Uzupełniająca główną gamę Citroena linia DS wyruszyła na podbój nowych horyzontów motoryzacyjnych. Dzięki modelom o niebanalnym stylu otwiera ona nowe perspektywy dla świata pojazdów klasy premium. Czerpiąc natchnienie w swojej 90-letniej historii marka Citroen wyraziła w linii DS swój najcenniejszy dorobek w zakresie kreatywności i technologii. Dwa lata po premierze linia DS, na którą składają się modele DS3, DS4 i DS5, ma już na swoim koncie ponad 200.000 sprzedanych egzemplarzy.
W tym roku linia DS otwiera nowy rozdział swojej historii, wkraczając na rynek chiński. Właśnie dlatego z okazji salonu samochodowego w Pekinie, Marka zaprezentuje światową premierę prototypu Numero 9, który stanowi zwiastun przyszłości linii DS i jest zapowiedzią stylistycznych kanonów trzech najbliższych modeli: sedana w segmencie C, SUVa, oraz sedana w segmencie D.
Prototyp Numero 9 uszlachetnia kod DNA modeli linii DS, tworząc wyrazistą kreację wyróżniającą się stylem, wyrafinowaniem, wyjątkowym wykończeniem, niepowtarzalnymi właściwościami jezdnymi i funkcjonalnością. Jego charyzmatyczna sylwetka stanowi restylizację trzydrzwiowego kombi shooting brake, wprowadzając nowy wygląd przodu, dostosowanego do technologii Full-hybrid Plug-in. Prototyp oferuje wyjątkowe osiągi (zasięg 50 km w trybie napędu elektrycznego, 295 KM, funkcję boost, emisję CO2 na poziomie 39 g/km).
NOWY WYRAZ LUKSUSU A LA FRANCAISE
Odważna koncepcja
W ślad za modelami DS3, DS4 et DS5, prototyp Numero 9 proponuje nową odsłonę linii DS, stanowiąc restylizację sylwetki shooting brake czyli trzydrzwiowego kombi, zajmującej prestiżowe miejsce w historii motoryzacji.
Subtelnie łącząc proporcje coupe z kombi, Numero 9 o sprężystych liniach, długiej pokrywie silnika i bardzo niskim nadwoziu (wysokość 1,27 m) osadzonym na 21-calowych kołach, niesie w sobie zapowiedź niezrównanych wrażeń z jazdy, ale także niepowtarzalnego komfortu wnętrza. Duże wymiary samochodu oraz dach podzielony na trzy strefy doświetlając tworzą wyjątkowo przyjazną atmosferę dla wszystkich pasażerów.
Przy długości 4,93 m i szerokości 1,94 m, samochód ma rozstaw osi wynoszący 3 m, który gwarantuje przestrzeń na nogi pasażerom podróżującym z tyłu. Wymiary samochodu zachęcają do zajęcia miejsca w jego wnętrzu, spełniając oczekiwania klientów modeli najwyższej klasy pod względem funkcjonalności i wszechstronności.
Sylwetka shooting brake Numero 9 oferuje nową wizję luksusowego modelu w segmencie D obok tradycyjnej limuzyny. Charyzmatyczny prototyp wyróżnia się wyrazistym i rozpoznawalnym stylem, kontynuując filozofię linii DS.
Nowy rozdział
Starannie dopracowany w każdym detalu prototyp Numero 9 uosabia w wykwintny sposób dziedzictwo linii DS. Zaprojektowany w Paryżu, stolicy mody w jej najbardziej uniwersalnym i oczarowującym wydaniu, Numero 9 otwiera nowy stylistyczny rozdział w świecie DS.
Numero 9 nadaje nowy wyraz kanonom estetycznym obowiązującym w linii DS, wprowadzając nowy wygląd przodu przyszłych modeli linii, jak również oryginalny układ świateł. Nowy przód wyróżnia się w szczególności osłoną chłodnicy, której kształt jest podkreślony trójwymiarowym wykończeniem. Osłona chłodnicy stapia się płynnie z reflektorami full LED, zwieńczonymi światłami dziennymi. Całość nadaje modelowi Numero 9 silne, hipnotyzujące i niepowtarzalne spojrzenie.
Kwintesencja DS
Umiejętnie łącząc geny coupe z trójdrzwiowym kombi shooting brake, Numero 9 przybiera rasową i elegancką sylwetkę. Zwarte, rzeźbione kształty są podkreślone subtelnymi, spinającymi liniami. Prototyp stanowi kwintesencję wyróżniających cech linii DS, takich jak „pływający” dach z chromowanymi profilami i dyskretnym monogramem DS, czy też przeszklone powierzchnie boczne łączące się z tylną szybą.
Numero 9 oczarowuje tajemniczą elegancją w doborze kolorów i materiałów. Karoseria ‘whisper’ w odcieniu głębokiej czerni z subtelnymi fioletowymi akcentami idealnie współgra z chromowanymi „kalifornijskimi” elementami wykończenia w nieznacznie ocieplonych odcieniach.
DZIEDZICTWO SKUTECZNYCH I KREATYWNYCH TECHNOLOGII
Prototyp Numero 9 oferuje skuteczne rozwiązania technologiczne zapewniające komfort i bezpieczeństwo, które są jednocześnie przyjazne dla środowiska, gwarantując podróżującym wyjątkowe wrażenia z jazdy.
Ukierunkowany design
Wszystkie detale Numero 9 zostały tak zaprojektowane, aby poprawić jego aerodynamikę (SCx = 0,61):
– tylny spojler zwiększa efekt karoserii fastback,
– przednie słupki ułatwiają obieg powietrza wokoł kabiny,
– ‘turbinowe’ obręcze kół przyczyniają się, dzięki wbudowanym żeberkom, do lepszego przepływu powietrza w nadkolach, zmniejszając w ten sposob turbulencje i zużycie paliwa.
Technologia hybrydowa Plug-in: na rzecz środowiska i przyjemności jazdy
Wyposażony w technologię Full-hybrid Plug-in prototyp Numero 9 w pełni odzwierciedla politykę Citroena w dziedzinie ochrony środowiska.
Hybrydowy układ napędowy z możliwością doładowania charakteryzuje się umiejscowieniem elektrycznego silnika na tylnej osi. Ta prosta, nowatorska konfiguracja jest doskonale dostosowana do charakteru modelu Numero 9, optymalizując jego dynamiczne zachowanie oraz sterowność, a jednocześnie zapewniając wyjątkowo niski poziom zużycia paliwa i emisję CO2.
Prototyp Numero 9 oferuje połączenie silnika spalinowego, benzynowego lub wysokoprężnego (w zależności od rynku) z silnikiem elektrycznym umieszczonym z tyłu samochodu, który rozwija moc 70 KM i osiąga moment 200 Nm. Silnik elektryczny jest zasilany litowo-jonowymi akumulatorami, których ładowanie ze tradycyjnego gniazdka trwa tylko 3,5 godziny. Model, który zostanie zaprezentowany z okazji Salonu samochodowego w Pekinie jest wyposażony w silnik benzynowy 1.6 THP o mocy wynoszącej 225 KM (165 kW) i momencie 275 Nm. Zastosowany w Numero 9 napęd hybrydowy plug-in przyczynia się do ochrony środowiska, szczególnie w czasie jazdy miejskiej w elektrycznym trybie ZEV (Zero Emission Vehicule) oferującym zasięg do 50 km.
Numero 9 korzysta również z technologii mikro-hybrydowej najnowszej generacji, która zapewnia przejście silnika spalinowego w stan czuwania, w sytuacjach, gdy jego działanie nie jest konieczne.
Proekologiczne rozwiązania nie odbiorą kierowcy przyjemności z jazdy. Wręcz przeciwnie, w przypadku gwałtownego przyspieszenia wiążącego się z natychmiastowym wzrostem zapotrzebowania na większy moment funkcja „boost” pozwala połączyć moment silnika spalinowego z momentem silnika elektrycznego, umożliwiając prototypowi Numero 9 wysokie osiągi (295 KM) bez znaczącego zwiększania zużycia paliwa (1,7 l/100 km i emisja CO2 na poziomie 39 g/km). Przyspieszenie od 0 do 100 km/h jest dostępne w czasie 5,4 sek., a droga wynosząca 1.000 m ze startu zatrzymanego zostaje pokonana w czasie 25,3 sek.
Ponadto w sytuacjach nagłego przyspieszenia jak również w przypadku słabej przyczepności samochód przechodzi na tryb pracy z napędem na cztery koła, w którym silnik elektryczny napędza koła tylne, a silnik spalinowy koła przednie. W wyjątkowo trudnych warunkach jazdy, przykładowo przy pokonywaniu wzniesienia po zaśnieżonej nawierzchni, kierowca może wybrać wzmocniony tryb pracy 4×4. Uruchomienie napędu na cztery koła we współpracy z aktywnym zawieszeniem hydraulicznym zapewnia lepszą sterowność, z pełnym i jednocześnie bezpiecznym wykorzystaniem potencjału Numero 9.
Obok osiągów jezdnych oraz korzyści dla środowiska technologia full-hybrid z możliwością doładowania oferuje trzecią, istotną zaletę : kabina może zostać odpowiednio przygotowana przed jazdą, na przykład może zostać wcześniej nagrzana, zapewniając komfort wszystkim podróżującym z chwilą zajęcia miejsc we wnętrzu.
DANE TECHNICZNE
Wymiary
Długość: 4,93 m
Szerokość: 1,94 m
Wysokość: 1,27 m
Rozstaw osi: 3 m
Ciężar
Ciężar całkowity: 1.500 kg
Hybrydowy układ napędowy plug-in
Silnik benzynowy 1.6 THP: moc 225 KM (165 kW) / moment 275 Nm
Silnik elektryczny na tylnej osi: moc 70 KM / moment 200 Nm
Tryb ZEV: zasięg 50 km
Osiągi i zużycie
0 do 1000 m: 25,3 sek.
0 do 100 km/h: 5,4 sek.
Prędkość maksymalna: 244 km/h
Zużycie paliwa: 1,7 l/100 km w cyklu mieszanym MVEG
Poziom emisji CO2 : 39 g/km
Właściwości aerodynamiczne
SCx: 0,61 m²
Układ jezdny
Opony MICHELIN 245/35 ZR21
źródło: Citroën Polska
Najnowsze komentarze