Citroën zajmuje wiodącą pozycję na rynku lekkich samochodów dostawczych. Nieustanne dostosowywanie gamy do tendencji rozwojowych rynku sprawiło, że w 2005 roku udział Citroëna w Europie (26 krajów) osiągnął poziom 10,2%, zapewniając marce trzecią pozycję na rynku. Co piąty samochód marki Citroën sprzedawany na świecie, to lekki samochód dostawczy, a co dziesiąty lekki samochód dostawczy sprzedawany w Europie to Citroën.
Nowy Citroën Jumpy, który wypełnia gamę pomiędzy modelami Berlingo i Jumper, zapewni marce nowy atut na rynku o strategicznym znaczeniu. Wraz z wprowadzeniem nowego Jumpy, marka Citroën zamierza kontynuować okres handlowego sukcesu poprzedniej wersji oraz pozyskać grupę nowych klientów, którzy docenią własności użytkowe modelu.
Nowy Citroën Jumpy oferuje nowości technologiczne oraz szeroki wachlarz elementów wyposażenia zwiększających komfort, przyjemność prowadzenia i bezpieczeństwo. W nowym Citroënie Jumpy zostały też znacznie rozszerzone możliwości stosowania różnych konfiguracji przestrzeni wewnętrznej, ładowności i długości użytkowej. Duża ilość nowych rozwiązań umożliwi pozyskanie kolejnych, coraz bardziej wymagających grup klientów.
Nowy Jumpy charakteryzuje się:
Druga kategoria obejmuje nadwozia „kombi” przeznaczone do przewozu osób. Ta oferta skierowana jest do firm, których działalność wymaga przewożenia większej liczby osób oraz do klientów indywidualnych, którzy szukają pojazdu bardzo przestronnego i funkcjonalnego. Modele kombi, dostępne w trzech wariantach wyposażenia, oferują od 5 do 9 miejsc. Samochody kombi w dwóch wyższych wariantach wykończenia będą sprzedawane pod nazwą Atlante z monogramem umieszczonym na samochodzie, z wyjątkiem Niemiec oraz krajów o ruchu lewostronnym. Wystrój wnętrza został wzbogacony o wykładzinę dywanową oraz tapicerkę na panelach drzwi.
Ponadto nowy Jumpy może być wyposażony w elementy wyposażenia bardzo rzadko oferowane na rynku lekkich samochodów dostawczych, takie jak pneumatyczne zawieszenie z tyłu, automatyczne wycieraczki szyby przedniej czy też automatyczne włączanie reflektorów. Dzięki standardowemu wyposażeniu w ABS i system awaryjnego wspomagania hamowania AFU Jumpy zapewnia parametry prowadzenia na najwyższym poziomie.
Elegancki i nowoczesny styl zewnętrzny
Styl zewnętrzny nowego Jumpy wyraża solidność i energię dzięki zwartym bryłom, szerokiemu pasowi przedniemu i idealnie rozmieszczonym przednim reflektorom.
Solidny przód
Przód nowego Jumpy wyróżnia się dynamicznym kształtem podkreślonym podłużnymi reflektorami, których forma została rozciągnięta ku górze, obejmując lampy kierunkowskazów, które dzięki temu są lepiej zabezpieczone w przypadku drobnych kolizji. Linia pokrywy silnika stanowi przedłużenie szerokiej szyby przedniej. Przód Jumpy tworzy spójną całość, która podkreśla solidny i dynamiczny charakter samochodu. Bardzo szeroki, okalający przedni zderzak wpisuje się w naturalny sposób w dynamiczny styl Jumpy. Jego duże rozmiary podkreślają solidny i wzbudzający zaufanie charakter samochodu. Osłona chłodnicy z uwydatnionym logo marki potwierdza przynależność Jumpy do kategorii lekkich samochodów dostawczych, a jednocześnie nawiązuje do aktualnej gamy Citroëna.
Wzmocniony profil
Opływowa linia boczna Jumpy nadaje jego sylwetce charakter dynamiczny i pełen energii, w duchu stylizacji nowoczesnych furgonów. Nowy model zachwyca przejrzystą, aerodynamiczną i wyrazistą sylwetką.
Boki samochodu posiadają szerokie osłony stanowiące skuteczną ochronę w przypadku zderzenia. Przesuwne drzwi boczne wraz z prowadnicą są doskonale dostosowane stylistycznie do zewnętrznego wyglądu Jumpy.
Optymalny tył
Wygląd tyłu nowego Jumpy świadczy o bardzo starannym dopracowaniu koncepcji samochodu. Sześcienny kształt sugeruje, że samochód zapewnia łatwy i optymalny załadunek. Tył występuje w wersji z dwuskrzydłowymi blaszanymi lub przeszklonymi drzwiami lub opcjonalnie z klapą zarówno w wariantach dostawczych jak i osobowych. Próg przestrzeni bagażowej jest niższy niż w poprzednich wersjach, co w znacznym stopniu ułatwia załadunek i dostęp do tylnej części pojazdu (obniżony do wysokości 50 cm w wersji z zawieszeniem pneumatycznym). Światła tylne są umieszczone wysoko w osi pionowej. Uzupełniają wyrazistą stylizację samochodu, jednocześnie zapewniając maksymalną ochronę, skuteczność i widoczność.
Szeroki wybór kolorów karoserii
Nowy Jumpy jest dostępny w szerokiej palecie kolorów karoserii, oferując pięć kolorów metalicznych (szary Aluminium, szary Fer, szary Aster, Golden White i Lago Azzuro) oraz pięć kolorów matowych (kremowy Parthénon, biały Banquise, niebieski Imperial, czerwony Ardent i niebieski Lune). Na specjalne zamówienie istnieje możliwość wyboru spośród 80 kolorów.
Funkcjonalne wnętrze godne samochodu osobowego
Dzięki jakości opracowania, wnętrze nowego Jumpy nawiązuje bezpośrednio do kategorii samochodów osobowych, zachowując jednocześnie wszystkie funkcjonalne rozwiązania niezbędne przy eksploatacji pojazdów dla celów zawodowych. Nowy Jumpy zasługuje w pełni na miano wygodnego samochodu i skutecznego narzędzia pracy.
Przestrzeń wewnętrzna zapewniająca dobre samopoczucie
W zależności od wersji Jumpy posiada bardzo dużą łączną powierzchnię przeszkloną dzięki optymalnie nachylonej szybie przedniej oraz dużym szybom bocznym, które zapewniają szerokie pole widzenia oraz bardzo dobre doświetlenie kabiny przyczyniające się do dobrego samopoczucia podróżujących. Stanowisko kierowania stanowi bardzo przyjazną, w pełni funkcjonalną przestrzeń.
Funkcjonalne rozwiązania
Koncepcja deski rozdzielczej oferuje kierowcom nowego Jumpy dużą przyjemność prowadzenia. Zwarta i jednorodna deska rozdzielcza Jumpy była przedmiotem szczególnych starań projektantów pod względem rozmieszczenia schowków i ilości oferowanych funkcji, zarówno w samochodach typu furgon jak i w wersji osobowej. Kierowca Jumpy ma w zasięgu ręki liczne schowki rozmieszczone w desce rozdzielczej, przy krawędzi dachu i drzwiach.
Jumpy oferuje następujące schowki:
drogowych i dokumentów potrzebnych w pracy;
Na ergonomiczne i komfortowe otoczenie składają się też inne elementy wyposażenia, a w szczególności regulacja wysokości i wysunięcia kolumny kierownicy oraz gniazdko 12V umieszczone w środkowej części deski rozdzielczej do podłączenia telefonu lub laptopa.
Umieszczony naprzeciwko kierowcy elektroniczny zestaw wskaźników nowego Jumpy podaje pełne i doskonale czytelne informacje. Kierowca ma zapewniony szybki dostęp do potrzebnych danych dotyczących przebiegu, zużycia paliwa, średniej prędkości, ustawienia świateł. Liczne wskaźniki kontrolne, takie jak alarm niezapiętych pasów bezpieczeństwa czy poziom naładowania akumulatora umożliwiają użytkownikom nowego Jumpy stały nadzór nad parametrami jazdy. Zegary zaprojektowane w nowoczesnym stylu są oferowane w dwóch wariantach wykończenia w zależności od wersji.
Najwyższej klasy komfort siedzisk i oparć gwarantuje optymalne warunki pracy i podróżowania. Fotele Jumpy zapewniają wygodną pozycję ciała i ergonomiczne parametry przystosowane do ciągłego i długotrwałego użytkowania pojazdu.
W wersjach kombi siedzenia w 2 i w 3 rzędzie mają nowoczesną, modułową budowę, co umożliwia każdemu użytkownikowi dobór konfiguracji najlepiej odpowiadającej wymogom jego działalności zawodowej. Każdy rząd jest podwyższony w stosunku do poprzedniego, co gwarantuje dobrą widoczność wszystkim pasażerom i zwiększa komfort.
Znacznie zwiększona przestrzeń wewnętrzna
Gama Jumpy oferuje nowe możliwości pod względem dostępnych sylwetek i konfiguracji. Proponowana różnorodność oznacza większą elastyczność zastosowań, co stanowi znaczny postęp w stosunku do poprzednich generacji tej kategorii samochodów użytkowych. Te ulepszenia obejmują:
W przeciwieństwie do wielu lekkich samochodów dostawczych kierowca Citroëna Jumpy nie potrzebuje stopnia do wchodzenia. Dostęp do miejsc z przodu jest w ten sposób wygodny. Jest to bardzo istotna zaleta, w szczególności dla osób użytkujących samochód zawodowo, często wysiadając i ponownie wsiadając.
Próg załadunku w nowym Jumpy wynosi 56 cm w wersji z klasycznym zawieszeniem tylnym. Zmniejsza się do 49 cm w przypadku zastosowania oferowanego opcjonalnie zawieszenia pneumatycznego.
Zawieszenie pneumatyczne oferuje liczne zalety:
Gama nowoczesnych i przyjaznych dla środowiska silników
Silniki zapewniające dobre osiągi
Wszystkie dostępne silniki w nowym Jumpy zostały odpowiednio przystosowane, aby lepiej sprostać specyficznym warunkom użytkowania oraz intensywnej eksploatacji. Silniki są przystosowane do częstego wyłączania i ponownego uruchamiania czy też do jazdy z różnym obciążeniem.
Innowacyjne technologie zastosowane we wszystkich silnikach zapewniają dużą przyjemność jazdy kierowcy i pasażerom, doskonałe osiągi oraz zmniejszenie zużycia paliwa i szkodliwych emisji.
Nowy Jumpy oferuje jeden silnik benzynowy i trzy silniki wysokoprężne HDi:
Ochrona środowiska: priorytet nowego Jumpy
Wszystkie samochody z gamy Citroën są projektowane z troską o ochronę środowiska. Z tej właśnie przyczyny nowy Jumpy posiada silniki najnowszej generacji z systemem bezpośredniego wtrysku Common Rail w wersjach z silnikiem diesla HDi. Silnik HDi największej mocy jest wyposażony seryjnie w filtr cząstek stałych (FAP). Cztery oferowane silniki zostały też odpowiednio dostosowane do wymogów normy Euro IV, która wchodzi w życie począwszy od stycznia 2007 roku w odniesieniu do wszystkich nowych lekkich samochodów dostawczych sprzedawanych w Europie.
W ramach normy Euro IV wszystkie silniki Jumpy są wyposażone w system EOBD (European On Bord Diagnosis), który kontroluje emisje spalin pojazdu. System wykrywa potencjalne nieprawidłowości funkcjonowania, które mogą spowodować przekroczenie dopuszczalnych wartości emisji (tlenku węgla, węglowodorów…) i ostrzega kierowcę o ewentualnych problemach działania urządzeń zapobiegających zanieczyszczeniu środowiska za pomocą specjalnego wskaźnika alarmowego.
Niskie zużycie paliwa oraz zmniejszenie częstotliwości przeprowadzania przeglądów technicznych, które są obecnie wymagane co 30 000 km lub co 2 lata (co stanowi postęp o 50% w stosunku do poprzedniej generacji Jumpy) również przyczyniają się do zmniejszenia ogólnych kosztów eksploatacji.
Bezpieczeństwo przede wszystkim
Użytkownicy małych furgonów i samochodów kombi są coraz bardziej wymagający w dziedzinie bezpieczeństwa. Wychodząc naprzeciw tym oczekiwaniom Jumpy został poddany znaczącej modernizacji pod względem budowy oraz elementów wyposażenia zapewniających bezpieczeństwo i komfort. Dzięki tym zmianom Jumpy wyróżnia się w swojej kategorii, zarówno z uwagi na zachowanie na drodze jak i ochroną pasażerów i ładunku.
Funkcje dynamiczne na najwyższym poziomie
Układ jezdny Jumpy został optymalnie zaprojektowany pod kątem stabilności jazdy, sterowności, precyzji układu kierowniczego oraz kontroli manewrów niezależnie od załadowania. Z przodu zastosowano zawieszenie typu pseudo-McPherson z trójkątnymi wahaczami i stabilizatorem przechyłów, które poprawia sterowność i komfort eksploatacji oraz zapewnia mniejsze zużycie ogumienia. Most tylni z półodkształcalną osią połączoną z drążkiem reakcyjnym Panhard zapewnia Jumpy bardzo wysoki poziom w zakresie komfortu, bezpieczeństwa i dynamicznych reakcji, nawet w najtrudniejszych warunkach eksploatacji i załadunku. Możliwość zastosowania oferowanego opcjonalnie we wszystkich modelach zawieszenia pneumatycznego gwarantuje optymalne zachowanie na drodze niezależnie od wielkości obciążenia.
W zależności od typu silnika nowy Jumpy posiada dwa rodzaje wspomagania układu kierowniczego. Silnik HDi 90 współpracuje z układem kierowniczym ze zmienną regulacją wspomagania na zasadzie spadkowego wydatku. Pozostałe silniki współpracują z elektrohydraulicznym układem kierowniczym, którego siła wspomagania zmienia się w zależności od prędkości pojazdu i kąta obrotu kierownicy. Niezależnie od przyjemności jazdy elektrohydrauliczny układ kierowniczy przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa.
Nowy Jumpy jest wyposażony we wszystkich wersjach w koła 16-calowe, z wyjątkiem krótkiego furgonu (L1H1) o masie 1000 kg z silnikiem HDi 90. Jumpy oferuje odpowiednio przystosowany układ hamulcowy gwarantujący optymalną sprawność, skuteczność i trwałość. Samochód wyposażony jest w hamulce tarczowe zarówno z przodu jak i z tyłu (z wyjątkiem krótkiego furgonu (L1H1) o masie 1000 kg ze silnikiem HDi 90 wyposażonego w hamulce bębnowe z tyłu).
Jumpy posiada seryjnie układ ABS połączony z układem AFU (wspomaganie awaryjnego hamowania) i opcjonalnie z układem ESP w zależności od rynku. ESP zawiera funkcją ostrzegającą o potencjalnym ryzyku wywrócenia się pojazdu.
Zwiększona ochrona
Jumpy posiada wszystkie najważniejsze cechy zapewniające ochronę podróżujących. Przestrzeń kabiny została odpowiednio przystosowana pod kątem solidności konstrukcji oraz optymalnego rozłożenia energii w przypadku zderzenia.
Dzięki temu nowy Jumpy wyróżnia się wysokim poziomem zabezpieczeń w postaci:
Przednie pasy bezpieczeństwa są wyposażone w pirotechniczne napinacze i ograniczniki napięcia zmniejszające ryzyko fizycznych uszkodzeń w czasie zderzenia. Ponadto przedni pas kierowcy ma regulowaną wysokość, zapewniającą każdemu użytkownikowi dobranie najwygodniejszej pozycji za kierownicą. Siedzisko fotela kierowcy jest wyposażone seryjnie w system kontroli zapięcia pasów. Wskaźnik świetlny połączony z alarmem dźwiękowym ostrzega skutecznie kierowcę. W wersjach kombi siedzenia boczne z tyłu w 2 i w 3 rzędzie posiadają mocowania Isofix i są w ten sposób przystosowane do montażu fotelików dziecięcych.
Podróżujący korzystają też z ulepszeń wprowadzonych w nowym Jumpy pod względem bezpieczeństwa biernego. Samochód posiada łącznie sześć poduszek powietrznych. Poduszka powietrzna kierowcy jest oferowana seryjnie, a poduszka pasażera, poduszki boczne oraz poduszki kurtynowe są dostępne opcjonalnie.
W nowym Jumpy zostały też bardzo starannie opracowane zabezpieczenia antywłamaniowe i antykradzieżowe, jak chociażby oddzielna blokada przedniej i tylnej części pojazdu. Możliwość używania przestrzeni bagażowej przy zamkniętej kabinie kierowcy stanowi ważny element bezpieczeństwa.
Nowy Jumpy jest wyposażony seryjnie w elektroniczny immobilizer. Alarm obwodowy i zabezpieczający przed podniesieniem pojazdu jest proponowany opcjonalnie. W celu ułatwienia identyfikacji i poszukiwań skradzionego pojazdu numer nadwozia jest powtórzony w dolnej części szyby przedniej. Jumpy uzyskał maksymalny wynik poziomu zabezpieczenia przed kradzieżą, czyli pięć gwiazdek w skali Thatcham.
Gama oferująca szeroki wachlarz elementów wyposażenia
Jumpy występuje w licznych wariantach sylwetek. Gama obejmuje jeden standard wyposażenia w kategorii dostawczej oraz trzy w kategorii osobowej. Oferowane elementy wyposażenia spełniają oczekiwania użytkowników pod względem komfortu, izolacji dźwiękowej kabiny, przyjemności i wspomagania prowadzenia. W zależności od wersji nowy Jumpy oferuje szeroką gamę urządzeń, w tym niektóre dotychczas niespotykane w tej kategorii pojazdów. Na przykład Jumpy proponuje regulator i ogranicznik prędkości, automatyczne wycieraczki szyby przedniej, automatyczne włączanie reflektorów czy też radar cofania, ułatwiający bezpieczne manewry, a także zmieniarkę z magazynkiem pięciu płyt CD.
Komfort termiczny był przedmiotem szczególnych wysiłków, zwłaszcza w wersji osobowej. Opcjonalna możliwość montażu drugiej, niezależnej klimatyzacji w wersjach kombi Atlante, w tylnej części kabiny zapewnia pasażerom podróżującym w drugim i w trzecim rzędzie indywidualny komfort termiczny na najwyższym poziomie. Dodatkowe, boczne nawiewniki na poziomie nóg i podsufitki gwarantują optymalne rozprowadzenie zimnego i ciepłego powietrza. Ponadto to rozwiązanie umożliwia jednoczesny, łagodny i równomierny nawiew ciepła z dolnych i górnych nawiewników dla pasażerów z tyłu.
Jumpy oferuje też pełny zestaw urządzeń audio/teleinformatycznych obejmujących odbiornik radiowy mono z odtwarzaczem CD, możliwość podłączenia telefonu Bluetooth oraz systemu NaviDrive z kolorowym ekranem.
Bogata gama urządzeń została uzupełniona szerokim wyborem specjalistycznych akcesoriów, takich jak stopień do wchodzenia, bagażnik dachowy czy drabinka.
A jak się kształtują ceny Citroëna Jumpy na polskim rynku? Citroën proponuje następujące modele podstawowe:
Wersje furgon:
L1H1 10Q 1.6 HDi 90 KM – 85.300 zł
L1H1 10Q 2.0 HDi 120 KM – 92.000 zł
L1H1 12Q 1.6 HDi 90 KM – 86.850 zł
L1H1 12Q 2.0 HDi 120 KM – 93.550 zł
L2H1 12Q 1.6 HDi 90 KM – 89.550 zł
L2H1 12Q 2.0 HDi 120 KM – 96.250 zł
L2H1 12Q 2.0 HDi 140 KM – 99.750 zł
L2H2 12Q 1.6 HDi 90 KM – 92.700 zł
L2H2 12Q 2.0 HDi 120 KM – 99.450 zł
Wersje kabina z ramą (do zabudowy):
L2 12Q 1.6 HDi 90 KM – 84.300 zł
L2 12Q 2.0 HDi 120 KM – 91.000 zł
Wszystkie ceny zawierają podatek VAT!
Najnowsze komentarze