Nowy Renault Symbioz to większy brat modelu Captur, który zadebiutuje już wiosną 2024 roku. Jakie nowinki zastosuje francuski producent i jakie silniki znajdą się pod maską? Renault planuje układ hybrydowy i fabryczne LPG.
W 2017 roku marka Renault zaprezentowała samochód koncepcyjny, który nosił plakietkę Symbioz. Projekt miał udowodnić, że podczas jazdy możemy czuć się jak we własnym salonie i nawet długie podróże nie będą męczące jeśli skorzystamy z systemu autonomicznej jazdy. Studyjny model stanowił również mobilną dekorację innowacyjnej architektury, która łączyła część mieszkalną z garażem.
Po prawie 7 latach od premiery, Renault Symbioz dołączy do katalogu marki i choć nie będzie to już ten sam model francuska marka wcieli w życie kilka pomysłów z prototypu. Niektóre już znajdują się w modelach Renault jak kokpit w kształcie litery L, czy szklany dach z regulacją przyciemnienia, który pod nazwą Solarbay znalazł się w modelu Scenic. Rozwiązanie, które reguluje oświetlenie wnętrza w kabinie trafi również do Symbioza. Renault eliminuje w ten sposób konieczność montażu rolety. Za multimedia odpowiada 10-calowy ekran dotykowy z systemem Open R-Link i usługami Google.
Większy brat Captura
Nowy Renault Symbioz to, zgodnie z zapowiedzią producenta, kompaktowy SUV o długości 4,41 m i masie 1500 kg. Styliści nie zdecydowali się na pozostawienie sylwetki studyjnego modelu, zresztą koncept miał formę limuzyny z podniesionym zwieszeniem i mierzył aż 4,92 m. Seryjny Symbioz, który powstaje w studiu projektowym Renault zajmie miejsce w ofercie pomiędzy Capturem a Australem i może być sposobem na wypełnienie luki po Megane IV generacji, którego kariera dobiegnie końca w 2024 roku.
Pod względem designu Renault Symbioz będzie pomniejszoną wersją Scenica z reflektorami w kształcie bumerangów, osłoną chłodnicy z elementami w kształcie rombów i dużym wlotem powietrza. Opadająca linia dachu, bez której trudno wyobrazić sobie obecnie samochód (tak często jest stosowana przez producentów), nadaje pojazdowi dynamicznego charakteru. Nad projektem czuwa dyrektor ds. designu Renault Gilles Vidal.
Renault Symbioz Full Hybrid o mocy 145 KM
Renault informuje, że napęd modelu Symbioz będzie pochodził od układu Full Hybrid o mocy 145 KM, ale francuski portal motoryzacyjny L’argus wspomniał o silnikach, które dołączą do oferty w późniejszym terminie. Pod koniec 2024 roku zadebiutuje mikrohybryda o mocy 140 KM z 3-cylindrowym silnikiem 1.2 i układem o napięciu 48V. Kolejny rok przyniesie silnik 1.2 o mocy 115 KM połączony z sześciobiegową dwusprzęgłową skrzynią biegów EDC. Jest też dobra wiadomość dla zwolenników LPG. Nie zabraknie wariantu Eco-G z fabryczną instalacją gazową. Jednostka ma generować moc 120 KM. Pod koniec 2025 lub na początku 2026 roku Symbioz otrzyma mocniejszy 170-konny układ hybrydowy 1.8, który znajdzie się m.in. w nowej Dacii Bigster.
Nowy Renault Symbioz zostanie zaprezentowany w kwietniu 2024 roku. Pierwsze zamówienia ruszą już jesienią.
Najnowsze komentarze