Nowość w gamie Renault Trucks nowy Master został zaprojektowany taka by dzień po dniu ułatwiać prace zawodowcom, zwiększać ich wydajność, zapewniać niskie zużycie paliwa oraz poczucie komfortu.
Pojazdy o masie całkowitej od 2,8 do 4,5 tony, czy to podwozia pod zabudowę (ładowność do 2.254 kg) czy tez furgony (ładowność do 2.295 kg) o pojemności do 17 m³, z przednim czy tylnym napędem – Master jest gotów przewieźć niemalże wszystko. I to przy spalaniu nawet poniżej 8 l /100 km*.
Nowy, wygodny fotel kierowcy jest obietnicą wysokiego komfortu pracy, podobnie jak pozycja za kierownicą przypominająca tą z samochodów osobowych, zintegrowany system nawigacji Tom-Tom®, pojemne schowki oraz rozwiązanie pozwalające przekształcić kabinę w mobilne biuro. Praca kierowy jest także niezwykle łatwa dzięki rozwiązaniom zastosowanym w przestrzeni ładunkowej: szerokim drzwiom oraz bardzo nisko położonej podłodze przestrzeni ładunkowej (542 mm).
* Renault Master Euro4 125 KM, L2H2 w cyklu NEDC
Renault Master: bogata, dopasowana oferta*
Nowa bogata ofertę Renault Master została zaprojektowana taka by spełnić wszelkie oczekiwania klientów poszukujących pojazdów w segmencie 2,8 do 4,5 tony masy całkowitej. Wychodząc od samonośnej konstrukcji pojazdu dzięki bogatej ofercie konfiguracji Master może być dostosowany do niemalże każdego zastosowania.
W wersji furgon, niezależnie czy z napędem na przednie, czy tylne koła, Renault Master ma trzy rozstawy osi: 3.182, 3.682 oraz 4.332 mm, z krótkim bądź długim tylnym zwisem, długość przestrzeni ładunkowej do 4.383 mm, trzy wysokości i skrzynie biegów, manualną albo zautomatyzowaną.
Jeszcze przed wakacjami pojawią się wszystkie wersje podwozia z kabiną pozwalające na zabudowanie:
– nadwozi o długości 3.182–4.838 mm w wersji z napędem na koła przedniej osi
– nadwozi o długości 3.182–5.746 mm w wersji z napędem na koła tylnej osi (koła pojedyncze)
– nadwozi o długości 3.639–5.468 mm w wersji z napędem na koła tylnej osi (koła podwójne)
Pojazdy z napędem na koła tylnej osi, najbardziej oczekiwane przez klientów Renault Trucks rozwiązanie Gama Renault Master została uzupełniona przez tylnonapędowe pojazdy z pojedynczymi bądź podwójnymi kołami na osi tylnej. Stanowi to doskonałe uzupełnienie dotychczasowej oferty pojazdów z napędem na koła przednie które były budowane ze szczególnym naciskiem na optymalizację ładowności. Zawieszenie pojazdu jest dopasowane do każdej wersji. W przypadku pojazdów z ogumieniem pojedynczym z tyłu, resory są dwupiórowe, podczas gdy dla pojazdów z kołami bliźniaczymi z tyłu trójpiórowe. Główne przeznaczenie pojazdów tylnonapędowych to podwozia z kabiną pojedynczą i brygadową, ale dostępne będą także furgony. |
* Oferta Renault Master może się różnić w zależności od krajów
Wersje silnika
Renault Master jest dostępny z silnikiem 2,3 L dCi w wersji Euro 4 w trzech wartościach mocy: 100 KM, 125 KM oraz 150 KM z maksymalnym momentem obrotowym od 1.250 obr/min dla lepszych osiągów pojazdu.
Dostępne są także silniki Euro 5, które dzięki zastosowaniu filtra cząstek stałych już dzisiaj spełniają normę czystości spalin która zacznie obowiązywać w końcu 2011 roku. Oznacza to ze samochód może wjechać także do stref o ograniczonej emisji
Na zewnątrz i wewnątrz
Codzienna praca z Masterem jest teraz bardziej wydajna. Wnętrze kabiny zostało zaprojektowane od nowa tak, aby zaoferować jak najwięcej schowków, także takich pomysłowych jak zamykany schowek na komputer / dokumenty formatu A4 czy specjalne zagłębienie na telefon komórkowy. Dostępna jest także składana „biurowa” konsola centralna.
Dodatkowo dostępnych jest mnóstwo małych schowków przydatnych kierowcy takich jak schowek na okulary, uchwyt na napoje czy butelkę wody a schowek przed pasażerem może być chłodzony. Dodatkowo oferowane wyposażenie może zawierać zestaw bluetooth do połączenia telefonu, kartę hands-free czy zintegrowaną nawigację GPS TomTom® ze stacjami serwisowymi Renault Trucks.
Także przestrzeń ładunkowa furgonów jest przyjazna dla użytkowników. Boczne drzwi o szerokości 1.270 mm, to duże ułatwienie podobnie jak położenie podłogi przestrzeni ładunkowej nad powierzchnią jezdni:
542 mm – dla pojazdów z napędem na koła przedniej osi
672 mm – dla pojazdów tylnonapędowych z kołami pojedynczymi
700 mm – dla pojazdów tylnonapędowych z kołami bliźniaczymi
Tylne drzwi mogą być otwierane o kąt 270° a wnętrze przestrzeni ładunkowej może być wykończone drewnopochodną wykładziną.
Takie parametry na pewno uczynią prace z nowym Masterem bardziej przydatną dla ludzi którzy muszą w ciągu dnia załadować i rozładować pojazd nawet do 30 razy.
Renault Master ekonomiczne narzędzie
Niskie zużycie paliwa oraz ograniczone koszty eksploatacji to niewątpliwie mocne strony nowego Renault Master
Nowy silnik zapewnia doskonały kompromis pomiędzy mocą, momentem obrotowym oraz zużyciem paliwa. Udowadniają to poniższe rezultaty: pojazd ze 125 konnym silnikiem Euro4, w wersji L2H2 spala poniżej 8 litrów paliwa na 100 km i emituje przy tym mniej niż 227 g CO2 na km (cykl NEDC) co jest około 7% mniej niż poprzedni Master, bez strat w osiągach pojazdu. Dodatkowo w pojazdach 125 i 150 KM można obniżyć zużycie paliwa poprzez wybranie zautomatyzowanej skrzyni biegów. Niezależnie od tego w samochodach z manualną skrzynia biegów dostępny będzie system „Freeshift” sugerujący kierowcy wybór przełożenia.
Nowy Renault Master to także samochód niezwykle efektywny dzięki wysokiej ładowności wynoszącej w zależności od wersji:
– 994 kg do 1.684 kg w furgonach przednionapędowych;
– oraz 1.397 kg (dmc 3,5 t) do 2.254 kg (dmc 4,5 t) w przypadku pojazdów tylnonapędowych.
Silniki Euro 5 nowego Mastera wyposażono w filtr cząstek stałych nowej generacji, który oczyszcza się w trakcie gdy silnik pracuje na biegu luzem. Dzięki temu nie ma negatywnego wpływu filtra na zużycie paliwa ani na osiągi pojazdu.
Nowy filtr cząstek stałych: jak to działa?
Nowy filtr cząstek stałych wyposażono w piąty, niezależny wtryskiwacz w rurze wydechowej. W porównaniu do konkurencyjnych rozwiązań wtryskiwacz ten jest zupełnie niezależny od układu zasilania paliwem silnika I pracuje tylko i wyłącznie na potrzeby oczyszczania filtra cząstek stałych.
Kiedy w filtrze zostanie wykryta zwiększona ilość sadzy ww. wtryskiwacz podaje dawkę paliwa do gazów wydechowych podnosząc ich temperaturę (do ponad 570°C). Filtr cząstek stałych znajdujący się zaraz za wtryskiwaczem wykorzystuje podniesione ciepło do zredukowania nagromadzanych cząstek.
.
Dzięki temu rozwiązaniu proces oczyszczania filtra nie zależy już od prędkości pojazdu, prędkości obrotowej silnika czy długości przejazdu w przeciwieństwie do powszechnie stosowanych obecnie na rynku rozwiązań.
Master jest także ekonomiczny dzięki długim przebiegom międzyprzeglądowym wynoszącym np. dla Renault Master Euro4 – 40.000 km.
Renault Master: doskonałe uzupełnienie gamy pojazdów dostawczych Renault Trucks
Gama pojazdów dostawczych Renault Trucks oferuje wysoką jakość, niezawodności, zyskowność. Wszystko to dzięki wysokiej jakości materiałom użytym do budowy pojazdu i jego wykończenia oraz nowoczesnej konstrukcji układu napędowego.
Nowego Mastera będzie można oglądać na stoisku Renault Trucks w trakcie trwania wystawy Solutrans w Lyon od 2 do 6 marca 2010.
Źródło: Renault Trucks Polska
Najnowsze komentarze