Zupełnie nowy Citroën C5 Aircross ma pojawić się na rynku w 2025 roku. Prace nad nowym modelem już się rozpoczęły. Co wiadomo o nowym modelu?
Citroën C5 Aircross został zaprezentowany w kwietniu 2017 roku a do salonów trafił rok później. Sprzedaż w Europie wyniosła blisko 80 tysięcy egzemplarzy, w naznaczonym przez COVID-19 roku 2020 blisko 70 tysięcy. Klienci polubili C5 Aircrossa przede wszystkim ze względu na przestronne i bardzo wygodne wnętrze oraz komfortowe zawieszenie. Citroën C5 Aircross zyskał miano najbardziej komfortowego SUVa w swojej klasie.
Kilkukrotnie testowaliśmy najróżniejsze wersje, doceniając m.in. wygodę i oszczędny oraz niezawodny silnik 2.0 HDi, nasze wrażenia z jazd znajdziecie w dziale Testy. C5 Aircrossa z pewnością polubią osoby, które mają dość odczuwania każdej, najdrobniejszej nawet nierówności na jezdni, co jest przykrą cechą m.in. samochodów japońskich, takich jak Toyota RAV4. Także wyciszenie Citroëna jest znacznie lepsze, co szczególnie daje się odczuć przy wyższych prędkościach. Dużą zaletą C5 Aircrossa klasyczny automat 8-biegowy daje o wiele więcej przyjemności z jazdy niż bezstopniowe ślamazarne CVT. Citroën ma też modułowe wnętrze i naprawdę spory bagażnik a wersja z ładowalną hybrydą 225 KM zapewnia oszczędność i całkiem niezłą dynamikę, szczególnie jeśli macie dostęp do gniazdka w domu lub w pracy.
Niedawno Citroën C5 Aircross przeszedł spory facelifting, który mocno zmienił wygląd tego samochodu. Większość komentarzy, dotyczących tych zmian, jest bardzo pozytywna. Także naszym zdaniem facelifting Aircrossa się udał, auto nieco spoważniało i zyskało na wyglądzie. Konfigurator tego nowego samochodu powinien niedługo pojawić się na stronie Citroen.pl, bo na razie dostępny jest poprzedni model, którego cena zaczyna się od 106.500 zł brutto. Wraz ze zmianą modelu można spodziewać się też nieznacznej podwyżki cen.
Przejdźmy jednak do zupełnie nowego modelu, który planowany jest na rok 2025:
- Nowa płyta podłogowa: samochód będzie zbudowany na nowej płycie podłogowej, czyli STLA Medium. Wykorzystają ją również inne modele marek koncernu Stellantis, takie jak nowy luksusowy DS 7 Crossback, Opel Grandland i Peugeot 3008. Pojawią się zapewne także w samochodach Alfa Romeo, Chrysler, Fiat, Jeep oraz Lancia,
- Aktywne zawieszenie: nowy Citroën C5 Aircross zyska aktywne zawieszenie, które pojawiło w C5 X, czyli długo oczekiwanym następcy Citroëna C5,
- Większy komfort akustyczny: najnowszej generacji materiały wyciszające kabinę oraz laminowane szyby,
- Nowe napędy: mikrohybryda 48V, pełna hybryda ładowalna z zasięgiem do 100 km oraz napęd w 100% elektryczny z zasięgiem do 700 km (pojemność akumulatorów 104 kWh),
- Zupełnie nowe wnętrze: koncepcja modułowego wnętrza z trzema fotelami z tyłu pozostanie, ale Citroën zyska kompletnie zmienioną deskę rozdzielczą, będącą rozwinięciem koncepcji z C5 X oraz nowy system multimedialnych. Dla miłośników klasycznego sterowania dobra wiadomość: producent w pierwszych założeniach pozostawił m.in. fizyczne sterowanie podstawowymi funkcjami samochodu.
Nowy model będzie też droższy od obecnego. Z uwagi na inflację oraz rosnące koszty produkcji możemy spodziewać się ceny bazowej wersji wyżej o około 15 tysięcy zł niż obecna. To oznaczałoby, że nowy Citroën C5 Aircross będzie zaczynał się w cenniku od około 120 tysięcy.
Nowy Citroën C5 Aircross pojawi się na rynku w 2025 r. Pierwsze koncepcje nadwozia powinniśmy zobaczyć rok wcześniej.
źródło, ilustracja: Auto-Moto, własne
Najnowsze komentarze