Pierwsi dziennikarze mieli już okazję pojeździć nowym, 300-konnym Peugeot 3008 Hybrid4 z napędem na cztery koła. Jakie mieli wrażenia z jazd? Bardzo pozytywne. Samochód jest dopracowany, świetnie się zbiera i zapewnia niezłą autonomię w trybie czysto elektrycznym.
https://www.youtube.com/watch?v=T4SnDGccy6w
Wygląd i zachowanie zawieszenia Peugeot 3008 opisywaliśmy już nie raz. Zajrzyjcie do naszych testów Peugeot, żeby o tym poczytać. Wystarczy tylko powiedzieć, że samochód bardzo nam się podoba. Zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz widać spójny design, dopracowany i pomimo trzech lat od premiery nadal bardzo atrakcyjny. To chyba najładniejszy SUV na rynku.
Dzisiaj interesuje nas jednak hybrydowy napęd i zachowanie auta na drodze. Zacznijmy od tego co deklaruje producent. Przyspieszenie przy użyciu maksymalnej mocy 300 KM to 5,9 sekundy do setki. To bardzo dobry wynik jak na tego typu nadwozie. Zgromadzona energia w trybie czysto elektrycznym ma pozwalać na przejechanie 59 kilometrów według procedury WLTP. Na górzystych drogach, gdzie prowadzone były testy, zasięg ten wyniósł 30 kilometrów. Dużo to czy mało? Oceńcie sami. 3008 Hybrid4 to hybryda ładowalna – można więc podładować samochód z gniazdka choćby w domu i jeździć po mieście w trybie czysto elektrycznym.
Hybrydyzacja samochodów to duże ułatwienie dla Peugeot, który do tej pory w nowej generacji samochodów nie stosował u siebie silników o mocy większej niż 225 KM. Nowy Peugeot 3008 Hybrid4 ma 300 KM mocy, która przenoszona jest na cztery koła. Na przedniej osi mamy napęd klasyczny o mocy 200 KM, do tego są dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 122 KM. Zastosowany akumulator pozwala na zgromadzenie 13,2 kWh. Technologia ta pochodzi wprost z DS7 Crossback e-Tense. Fani dużych mocy mogą czuć się usatysfakcjonowani. A to nie jest ostatnie słowo lwa, bo obiecał m.in. sportową elektryczną wersję 508 i 370 lub więcej KM.
Oprogramowanie samochodu preferuje tryb elektryczny. Dlatego włączenie samochodu jest w zasadzie bezszelestne, chyba, że akumulator nie jest naładowany. Według dziennikarzy, którzy testowali już auto, producent postarał się o bardzo harmonijną współpracę trzech silników ze skrzynią biegów – wszystko odbywa się nadzwyczaj gładko i łagodnie. Przyspieszenie jest za to mocne i zdecydowane, mimo wysokiej wagi samochodu, blisko 1900 kilogramów. Samochód zapewnia sportowe wrażenia z jazdy, pozostając przy tym stosunkowo komfortowym autem – nie na większej różnicy w porównaniu do klasycznej wersji.
Jak to wygląda cenowo? W polskim konfiguratorze Peugeot 3008 Hybrid4 PHEV 4×4 dostępny jest jedynie w najwyższej specyfikacji GT. Jego cena zaczyna się od 199.900 złotych. Maksymalnie wyposażone auto zbliża się do 230.000 złotych brutto. Nieco tańsze są hybrydy z napędem na przednią oś – zaczynają się od 166.500 złotych (cena na dzień 16.01.2020).
opracowano na podstawie materiałów: L’argus
Najnowsze komentarze