Nowy Peugeot 3008 Hybrid4 4×4 300 KM – pierwsza jazda: 5,9s do setki

10 2 001

Pierwsi dziennikarze mieli już okazję pojeździć nowym, 300-konnym Peugeot 3008 Hybrid4 z napędem na cztery koła. Jakie mieli wrażenia z jazd? Bardzo pozytywne. Samochód jest dopracowany, świetnie się zbiera i zapewnia niezłą autonomię w trybie czysto elektrycznym. 

Wygląd i zachowanie zawieszenia Peugeot 3008 opisywaliśmy już nie raz. Zajrzyjcie do naszych testów Peugeot, żeby o tym poczytać. Wystarczy tylko powiedzieć, że samochód bardzo nam się podoba. Zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz widać spójny design, dopracowany i pomimo trzech lat od premiery nadal bardzo atrakcyjny. To chyba najładniejszy SUV na rynku.

Dzisiaj interesuje nas jednak hybrydowy napęd i zachowanie auta na drodze. Zacznijmy od tego co deklaruje producent. Przyspieszenie przy użyciu maksymalnej mocy 300 KM to 5,9 sekundy do setki. To bardzo dobry wynik jak na tego typu nadwozie. Zgromadzona energia w trybie czysto elektrycznym ma pozwalać na przejechanie 59 kilometrów według procedury WLTP. Na górzystych drogach, gdzie prowadzone były testy, zasięg ten wyniósł 30 kilometrów. Dużo to czy mało? Oceńcie sami. 3008 Hybrid4 to hybryda ładowalna – można więc podładować samochód z gniazdka choćby w domu i jeździć po mieście w trybie czysto elektrycznym.

Hybrydyzacja samochodów to duże ułatwienie dla Peugeot, który do tej pory w nowej generacji samochodów nie stosował u siebie silników o mocy większej niż 225 KM. Nowy Peugeot 3008 Hybrid4 ma 300 KM mocy, która przenoszona jest na cztery koła. Na przedniej osi mamy napęd klasyczny o mocy 200 KM, do tego są dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 122 KM. Zastosowany akumulator pozwala na zgromadzenie 13,2 kWh. Technologia ta pochodzi wprost z DS7 Crossback e-Tense. Fani dużych mocy mogą czuć się usatysfakcjonowani. A to nie jest ostatnie słowo lwa, bo obiecał m.in. sportową elektryczną wersję 508 i 370 lub więcej KM.

Oprogramowanie samochodu preferuje tryb elektryczny. Dlatego włączenie samochodu jest w zasadzie bezszelestne, chyba, że akumulator nie jest naładowany. Według dziennikarzy, którzy testowali już auto, producent postarał się o bardzo harmonijną współpracę trzech silników ze skrzynią biegów – wszystko odbywa się nadzwyczaj gładko i łagodnie. Przyspieszenie jest za to mocne i zdecydowane, mimo wysokiej wagi samochodu, blisko 1900 kilogramów. Samochód zapewnia sportowe wrażenia z jazdy, pozostając przy tym stosunkowo komfortowym autem – nie na większej różnicy w porównaniu do klasycznej wersji.

Jak to wygląda cenowo? W polskim konfiguratorze Peugeot 3008 Hybrid4 PHEV 4×4 dostępny jest jedynie w najwyższej specyfikacji GT. Jego cena zaczyna się od 199.900 złotych. Maksymalnie wyposażone auto zbliża się do 230.000 złotych brutto. Nieco tańsze są hybrydy z napędem na przednią oś – zaczynają się od 166.500 złotych (cena na dzień 16.01.2020).

opracowano na podstawie materiałów: L’argus

 

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
4 Wątki komentarzy
6 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
9 Autorzy komentarzy
MateuszMichałMichałMichałMax Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Renomax
Gość
Renomax

Mam 3008 GT 180 KM , uważam to za rozsądną moc dla tego auta – ciekawe jak 300 KM jedzie , trudno mi to sobie nawet wyobrazić …

Janko
Gość
Janko

ja mam 5008 z 2.0 180 i moglbym kupic tego 300 konnego :D

Michał
Gość
Michał

kolego nie wiem czy jeździłeś wcześniej ale ja saabem turbo aero w cabrio które nie jest opływowe, waży 300 kg więcej od 3008 i mimo tylko 210 km automat asin 5 biegów kontra 177 km i najnowszy automat asin 8- biegowy w 3008 to strasznie wolny mi się ten mój 3008 wydaje…do tego v-max ledwo 200 i 3600 obrotów więc już sam nie wiem czy to ma ogranicznik (rzekomo mają) czy mocy brak …chcę zwiększyć moc ale jeszcze nie wiem gdzie to dobrze zrobią, może ktoś coś poleci? Poprzednio w mondeo z silnikiem peugota ze 140 km 160 mi zrobiono… Czytaj więcej »

Grzegorz
Gość
Grzegorz

A wiadomo jaka jest masa takiej hybrydy w stosunku do np. 1,2 PT z EAT8 (które waży 1320 kg)?

Slawo
Gość
Slawo

PHEV 225 – 1761 kg
PHEV 300 – 1853 kg

Grzegorz
Gość
Grzegorz

No to robi się trochę „ciężkawo” jak na tak – stosunkowo małe – auto.

Max
Gość
Max

A mimo to ma 5,9?

Michał
Gość
Michał

Ale ta hybryda nie doładowuje aku w czasie jazdy ( za wyjątkiem odzysku w czasie hamowania). Dla mnie to niestety dyskwalifikuje ten samochód. Mam 5008 (dwuletni) i chętnie bym go na hybrydę wymienił ale tylko taką, w której można z jazdy doładować aku.

Michał
Gość
Michał

Jeżeli jest tak jak piszesz to dla większości będzie to minus.Jak dla mnie to porażka, jeździłem nową RAV-ką i tam każde odpuszczenie nogi z gazu ładowało akumulatory , mimo, że jej nie oszczędzałem była bardziej oszczędna niż moje 3008 GT średnie z dwóch dni 6,1 gdy ją brałem było 6,4 a Komorniki, skąd bałem to blisko Poznania i autostrady , więc nikt z testujących jej tam zapewne nie oszczędzał , lepiej też przyspieszała niż moje GT jednak coś mi nie pasowało w wyglądzie i praktycznie brak opcji (4 wersje i koniec)

Mateusz
Gość
Mateusz

Samochód bardzo wyciszony, przy 150 km/h można swobodnie rozmawiać. Przyspieszenie wgniata :D sama elektryka w terenie lekko górzystym to 32km (jak narazie to mój rekord z klimą i radio) generalnie samochód lekko „ociężały” czuć jego masę. Samo wykończenie auta – francuzi chyba chcieli coś udowodnić, że jak się postarają to potrafią.