Citroën Jumpy, wprowadzony w 1995 r. i wyprodukowany w liczbie blisko 600 tys. sztuk, wkracza w nowym wcieleniu w kolejną epokę. Dzięki ponad 80-letniemu doświadczeniu w produkcji lekkich samochodów dostawczych Citroën oferuje pojazdy odpowiadające najróżniejszym zastosowaniom. Nowy Jumpy jest niezwykle ekonomicznym i ergonomicznym pojazdem, dzięki czemu stanie się nieocenionym partnerem w biznesie. Bezpiecznym i łatwym w obsłudze. Pokrótce: to idealny samochód dostawczy.
Citroën w pełni wykorzystał swój know-how w dziedzinie projektowania przy tworzeniu nowego Jumpy. Marka oferuje obecnie jedną z najbardziej rozbudowanych gam lekkich samochodów dostawczych na rynku. Obejmuje ona cztery doskonale uzupełniające się, ale wyraźnie różniące się modele: Nemo, Berlingo, nowy Jumpy i Jumper.
Nowa generacja Jumpy, zaprojektowana na nowej modułowej platformie, posiada zoptymalizowaną konstrukcję, zapewniającą doskonałe zalety użytkowe oraz wysoki poziom komfortu i bezpieczeństwa. Jumpy wyposażony jest w technologie wspomagające prowadzenie najnowszej generacji i nowoczesne silniki, dzięki którym jest idealnym partnerem „bohaterów dnia codziennego”.
Nowy model jest przeznaczony dla szerokiego grona odbiorców wśród klientów biznesowych (drobne rzemiosło, firmy budowlane, usługowe, komunalne…) i jest dostępny w wersji furgon, combi, z przedłużoną kabiną oraz platformy z kabiną. Oferowane są trzy długości nadwozia (XS: 4,60 m, M: 4,95 m i XL: 5,30 m), wśród których każda firma znajdzie samochód dostosowany do jej potrzeb i działalności.
Nowy CITROËN Jumpy to:
– Nowoczesna stylistyka o płynnej linii nadwozia. Samochód z charakterem, zarazem energetyczny i dający poczucie bezpieczeństwa.
– Zoptymalizowana konstrukcja zapewniająca maksymalną funkcjonalność i ergonomię, stawiająca na praktyczne rozwiązania. Platforma modułowa opracowana na bazie EMP2 zapewnia ładowność sięgającą 1400 kg, 6,6 m3 objętości ładunkowej. Samochód może także ciągnąć przyczepę o masie do 2,5 t.
– Trzy dostępne długości nadwozia – oprócz wersji o długości 4,95 m i 5,30 m, stanowiących podstawę oferty w tym segmencie, dostępna jest również kompaktowa i praktyczna wersja o długości zaledwie 4,60 m, wyjątkowa na rynku. Podobnie jak wersje M i XL, również XS ma ładowność do 1400 kg i może pomieścić do 9 osób w wersji kombi.
– Niewielka wysokość, w wersjach XS i M nieprzekraczająca 1,90 m, umożliwia wjazd na parkingi, które zazwyczaj nie są dostępne dla samochodów z tego segmentu.
– Niespotykane w tym segmencie możliwości zmiany konfiguracji wnętrza dzięki systemowi Moduwork ułatwiają eksploatację samochodu na co dzień. Po podniesieniu skrajnego siedzenia pasażera umożliwiają ponadto uzyskanie dużej powierzchni ładunkowej o płaskiej podłodze. Długość użytkowa może sięgać 4 m dzięki specjalnemu otworowi w przegrodzie. Ruchoma podkładka do pisania i uchwyty na tablet i smartfon zamieniają kabinę Citroëna Jumpy w prawdziwe „biuro na kółkach”.
– Elektryczne, automatycznie przesuwne drzwi boczne otwierane bez użycia rąk to jedyna tego rodzaju oferta na rynku. Ułatwiają załadunek i rozładunek, w momencie gdy w rękach trzymamy sprzęt, paczki czy towar.
– Wygodna kabina zapewniająca komfort psychiczny i fizyczny. Sympatyczne wnętrze, wysoko umieszczony fotel kierowcy oraz liczne schowki. Wyciszenie kabiny na wysokim poziomie zapewnia jeszcze większe poczucie komfortu jazdy.
– Technologie ułatwiające eksploatację, takie jak funkcja Top Rear Vision zapewniająca lepszą widoczność podczas manewrów czy kolorowy wyświetlacz Head-Up Display i CITROËN Connect Nav, nawigacja 3D z dostępem do internetu sterowana za pomocą poleceń głosowych lub ekranu dotykowego.
– Technologie podnoszące bezpieczeństwo, m.in.: aktywny regulator prędkości, funkcja odczytywania znaków drogowych i zalecanych ograniczeń prędkości, system monitorujący zmęczenie kierowcy i Active Safety Brake.
– Zużycie paliwa i emisja CO2 na poziomie „best in class” w tym segmencie (BlueHDi 115 S&S z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach: 5,1 l/100 km i 133 g CO2/km) oraz niskie koszty eksploatacji dzięki silnikom wysokoprężnym najnowszej generacji o pojemności 1,6 l i 2 l, o mocy od 95 KM (210 Nm) w wersji ze skrzynią manualną do 180 KM (400 Nm) ze skrzynią automatyczną EAT6.
– Liczne możliwości zabudowy przez specjalistyczne firmy, np. wersja z napędem 4×4 zaprojektowana i wykonana przez Automobiles Dangel.
ENERGICZNY CHARAKTER
Projektanci nowego Citroëna Jumpy szukali inspiracji w świecie samochodów osobowych i SUV-ów. Stylistyka najnowszego modelu wyróżnia się płynnymi i miękkimi liniami, które podkreślają wrażenie bezpieczeństwa i solidności konstrukcji.
Przód samochodu przedstawia się imponująco. Krótką, mocno zarysowaną w poziomie linię maski podkreślają szeroko rozstawione reflektory, które zapewniają kierowcy doskonałą widoczność na drodze.
Na wlocie chłodnicy umieszczono logo marki, którego linie zostały przedłużone aż do wnętrza kloszy reflektorów. Przód samochodu zyskał nowy, szeroki zderzak, w którym ukryto kontrastowe, czarne wloty powietrza podkreślające wizualnie moc i imponującą sylwetkę nowego modelu.
Wrażenie elegancji potęguje dodatkowo Pakiet Look, dzięki któremu klienci biznesowi mogą budować prestiżowy wizerunek swojej firmy:
– przedni i tylny zderzak, klamki drzwi, boczne lusterka i listwy boczne w kolorze karoserii;
– chromowana osłona chłodnicy;
– przednie reflektory ze światłami do jazdy dziennej w technologii LED i przeciwmgłowymi.
Szerokie, automatycznie przesuwne drzwi boczne zapowiadają przestronne wnętrze nowego Jumpy oraz niezliczone możliwości jego adaptacji.
Nowoczesny i tchnący solidnością design doskonale wpisuje się w funkcjonalną i praktyczną, innowacyjną stylistykę, utwierdzając klientów w przekonaniu, że Jumpy to niezawodny partner dla użytkowników biznesowych.
NOWA, UNIWERSALNA PLATFORMA MODUŁOWA
Nowy Citroën Jumpy został zbudowany na najnowszej generacji platformie modułowej EMP2, która została specjalnie przeprojektowana na potrzeby tego modelu. Platforma posiada wzmocnioną konstrukcję oraz nową przednią i tylną oś, co przekłada się na dużą ładowność, sięgającą 1400 kg, oraz możliwość ciągnięcia przyczepy o masie do 2,5 t.
W opracowanej na tej platformie modułowej gamie znajdziemy nie tylko dwie różne długości rozstawu osi (2,92 m i 3,27 m) i dwie długości tylnego zwisu (0,80 m i 1,15 m), ale także trzy długości nadwozia: XS o długości 4,60 m (pierwsze tego rodzaju rozwiązanie w segmencie) z krótkim rozstawem osi, M o długości 4,95 m oraz XL z największym rozstawem osi (5,30 m).
Nowa platforma umożliwiła projektantom stworzenie samochodu dostawczego o kompaktowych wymiarach wewnętrznych i imponującej objętości ładunkowej – do 6,60 m3.
Dodatkowo obniżono wysokość nowego Jumpy, która wynosi obecnie zaledwie 1,90 m. Dzięki temu samochód bez problemu wjeżdża na wszystkie podziemne parkingi w centrach miast, centrach handlowych i na osiedlach mieszkaniowych. Takie rozwiązanie to spora oszczędność czasu i mniejsze problemy dla użytkowników biznesowych, którzy zawsze dojadą swoim nowym Jumpy do klientów na czas.
PEŁNA GAMA WERSJI
Nowy Jumpy jest dostępny w różnych wersjach, które zaprojektowano w odpowiedzi na specyficzne potrzeby klientów prowadzących różne typy działalności:
– Furgon: dostępny w trzech wersjach długości. Jest to propozycja przygotowana z myślą o klientach biznesowych, którzy przewożą ładunki o dużych objętościach (od 4,6 do 6,6 m3). Dostępne są trzy poziomy wyposażenia – Comfort, Club i Business, które spełniają oczekiwania wszystkich grup zawodowych.
– Wersja z przedłużoną kabiną: dostępna w wersjach nadwoziowych M i XL. Wydłużona kabina to wersja dla klientów biznesowych, którzy szukają pojazdu do przewozu osób (maksymalnie sześciu) z osobną powierzchnią załadunkową do 5,5 m3 (po złożeniu przegrody) oraz homologacją lekkiego samochodu dostawczego. W gamie wersji z wydłużoną kabiną dostępne są warianty ze składaną przegrodą i siedzeniami, aby zwiększyć przestrzeń załadunkową o 1,5 m3 (po złożeniu tylnego rzędu siedzeń) oraz nieruchomą przegrodą zamontowaną na stałe.
– Platforma: dostępna w długości M (4,95 m); jest to wersja przeznaczona do dalszej zabudowy. Na przykład może być docelowo wykorzystywana jako chłodnia, wersja do przewozów wielkogabarytowych lub jako inny wariant zabudowy.
– Combi: dostępny w trzech długościach. Modele combi od wersji XS w górę mogą być wykorzystywane do przewozu maksymalnie dziewięciu osób. Ten wariant jest najczęściej wykorzystywany do przewozu pasażerów przez firmy, ośrodki turystyczne i samorządy, które szukają modeli o jak największej liczbie siedzeń i optymalnej ładowności.
MISTRZ PRAKTYCZNOŚCI
Nowy Citroën Jumpy to wprost wymarzony partner dla klientów biznesowych, dla których samochód użytkowy jest podstawowym i niezbędnym w ich pracy narzędziem.
Nowy Citroën Jumpy to nowoczesne, pomysłowe i przede wszystkim niezwykle funkcjonalne rozwiązania:
– Przegroda Moduwork: dzięki specjalnej przegrodzie, po złożeniu modułowego, bocznego fotela pasażera do pozycji pionowej, podłoga staje się idealnie płaska. Przegroda Moduwork, dodatkowo zabezpieczona siatką zapobiegającą przesuwaniu bagażu od strony fotela kierowcy, zwiększa długość użytkową o 1,16 m. Dzięki temu prostemu rozwiązaniu kabina nowego Jumpy w ciągu kilku sekund zmienia się w mobilne biuro. Po opuszczeniu środkowego podłokietnika użytkownik otrzymuje stabilną, wyposażoną w elastyczną taśmę podkładkę do pisania, którą można bezpiecznie zamocować różne przedmioty, na przykład tablet lub laptop. W gamie akcesoriów dostępne są specjalne uchwyty na smartfony i tablety.
– Drzwi dwuskrzydłowe otwierane pod kątem 250°, dostępne jako opcja w wersji XL (5,30 m). Nie zachodzą na chodnik, kiedy samochód jest zaparkowany na krawężniku. Dodatkowo ułatwiają poruszanie się wokół samochodu.
– Zestawy do wykończenia podłogi powierzchni ładunkowej (dostępne jako opcja lub montowane fabrycznie). Aby dopasować ofertę do potrzeb i profilu działalności różnych grup klientów, nowy Jumpy jest dostępny w dwóch wersjach wykończenia: surowe drewno lub drewno pokryte specjalną warstwą (powłoka antypoślizgowa z aluminiowymi listwami progowymi, wodoodporna i łatwa w utrzymaniu). Dostępnych jest kilka wariantów zestawów służących do zabezpieczenia podłogi przestrzeni ładunkowej, zabezpieczenia ścian i podłogi oraz nadkoli.
– Gama haków holowniczych (dostępnych jako opcja lub montowanych fabrycznie), włącznie z wiązką instalacji elektrycznej do przyczep do 2,5 t.
TYPOWY DLA CITROËNA KOMFORT Z MYŚLĄ O POTRZEBACH KLIENTÓW BIZNESOWYCH
Sympatyczne wnętrze
Wnętrze Citroëna Jumpy jest typowe dla samochodów osobowych, a jednocześnie dobrze dostosowane do potrzeb prowadzonej działalności. Teraz każdą trasę będzie można wykorzystać efektywnie, i to w warunkach pełnego komfortu psychicznego.
Nieco wyżej umieszczona deska rozdzielcza daje poczucie bezpieczeństwa. W połączeniu z wysoko umieszczonym fotelem kierowcy pozwala w pełni panować nad sytuacją na drodze. Dzięki doskonałemu rozplanowaniu kierowca ma w zasięgu ręki i wzroku wszystko, czego potrzebuje: wyświetlacz Head-Up Display, ekran dotykowy 7˝, przełączniki systemu ogrzewania, schowki, przycisk otwarcia automatycznie przesuwnych drzwi bocznych itd.
Tapicerka siedzeń została wykonana z przyjemnych w dotyku, ciepłych materiałów, zapewniających wysoki komfort. Nowy Jumpy dysponuje zróżnicowaną ofertą tapicerek w zależności od wersji: tkaninowa tapicerka w graficzne wzory (Mica), skóra ekologiczna lub skóra ekologiczna łączona z tkaniną Silica.
Wersje furgon oraz wersje z przedłużoną kabiną są wyposażone w zamontowane na stałe ograniczniki, uniemożliwiające przesuwanie się ładunku, zgodnie z obowiązującymi przepisami europejskimi ISO 27956 dotyczącymi zabezpieczenia ładunku i ochrony pasażerów przed jego przemieszczeniem. W opcji, zamiast standardowej ścianki, dostępna jest przegroda Comfort. Zapewnia ona nie tylko bezpieczeństwo pasażerów, ale gwarantuje też znacznie wyższy komfort termiczny i dźwiękowy niż tradycyjne ścianki dzięki zastosowaniu pianki izolacyjnej. Wyposażono ją w szybę i została pokryta jasną tekstylną tapicerką, co dodatkowo doświetla wnętrze kabiny i wprowadza do środka pogodny klimat. W celu podniesienia wygody użytkowników ta wersja ścianki zapewnia większy zakres regulacji fotela kierowcy – o 8,5° większy kąt pochylenia oparcia i o 40 mm większy zakres regulacji wzdłużnej niż standardowa przegroda.
Optymalny komfort jazdy
Nowy Citroën Jumpy zapewnia komfort jazdy na najwyższym poziomie niezależnie od stanu nawierzchni, w szczególności dzięki zawieszeniu typu McPherson, które gwarantuje idealną precyzję układu kierowniczego przy zachowaniu dobrego tłumienia drgań. Nowy model jest wyposażony we wzmocnione zawieszenie przednie typu McPherson ze stabilizatorem poprzecznym i nowe zawieszenie tylne z ukośnie umieszczonymi wahaczami trójkątnymi, zapewniającymi ładowność 1400 kg. Zawieszenie to umożliwia również zastosowanie napędu na cztery koła (modyfikacja wykonana przez firmę DANGEL).
Nowy Jumpy jest również wyposażony w sprężyny o zmiennej sztywności i amortyzatory o zmiennej charakterystyce tłumienia w zależności od obciążenia (AMVAC). Ten pasywny system gwarantuje maksymalny komfort, podczas jazdy zarówno z obciążeniem, jak i na pusto.
Połączenie obu rodzajów zawieszenia przedniego i tylnego zapewnia dobry kompromis pomiędzy zachowaniem pojazdu a wysokim poziomem komfortu, zarówno przy obciążeniu, jak i bez niego, a jednocześnie gwarantuje przyjemność jazdy znacznie wyższą niż standard dla tego segmentu.
TECHNOLOGIE UŁATWIAJĄCE ŻYCIE
Bezstresowe i bezproblemowe prowadzenie auta
Oprócz użytecznych w codziennym użytkowaniu auta funkcji, takich jak system bezkluczykowego dostępu i uruchomienia auta ADML czy automatycznie otwierane przesuwne drzwi boczne nowy Citroën Jumpy dysponuje szeregiem technologii ułatwiających prowadzenie, takich jak:
– Nowy, 7-calowy tablet dotykowy umożliwia obsługę wszystkich funkcji multimedialnych, telefonu i systemu nawigacji. Tablet ten posiada pojemnościowy ekran dotykowy, reagujący nawet na delikatne dotknięcie palcem.
– Funkcja Mirror Screen, umożliwiająca w pełni bezpieczne korzystanie z aplikacji zainstalowanych na smartfonie za pośrednictwem 7-calowego, dotykowego tabletu pokładowego. Wykorzystuje ona technologie Apple CarPlayTM i Mirrorlink®.
– CITROËN Connect Nav, nowy system nawigacji 3D, z ekranem dotykowym i dostępem do informacji w czasie rzeczywistym. System nowej generacji może być obsługiwany za pomocą funkcji poleceń głosowych lub za pośrednictwem 7-calowego ekranu dotykowego. System nawigacji CITROËN Connect Nav jest udostępniany z szeregiem usług mobilnych, takich jak TomTom Traffic, umożliwiającej otrzymywanie informacji o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym, o lokalizacji i cenach paliw na stacjach benzynowych, o lokalizacji parkingów, jak również informacji pogodowych oraz lokalne wyszukiwanie punktów POI. Użytkownicy z pewnością docenią także zalety dostępnych w opcji wizualnych i dźwiękowych informacji o strefach zwiększonego zagrożenia wypadkiem i strefach niebezpiecznych (usługa dostępna we wszystkich krajach Europy z wyjątkiem Szwajcarii). CITROËN Connect Nav obejmuje również funkcję Mirror Screen.
– Kolorowy wyświetlacz Head-Up Display, umożliwiający kierowcy skupienie się na sytuacji na drodze przy zachowaniu w polu widzenia – na przezroczystej płytce – najistotniejszych informacji związanych
z prowadzeniem auta (prędkość aktualna i zalecana, wartości zadane regulatora / ogranicznika prędkości, informacje związane z nawigacją oraz ostrzeżenia o ryzyku kolizji). To nowość w samochodach z tego segmentu.
– Automatyczne przełączanie świateł drogowych i mijania. Funkcja ta zapewnia automatyczne przełączanie świateł drogowych i mijania w zależności od natężenia ruchu drogowego, gdy wykryte zostaną pojazdy nadjeżdżające z naprzeciwka lub gdy droga jest pusta. System jest aktywny w nocy przy prędkościach powyżej 25 km/h i wyłącza się przy prędkościach poniżej 15 km/h.
– Top Rear Vision. Ten unikalny system umożliwia przesyłanie z tylnej kamery na 7-calowy ekran dotykowy obrazu strefy usytuowanej za pojazdem w polu 180°, widzianej z góry. Gdy samochód zbliża się do przeszkody, system wykonuje automatycznie zbliżenie usytuowanej za nim strefy, aby lepiej było widać, ile miejsca jeszcze pozostaje. Dostępna jest również klasyczna kamera cofania z obrazem wyświetlanym na wewnętrznym lusterku wstecznym, a także czujniki parkowania z przodu i z tyłu.
– Grip Control, będący udoskonalonym systemem zapobiegania poślizgowi kół przy ruszaniu, optymalizującym skuteczność napędu zależnie od rodzaju nawierzchni. System ten jest również oferowany w Pakiecie Budowlanym (zwiększona ładowność, o 20 mm wyższe zawieszenie, osłona silnika), aby zapewnić lepsze parametry trakcyjne nowego Jumpy w trudnym terenie, np. na placach budowy czy drogach nieutwardzonych.
Technologie podnoszące bezpieczeństwo
Nowy Jumpy został wyposażony w szereg najnowszych technologii, które aktywnie zapobiegają kolizjom, aby sama podróż stała się bezpiecznym i niemal relaksującym doświadczeniem. Nad bezpieczeństwem użytkowników nowego Jumpy czuwają następujące systemy:
– Ogranicznik prędkości z funkcją rozpoznawania znaków drogowych i zalecanych ograniczeń prędkości. Ta funkcja najnowszej generacji jest zintegrowana z kamerą zamontowaną w górnej części przedniej szyby. Wykorzystując dane z opcjonalnego systemu nawigacji, dostarcza kierowcy na bieżąco informacje o obowiązujących na trasie przejazdu ograniczeniach prędkości. Jeśli kamera wykryje znak z ograniczeniem prędkości, kierowca może nacisnąć przycisk, aby zatwierdzić prędkość zalecaną przez system lub dopasować na tej podstawie ustawienia regulatora / ogranicznika prędkości,
– Active Safety Brake to funkcja, która hamuje zamiast kierowcy, aby zminimalizować obrażenia wszystkich użytkowników samochodu. System analizuje dane z zamontowanej na przedniej szybie kamery wielofunkcyjnej w następujących przypadkach:
> przy prędkości od 0 do 30 km/h: zapobiega kolizjom z obiektami ruchomymi, nieruchomymi lub pieszymi;
> przy prędkości ponad 30 km/h: redukuje prędkość przed zderzeniem.
– Wykorzystująca fale ultradźwiękowe funkcja monitorowania martwego pola informuje kierowcę o obecności innego pojazdu w martwym polu, zapalając pomarańczową kontrolkę na bocznym lusterku. W skład układu wchodzą cztery czujniki zamontowane na przednim i tylnym zderzaku. System jest aktywowany przy prędkości od 12 do 140 km/h.
– Aktywny regulator prędkości umożliwia kierowcy dostosowanie prędkości samochodu do prędkości pojazdu jadącego przed nim. Funkcja może zmniejszyć prędkość o maksymalnie 20 km/h za pomocą sterowania pedału gazu, bez potrzeby uruchamiania systemu aktywnego hamowania. Jest to niezwykle praktyczne rozwiązanie podczas dość płynnej jazdy przy dużym natężeniu ruchu, na przykład na autostradzie.
– Collision Risk Alert (ostrzeżenie o ryzyku kolizji – CRA). System alarmuje kierowcę o ryzyku kolizji, dając mu odpowiednią ilość czasu na reakcję. Sygnały dźwiękowe i graficzne poprzedzają aktywację funkcji automatycznego hamowania. System informuje kierowcę o dwóch poziomach zagrożenia:
> poważny poziom zagrożenia: wyświetlane na pomarańczowo ostrzeżenie alarmuje kierowcę o zbyt małej odległości od pojazdu jadącego z przodu;
> poważny poziom zagrożenia 2: wyświetlane na czerwono ostrzeżenie sygnalizuje kierowcy, że należy rozpocząć hamowanie.
– System kontroli pasa ruchu (LDWS) ostrzega kierowcę o przekroczeniu przez samochód linii pasa ruchu bez włączonego kierunkowskazu. Funkcja wykrywa opuszczenie przez samochód pasa ruchu (przekroczenie linii ciągłej lub przerywanej), o czym powiadamia kierowcę sygnałem dźwiękowym i graficznym wyświetlanym na tablicy rozdzielczej.
– System monitorujący zmęczenie kierowcy. System monitoruje zachowanie kierowcy za pomocą kamery wielofunkcyjnej, umieszczonej w górnej części przedniej szyby, oraz częstotliwość, z jaką pojazd przekracza linie pasów ruchu. Jeśli czujność kierowcy spadnie, zostanie on o tym poinformowany za pomocą stosownego sygnału wizualnego i dźwiękowego.
Wszystkie te inteligentne technologie przekładają się na większe bezpieczeństwo i przyjemność z jazdy, która staje się niemal relaksującym doświadczeniem.
Pięć gwiazdek w testach EuroNCAP
Nowy Citroën Jumpy zdobył aż pięć gwiazdek, czyli maksymalną liczbę punktów w testach EuroNCAP. Tak dobry wynik jest ukoronowaniem wysiłków nad rozwojem tego modelu oraz wyrazem uznania dla niezrównanego wprost poziomu komfortu, zaawansowanych systemów podnoszących bezpieczeństwo i najnowszej generacji platformy EMP2.
Niskie koszty eksploatacji
Najnowsza platforma EMP2 oferuje nie tylko wszystkie atuty wcześniejszych wersji, ale pozwala także na wyposażenie samochodu w nowoczesne, wysokoprężne jednostki napędowe z rodziny BlueHDi. Aerodynamiczne nadwozie, w którym zamontowano najnowszej generacji silnik, jest teraz znacznie lżejsze (o 100 do 300 kg w porównaniu z innymi pojazdami o porównywalnej mocy z tego segmentu), co przekłada się na najniższe zużycie paliwa i emisję CO2 w segmencie.
Jednostki napędowe gwarantują oszczędne zużycie paliwa, a tym samym niższe koszty użytkowania. Dodatkowo, przeglądy okresowe zaplanowano co 40 tys. km lub co dwa lata*.
* BlueHDi 180 S&S z automatyczną skrzynią biegów EAT6: co 2 lata – 30 tys. km
SILNIKI NAJNOWSZEJ GENERACJI
Nowy Citroën Jumpy może być wyposażony w jeden z siedmiu zespołów napędowych opartych na silnikach wysokoprężnych z rodziny BlueHDi. Nowa generacja silników proponowana przez markę CITROËN od końca 2013 r. umożliwia znaczne obniżenie emisji tlenków azotu (NOx) przy jednoczesnym ograniczeniu emisji CO2 (nawet o 4 proc.) dzięki innowacyjnemu układowi wydechowemu wyposażonemu w:
– katalizator tlenków umieszczony przy wylocie spalin z silnika w celu usunięcia węglowodorów (HC) i tlenku węgla (CO) powstających w procesie spalania;
– moduł SCR (Selective Catalytic Reduction), umieszczony przed filtrem cząstek stałych i przekształcający 90 proc. tlenków azotu (NOx) w parę wodną (H2O) i azot (N2), czyli dwa nieszkodliwe gazy, poprzez wtryśnięcie płynu Adblue®* (mieszanki wody i mocznika);
– filtr cząstek stałych wprowadzony po raz pierwszy na świecie w 2000 r. przez grupę PSA PEUGEOT CITROËN w celu usunięcia ze spalin 99,9 proc. stałych cząstek zanieczyszczeń.
Nowatorska i niepowtarzalna konstrukcja układu wydechowego z precyzją wykorzystuje nowe technologie: katalizator SCR umieszczony przed filtrem cząstek stałych, pracującym w oparciu o specjalny dodatek do paliwa, jest jedynym systemem oczyszczania spalin zdolnym do ograniczenia aż o 90 proc. emisji NOx przy jednoczesnym obniżeniu emisji CO2 nawet o 4 proc.
Poszczególne silniki wysokoprężne oferowane w nowym Citroënie Jumpy prezentują następujące zużycie paliwa i poziom emisji CO2 (w wersji XS):
– BlueHDi 95 z manualną skrzynią biegów (70 kW – 210 Nm przy 1750 obr./min): 5,5 l/100 km i 144 g CO2/km;
– BlueHDi 95 S&S ze zautomatyzowaną skrzynią biegów ETG6 (70 kW – 240 Nm przy 1750 obr./min): 5,5 l/100 km i 135 g CO2/km;
– BlueHDi 115 S&S z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach (85 kW – 300 Nm przy 1750 obr./min): 5,5 l/100 km i 133 g CO2/km;
– BlueHDi 120 S&S z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach (90 kW – 340 Nm przy 2000 obr./min): 5,5 l/100 km i 139 g CO2/km;
– BlueHDi 150 S&S z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach (110 kW – 370 Nm przy 2000 obr./min): 5,5 l/100 km i 139 g CO2/km;
– BlueHDi 180 S&S z automatyczną skrzynią biegów EAT6 (130 kW – 400 Nm przy 2000 obr./min): 5,5 l/100 km i 151 g CO2/km.
* Płyn Adblue® znajduje się w zbiorniku o objętości 22,4 l. Objętość ta wystarcza na 15 tys. km. Poziom płynu można uzupełnić przez otwór umieszczony z przodu pojazdu obok stopnia przy drzwiach kierowcy.
Niskie koszty użytkowania
Nowy wariant modułowej platformy posiada wszystkie zalety EMP2, co umożliwia wykorzystanie silników wysokoprężnych najnowszej generacji z rodziny BlueHDi. W połączeniu z aerodynamicznym nadwoziem i niską masą (w zależności od silnika masa pojazdu została obniżona od 100 kg do 150 kg w porównaniu z Jumpy poprzedniej generacji) pozwala to uzyskać zużycie paliwa i emisję CO2 na poziomie „best in class” w tym segmencie.
Silniki te umożliwiają nie tylko zmniejszenie zużycia paliwa i emisji, ale także obniżenie kosztów eksploatacji dzięki zwiększeniu przebiegów między przeglądami do 40 tys. km lub 2 lat*.
GOTOWY NA WSZYSTKO
Tak jak w przypadku jego poprzedników, nowy Jumpy może zostać dopasowany do konkretnych potrzeb użytkowników dzięki współpracy z partnerskimi firmami zabudowującymi.
Aby rozszerzyć ofertę Citroëna, która jest bogata, ale nie może spełnić wszystkich, wysublimowanych potrzeb klientów indywidualnych i biznesowych, nawiązaliśmy współpracę z wykonawcami zabudów oraz specjalistycznymi firmami zabudowującymi, aby zaoferować naszym odbiorcom rozwiązania na miarę ich oczekiwań.
Już od pierwszych dni pracy nad nowym modelem nasz „zespół ds. zabudowy” prowadził bliską współpracę z kluczowymi partnerami z sektora zabudów, aby upewnić się, że nowy Jumpy jest nie tylko zgodny z zamysłem jego projektantów, ale wychodzi także naprzeciw oczekiwaniom przyszłych klientów.
Napęd 4×4 by DANGEL
Firma Automobiles Dangel, która od 1980 r. wykonała modyfikację 40 tys. samochodów z napędem na cztery koła, jest obecnie liczącym się producentem w segmencie pojazdów 4 WD. Jej współpraca z Grupą PSA trwa już 35 lat. Obie firmy rozpoczęły współpracę już na wstępnym etapie projektowania nowego Citroëna Jumpy, aby odpowiednio przystosować jego konstrukcję w celu ułatwienia przyszłej modyfikacji.
Modyfikacja napędu na cztery koła w nowym Jumpy przez Automobiles Dangel jest możliwa w wersjach z silnikiem 2-litrowym wyposażonym z manualną skrzynię biegów: BlueHDi 120 z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach, BlueHDi 120 S&S z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach i BlueHDi 150 S&S z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach.
Specyfika wersji 4 x 4
Aby umożliwić jazdę nawet po bardzo trudnym podłożu, firma Automobiles Dangel oferuje dwie różne wysokości zawieszenia (w zależności od potrzeb użytkownika). Jedna z nich jest przeznaczona do użytkowania na drogach w bardzo trudnych warunkach pogodowych, a druga ma zwiększony prześwit (o 60 mm z przodu i z tyłu w porównaniu do bazowej wersji nowego Jumpy).
Napęd na cztery koła z możliwością odłączenia
Nowe Jumpy 4×4 modyfikowane przez Automobiles Dangel to pojazdy z napędem na cztery koła, jednocześnie dobrze dostosowane do naprzemiennego użytkowania na drogach utwardzonych lub nieutwardzonych.
Uniwersalność zastosowań wynikająca z możliwości przełączenia napędu z dwóch na cztery koła stanowi poważny atut:
– pozwala na zachowanie świetnego trzymania się drogi i innych zalet nowego Jumpy w wersji z napędem na dwa koła,
– po przełączeniu napędu na cztery koła zapewnia doskonałe parametry terenowe i możliwość jazdy w warunkach niskiej przyczepności,
– pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa oraz zużycia opon dzięki trybowi Eco 2 WD.
Blokada mechanizmu różnicowego tylnej osi
Oprócz napędu na cztery koła (4 WD) firma Automobiles Dangel proponuje w opcji blokadę mechanizmu różnicowego tylnej osi (Rear Lock), przydatną w trudnych sytuacjach. Można ją włączyć za pomocą dźwigni na desce rozdzielczej. Blokada umożliwia pokonywanie przeszkód lub kolein, zwłaszcza w przypadku wykrzyżowania osi.
Poza modyfikacjami związanymi z napędem na cztery koła wersje te są pod innymi względami identyczne z pozostałymi wersjami nowego Jumpy z napędem na dwa koła. Zarówno wersje osobowe, jak i dostawcze 4×4 Dangel posiadają więc wszystkie elementy wyposażenia podnoszącego komfort, bezpieczeństwo, jak i praktyczne rozwiązania wersji 2 WD, na bazie której zostały opracowane.
źródło: Citroën Polska
Najnowsze komentarze