeń i zużycia paliwa: średnio zyskano 30 gramów, tj. ponad 1 litr na 100 km w stosunku do poprzedniej wersji tego modelu.
Ponadto, Nowy CITROËN C4 Picasso jest pierwszym kompaktowym minivanem z silnikiem spalinowym, który wykazuje emisję poniżej 100 g CO2/km. Silnik e-HDi 90 KM Airdream, montowany z najnowszej generacji 6-przełożeniową manualną elektronicznie sterowaną skrzynią biegów ETG6, emituje tylko 98 g CO2 /km, tzn. spala w cyklu mieszanym 3,8 l/100 km, co stanowi rekordowy w tej kategorii wynik!
Ponadto, gama silników Nowego C4 Picasso wyróżnia się istotnymi atutami:
– wszystkie silniki Diesla wyposażone zostały w technologię Stop&Start (z wyjątkiem HDi 90 KM z mechaniczną skrzynią biegów).
– najczęściej wybierany silnik z gamy czyli e-HDi 115 KM emituje 104 gramów CO2 w wersji ze skrzynią ETG6 (105 gramów CO2 w wersji ze skrzynią manualną) i spala w cyklu mieszanym 4 l /100 km.
– Nowy C4 Picasso będzie pierwszym modelem CITROËNA korzystającym ze spełniającego normy Euro 6 silnika BlueHDi*: BlueHDi 150 KM, o emisji 110 g CO2/km, który wyposażony został w moduł SCR (selective catalytic reduction), czyli najbardziej skuteczną technologię redukcji emisji tlenków azotu (-90%) i CO2.
Oprócz 6-przełożeniowej manualnej skrzyni biegów, dostępnej z silnikami Diesla (z wyjątkiem HDi 90 KM), w ofercie pojawia się nowa 6-przełożeniowa manualna elektronicznie sterowana przekładnia ETG6 (Efficient Tronic Gearbox 6 speeds) o udoskonalonych parametrach, montowana z silnikami e-HDi 90 KM i e-HDi 115 KM. Oferuje ona kierowcy możliwość przełączania trybu jazdy z manualnego na automatyczny i odwrotnie, w zależności od sytuacji. Skrzynia posiada funkcję pełzania (po włączeniu trybu jazdy samochód zaczyna bardzo powoli jechać do przodu, bez konieczności wciskania pedału gazu). Dzięki odpowiednio dobranym parametrom pracy pedału przyśpieszenia i optymalnemu dozowaniu mieszanki paliwowej osiągnięty został duży komfort przy ruszaniu i w czasie jazdy. Przekładnia wykorzystując płynną modulację obrotów przy zmianie przełożeń w trakcie przyspieszania, poprawia dynamikę i komfort jazdy. Odpowiednio dobrane przełożenia zwiększają także jej wydajność.
Oferta skrzyń biegów uzupełniona zostanie o 6-przełożeniową przekładnię automatyczną, która dostępna będzie w pierwszym półroczu 2014 roku.
Udany kompromis pomiędzy komfortem jazdy i trzymaniem się drogi
Mocnym atutem nowego CITROËNA C4 Picasso jest przyjemność płynąca z jego prowadzenia. C4 Picasso, o uznanym już przez użytkowników komforcie jazdy, w nowej generacji zyska jeszcze bardziej na reaktywności, zwrotności i łatwości prowadzenia, dzięki czemu jazda nim stanie się jeszcze bardziej prosta i odprężająca.
Redukcja masy i obniżenie środka ciężkości umożliwiły osiągnięcie kompromisu pomiędzy komfortem jazdy i trzymaniem się drogi, który zapewnia większą przyjemność prowadzenia, wyższy poziom bezpieczeństwa i ponadprzeciętny komfort zawieszenia, dzięki:
– zmienionemu mocowaniu amortyzatorów,
– zamocowaniu zawieszenia powyżej osi kół.
Uzyskano również godny uznania poziom komfortu akustycznego i wytłumienia wibracji, dzięki:
– zastosowaniu elektrycznego wspomagania układu kierowniczego dla lepszej filtracji nierówności drogi na kolumnie kierownicy,
– wytłumieniu hałasów toczenia i filtracji przedniego zawieszenia,
– użyciu nowych podkładek elastycznych w tylnej części zawieszenia, składających się z dwóch rodzajów materiałów.
Większość tych ulepszeń osiągnięto dzięki wykorzystaniu nowej płyty podłogowej EMP2.
Ponadto, nowy C4 Picasso wyposażony jest w Inteligentny System Kontroli Trakcji, który zwiększa skuteczność przeniesienia napędu na terenach o obniżonej przyczepności. Zapewnia większy komfort i lepsze trzymanie się drogi we wszystkich sytuacjach.
* Dostępny w drugiej połowie 2013 roku
Citroen
źródło: Citroën Polska
Najnowsze komentarze