Pokaz w Farnborough organizowany jest raz na dwa lata i jest jednym z najważniejszych wydarzeń w świecie lotnictwa. Tegoroczna edycja odbywała się w dniach 19-25 lipca.
Michelin ma przeszło 100 letnie doświadczenie w przemyśle lotniczym. Przełomowa w rozwoju produkcji opon lotniczych okazała się opracowana w 1946 r. i opatentowana przez Michelin technologia opon radialnych
Obecna oferta Michelin obejmuje 70 typów lotniczych opon radialnych w różnych rozmiarach. Jako jedyna firma na świece, Michelin zapewnia producentom samolotów i liniom lotniczym także serwis doradczy dedykowanego im zespołu inżynierów.
Producenci samolotów i linie lotnicze wybierają opony Michelin z powodu ich zaawansowania technologicznego oraz ze względów ekonomicznych. Stosowana w oponach lotniczych Michelin nowatorska technologia NZG (Near Zero Growth), dzięki zastosowaniu superwytrzymałych materiałów, znacznie przedłuża żywotność opon.
Jedną z cech opon lotniczych wyprodukowanych przy wykorzystaniu technologii NZG jest o połowę mniejsze odkształcenie karkasu opony, niż w przypadku standardowych opon radialnych. W rezultacie struktura opony jest poddawana mniejszym naprężeniom, co z kolei przekłada się na jej większą odporność na uderzenia i uszkodzenia. Ponadto, trwalszy bieżnik oznacza, że opona jest przeznaczona do większej liczby lądowań
Michelin współpracuje z ponad 100 przewoźnikami lotniczymi w samej Azji, do których należą m.in. Air China, China Eastern Airlines, Cathay Pacific, Air Asia czy Air New Zealand. Na Bliskim Wschodzie Michelin dostarcza opony do Airbusów A380, dzięki czemu współpracuje z takimi liniami jak Emirates, Fly Dubai, Jazeera Airways i Egypt Air.
Także Tureckie Linie Lotnicze i rosyjski Sukhoi wybrały Michelin do zaopatrzenia modelu SSJ100. Dodatkowo, brazylijska firma Embraer rozpoczęła testowanie opon Michelin z myślą o rodzinie modeli E-170/175. Nowe kontrakty potwierdzają pozycję Michelin jako lidera innowacyjnych rozwiązań, który wychodzi naprzeciw oczekiwaniom branży lotniczej.
Firma została też wyłącznym dostawcą opon dla całej linii Bombardier CSeries oraz otrzymała ofertę wyposażenia samolotów pasażerskich Air France i KLM.
Realizując niedawne porozumienie z KLM Air France, Michelin wyposaży w swoje opony 37 Boeingów B777-300ER, 66 Boeingów B737 Next Generation, 145 Airbusów A320 i 3 Airbusy A380.
Dynamiczny rozwój produkcji opon lotniczych Michelin to zasługa zaplecza naukowego całej Grupy która przekazuje swoim ośrodkom badawczo-rozwojowym 500 mln Euro rocznie.
Ośrodki badawczo-rozwojowe są ulokowane w pobliżu zakładów produkcyjnych samolotów w:
– Greenville (Karolina Południowa) w Stanach Zjednoczonych
– Charlotte (Karolina Północna) w Stanach Zjednoczonych
– Ladoux we Francji
Trzy centra bieżnikowania zapewniają szybką wymianę opon na trzech kontynentach:
– w Kansas City (Missouri) w Stanach Zjednoczonych
– w Bourges we Francji
– w Nong Khae w Tajlandii
Zakłady zajmujące się produkcją opon lotniczych Michelin ma na trzech kontynentach:
– w Norwood (Karolina Północna) w Stanach Zjednoczonych
– w Bourges we Francji
– w Nong Khae w Tajlandii
Źródło: Michelin Polska
Najnowsze komentarze