W ciągu pierwszych 20 dni stycznia w Polsce zarejestrowano łącznie 23.106 samochodów osobowych i dostawczych łącznie. Jaki udział w tym mają poszczególne marki?
Grupa Stellantis w Polsce czyli marki Alfa Romeo, Citroën, DS Automobiles, Fiat, Jeep, Opel oraz Peugeot, osiągnęła łącznie 5,36% udziału w rynku. Najlepiej sprzedającą się marką Stellantis, biorąc pod uwagę łącznie samochody osobowe i dostawcze, był Fiat. 429 zarejestrowanych samochodów osiągnął głównie dzięki sprzedaży aut dostawczych – tutaj w szczególności Fiata Ducato. Udział rynkowy marki Fiat wynosi więc 1,86%. Drugi pod względem kolejności jest Peugeot, którego udział w samych autach dostawczych jest minimalny, ma za to sporą sprzedaż samochodów osobowych, udział w rynku łącznie 1,29%. Na trzecim miejscu w grupie Stellantis znajduje się Citroën ze sprzedażą 0,62%.
Udział grup producenckich w polskich rynku |
Rejestracje osobowe i dostawcze łącznie |
Renault |
9,29% |
Stellantis |
5,13% |
Grupa Renault osiągnęła łącznie 9,29% i ma rokowania na więcej. Znakomite wyniki w segmencie samochodów dostawczych i dobre w segmencie osobowych pokazują, że jest tutaj potencjał rozwojowy. Samo Renault sprzedało więcej aut niż cała grupa Stellanits.
Rejestracje samochodów osobowych i dostawczych w ciągu pierwszych 20 dni stycznia łącznie:
LP |
Marka |
Rejestracje |
Udział w rynku |
1 |
Renault |
1239 |
5,36% |
2 |
Dacia |
907 |
3,93% |
3 |
Fiat |
429 |
1,86% |
4 |
Peugeot |
297 |
1,29% |
5 |
Citroën |
143 |
0,62% |
6 |
Jeep |
73 |
0,32% |
7 |
Opel |
186 |
0,80% |
8 |
Alfa Romeo |
32 |
0,14% |
9 |
DS |
25 |
0,11% |
Cały rynek |
23106 |
Patrząc na wyniki rejestracji można powiedzieć, że najlepsze perspektywy z grupy Stellantis ma Peugeot, który wzmocnił ofertę produktową i przy odpowiedniej polityce cenowej i silnej kampanii promocyjnej mógłby sobie dobrze poradzić z konkurencją. Duży potencjał ma Citroën, podobnie jak w przypadku Peugeot potrzebne byłyby zdecydowane działania wsparcia promocji i komunikacji. Cały Stellantis cierpi też na problemy związane z niestabilną sytuacją sieci sprzedaży.
Renault musi walczyć o rynek, ale robi to konsekwentnie i ma swoje mocne punkty. Pomóc w rozwoju sprzedaży aut osobowych może Austral, którego kampania dopiero się zacznie. Firma jest także w okresie reorganizacji, ustalania nowych procedur i kompetencji, ale tutaj przebiega to sprawniej i z mniejszym wpływem na sieć sprzedaży. Świetlane perspektywy ma na pewno Dacia, która konsekwentnie pokazuje praktyczną stronę swojego niedrogiego samochodu, co procentuje – duża w tym zasługa napędów z LPG.
fot. Carpoint
Najnowsze komentarze