Oprócz zakładów położonych niedaleko Bratysławy, Peugeota 208 wytwarzać będą też dwa zakłady PSA we Francji.
Słowacka fabryka produkuje obecnie dwa modele oparte o tą samą płytę podłogową: Peugeota 207 i Citroëna C3 Picasso, które powstają na jednej linii montażowej. Ruszyła już także produkcja nowego modelu, 208, który zadebiutuje dopiero na początku przyszłego roku.
W roku 2011 zakłady w Trnavie opuściło jak dotychczas 186.150 samochodów, co oznacza spadek o 10% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. W tym roku, we wrześniu, fabryka miała 1,5-tygodniowy przestój z uwagi na problemy z dostawą części – zawinił jeden z kooperantów.
W przyszłym roku słowackie zakłady ma opuścić ok. 300.000 samochodów, co związane będzie z uruchomieniem trzeciej zmiany i zatrudnieniem kolejnym 800 osób. Aktualnie w fabryce jest zatrudnionych 3.000 pracowników.
KG
Najnowsze komentarze