Szef Citroëna, Frederic Banzet, zapowiedział wprowadzenie na rynek prostego taniego modelu gamy C mniej więcej latem przyszłego roku. Auto ma nawiązywać w charakterze do legendarnego modelu 2CV, a w koncepcji technicznej do zaprezentowanego przed niemal sześcioma laty konceptu C-Catus. Ma to więc byś samochód prosty w budowie, nieskomplikowany w serwisie, lekki i oszczędny w eksploatacji.
Samochód ma być możliwie najbardziej funkcjonalny, ale odbędzie się to kosztem jednostek napędowych – ich gama ma być niezbyt szeroka. Docelowo pod maskę może trafić także nowa hybryda łącząca benzynę z powietrzem (HYbrid Air), ale nie stanie się to na pewno od początku produkcji.
Charakterystyczne dla tego samochodu ma być to, że więcej elementów wyposażenia będzie opcjami – w tanim standardzie otrzymać mamy to, co najważniejsze, a za resztę trzeba będzie dopłacać. Jest to zgodne z nową polityką pozycjonowania marek w Grupie PSA – Citroën serii C ma zostać uproszczony, zaś Peugeot kierowany będzie do segmentów bardziej prestiżowych, niż dotychczas. Szczyt oferty zaś stanowić będzie gama DS.
Citroen
KG
Najnowsze komentarze