Klienci w Niemczech mogą już zamawiać nowego Peugeot 3008 i 5008 z układem hybrydowym o napięciu 48V. Ile kosztują?
Peugeot wprowadza do niemieckiej oferty technologię hybrydową 48V. Nowy układ o mocy 100 kW (136 KM) jest już dostępny w modelach 3008 i 5008 a w późniejszym czasie dołączy do katalogu innych samochodów spod znaku lwa. 3008 z nowym napędem pod maską kosztuje w podstawowej wersji Active Pack 38.420 euro (ok. 178 tys. zł). W porównaniu do wersji 1.2 PureTech 130 cena jest wyższa o 3700 euro (ok. 17 tys. zł). Na większego SUV-a z technologią miękkiej hybrydy musimy przeznaczyć przynajmniej 41.720 euro (ok. 194 tys. zł).
Napęd łączy silnik benzynowy PureTech o pojemności 1,2 litra i mocy 100 kW (136 KM) z nową, zelektryfikowaną, sześciobiegową, dwusprzęgłową skrzynią biegów. 48-woltowy układ, który jest ładowany podczas jazdy zapewnia dodatkowy moment obrotowy przy niskich obrotach i zmniejsza zużycie paliwa o 15%. Jeśli pozwala na to stan naładowania akumulatora, system hybrydowy umożliwia ruszanie, manewrowanie oraz jazdę z małą prędkością w trybie całkowicie elektrycznym.
Zobacz także: Peugeot 408 w teście łosia. Jak sobie poradził najnowszy model z logo lwa?
Informacje na temat działania systemu hybrydowego dostarcza Peugeot i-Cockpit. 3008 i 5008 wyposażone w nowy system napędowy wyświetlają dodatkowe informacje na cyfrowym zestawie wskaźników. Podczas jazdy będzie można śledzić kiedy jedziemy wyłącznie na prądzie (niebieski wskaźnik prędkości), a także przepływ energii w systemie, poziom naładowania akumulatora, stan pracy (Charge, Eco, Power) oraz procent przebytej odległości w trybie elektrycznym w dowolnym momencie lub po zakończenia jazdy.
Peugeot 3008 i 5008 to dopiero początek. Francuska marka dołączy układ miękkiej hybrydy także do katalogu pozostałych modeli.
Najnowsze komentarze