Nowy Citroën Ami to mały model stworzony przede wszystkim z myślą o miejskiej dżungli, ale z pomocą nowego pojazdu koncepcyjnego francuska marka proponuje także wyjazd poza aglomerację i poza asfalt. Poznajcie Citroëna My Ami Buggy.
Citroën zachęca do kontaktu z naturą proponując rekreacyjny pojazd, który będzie nam służył podczas weekendowych wypadów lub na wakacjach spędzanych nad morzem lub na wsi. Pojazd mógłby zainteresować kurorty wypoczynkowe jako bezemisyjny środek transportu przeznaczony do krótkich wycieczek z hotelu do plaży lub zwiedzania okolicy. Citroën My Ami Buggy nawiązuje do oferowanego w latach 1968-1987 prostego a jednocześnie wszechstronnego modelu Mehari.
Francuski producent podkreślił przygodowy charakter poprzez orurowanie, zabezpieczenie reflektorów oraz zastosowanie terenowych opon. Na przedłużonym dachu umieszczono belkę z oświetleniem LED oraz bagażnik na koło zapasowe. Citroën pozbawił Ami pełnowymiarowych drzwi, ale w razie mało sprzyjających warunków pogodowych, możemy założyć przezroczystą plandekę przeciwdeszczową z zamkiem błyskawicznym. Gdy nie jest potrzebna, wystarczy ją zdjąć, zwinąć i umieścić w specjalnych kieszeniach za siedzeniami.
Zobacz także: Nowy Citroën Ami hitem w Wielkiej Brytanii. Ponad 1000 rezerwacji w dwa tygodnie
Malowanie łączące kolor czarny, khaki oraz jaskrawy żółty ma kojarzyć się z wypoczynkiem na kempingu oraz przygodą z daleka od miejskiego zgiegłku. Na dachu po stronie kierowcy widnieje napis „Pilot”, a po stronie pasażera „Co-pilot”, co jest nawiązaniem do motorsportu, podobnie jak numery 01 i 02 na fotelach. Ami ma też odniesienie do lotnictwa w postaci żółtych strzałek na nadkolach.
Citroën My Ami Buggy Concept otrzymał nowe fotele, które są zgodne z programem Advanced Comfort. Grubość pianki zwiększyła się z 35 mm do 70 mm w porównaniu do miejskiego Ami. Poduszki można łatwo wyjąć z powłoki i wyprać lub wymienić.
Prototyp ma taki sam napęd jak dwumiejscowe Ami oferowane na rynku francuskim. Elektryczny silnik generuje moc 8 KM i czerpie energię za akumulatora o pojemności 5,5 kWh. Maksymalna prędkość jazdy wynosi 45 km/h, natomiast maksymalny zasięg to 75 km.
Najnowsze komentarze