Stara szkoła nakazywała napędzać kabriolety silnikami benzynowymi o dużej mocy. Peugeot wraca do tych wytycznych pozwalając klientom wybrać 200-konną wersję swojego coupe-cabrio opartego o model 308. Auto oferowane jest jedynie w topowej wersji wyposażeniowej Féline uzupełniając dotychczas oferowaną jednostkę 1.6 THP o mocy 156 KM oraz 2-litrowe silniki wysokoprężne o mocy 140 i 163 KM. Warto przy tym zauważyć, że 308 CC z nowym silnikiem będzie tylko o 100 euro droższe od tańszego z diesli i o 1.500 euro tańsze od droższego, mocniejszego. We Francji Peugeot 308 CC 1.6 THP 200 KM kosztuje 33.900 euro.
Podstawowe dane techniczne wspomnianej jednostki napędowej:
– moc maksymalna: 147 kW (200 KM) w zakresie 5.500-6.800 obr.min.
– maksymalny moment obrotowy: 275 Nm w zakresie 1.700-4.500 obr.min.
– przyspieszenie w zakresie 0-100 km/h: 8,3 sek.
– elastyczność: 80-120 km/h na piątym biegu: 7,5 sek.
– 1000 metrów ze startu zatrzymanego: 28,4 sek.
– średnie zużycie paliwa: 7,0 l/100 km
– średnia emisja CO2: 162 g/km
Nowy silnik w gamie 308 CC współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną. Jednostka napędowa wykorzystuje technologie THP (Turbo-charged High Pressure z podwójną turbosprężarką i bezpośrednim wtryskiem paliwa) oraz VTi (Variable valve and Timing injection – regulowany wznios zaworów i czas ich otwarcia).
Auto posadowiono na oponach o profilu 225/40R18, za którymi kryją się tarcze hamulcowe o średnicy 340 mm (z przodu) i 290 mm (z tyłu).
W załączeniu wykres mocy i momentu obrotowego silnika, który można teraz zamówić do Peugeota 308 CC.
KG
zdjęcia: Peugeot
Najnowsze komentarze