Nowa Dacia Duster w wersji Extreme w atrakcyjnym i rzucającym się w oczy malowaniu pomarańczowym, czarnymi aluminiowymi 17″ felgami oraz napędem na cztery koła i silnikiem diesla to najdroższa wersja popularnego SUVa, jaką można kupić. Ile ten samochód kosztuje po ostatnich podwyżkach?
Dacia Duster w najnowszej odsłonię to budżetowy, ale bardzo lubiany przez klientów samochód, który oprócz modnego nadwozia oferuje również wysoki prześwit, przyjemne na naszych drogach zawieszenie i wysoką dzielność terenową. Dzięki temu oraz dobremu napędowi 4×4 w wielu krajach stał się wręcz kultową terenówką, która jest wykorzystywana do jazdy w ciężkim terenie, często skutecznie konkurując ze znacznie droższymi samochodami.
Zobacz: Dacia Duster kontra Audi RS Q8 w offroad. Kto wygra?
Dacia Duster ma bardzo dobry stosunek możliwości do ceny. I chociaż nie znajdziemy tu wysokiej jakości miękkich tworzyw, to oferuje trwałość i niskie koszty eksploatacji. Imponuje również, jak na cenę, lista wyposażenia. Wersja Extreme to m.in. bezkluczykowy dostęp, automatyczna klimatyzacja, bezprzewodowy Android Auto lub Apple Car Play czy system kamer dookoła samochodu. Nieźle nawet jak na rok 2021.
Zobacz: Niesamowity tuning Dacii Duster. Co za pomysł!
Bardzo dobrze sprawuje się w Dusterze silnik diesla o mocy 110 KM. Współpracuje on z 6-biegową skrzynią manualną i zapewnia przyzwoite osiągi. Jest to również odpowiedni wybór do napędu 4×4, o ile chcemy jeździć w teren. Niskie zużycie paliwa pozwoli cieszyć się niedużymi kosztami eksploatacji.
Zobacz: Skonfiguruj swoją Dacię Duster na Dacia.pl i sprawdź oferty finansowania.
Dacia Duster Extreme – lista wyposażenia:
- felgi ze stopu metali lekkich 17″ – Czarne Tergan
- relingi dachowe w kolorze ciemnego metalu
- obręcze kół ze stopu metali lekkich 17″
- szyby tylne przyciemniane
- 2 gniazda USB do ładowania z tyłu
- system Multiview Camera
- funkcja replikacji telefonu komórkowego
- Media Nav (system multimedialny: radio, nawigacja),
- tapicerka materiałowa łączona ze skórą ekologiczną i pomarańczowymi przeszyciami
- centralny zamek
- szyby tylne regulowane elektrycznie
- szyby przednie regulowane elektrycznie z włącznikiem impulsowym po stronie kierowcy
- oparcie tylnej kanapy składane w układzie 1/3-2/3
- system bezkluczykowego dostępu i uruchamiania silnika
- kierownica i gałka dźwigni biegów pokryte skórą ekologiczną
- kolumna kierownicy z regulacją wysokości i głębokości
- nawiew powietrza na tył
- konsola centralna ze schowkiem i regulowanym podłokietnikiem
- fotel kierowcy z regulacją wysokości i podparcia lędźwiowego
- automatycznie włączane światła
- lusterka zewnętrzne podgrzewane, regulowane elektrycznie, składane ręcznie
- światła przeciwmgłowe
- światła do jazdy dziennej LED
- komputer pokładowy
- kryterium techniczne dotyczące pasów
- wskaźnik zmiany biegów
- tryb ECO
- HDC – system kontroli zjazdu ze wzniesienia (dla wersji 4×4)
- system wspomagania parkowania tyłem
- obudowy lusterek zewnętrznych w kolorze czarnym błyszczącym
- kryterium techniczne do pakiet klimatyzacja
- klimatyzacja automatyczna
- ABS
- układ wspomagania nagłego hamowania (AFU)
- czołowe i boczne poduszki powietrzne kierowcy i pasażera
- możliwość dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera z przodu
- przednie pasy bezpieczeństwa bez regulacji wysokości
- poduszki przednie boczne i kurtynowe
- system monitorowania martwego pola (BSW)
- system mocowania fotelika dla dziecka ISOFIX na bocznych miejscach z tyłu
- regulator-ogranicznik prędkości
- system kontroli ciśnienia w oponach
- tylne 3-punktowe pasy bezpieczeństwa
Tak skonfigurowany Duster, dodatkowo z rozszerzoną wersją mapy Europy Wschodniej, kołem zapasowym oraz podgrzewaniem przednich foteli kosztuje obecnie 95.900 zł. Dacia oferuje szereg opcji finansowania i możliwość wykupienia przedłużonej gwarancji, do 5 lat. W przypadku napędu 4×4 możemy jeszcze wybrać wersję TCE 150 4×4, tańszą o 500 zł od diesla. Mocny silnik benzynowy jest bardzo przyjemny w eksploatacji, trzeba liczyć się oczywiście z większym zużyciem paliwa.